21.03.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ
Üretici ortaklarının ürettiği her ürünü işleyebilecek sanayi üst yapısını kurarak bölge üreticisinin hem daha çok üretmesini, hem de ürettiğinden daha çok kazanmasını amaçlayan Konya Şeker AŞ’nin gıda alanında markası olan Torku, 3 ay içerisinde 3 fabrikayı hizmete sokarak bir rekora imza attı.
66 Bin çiftçinin ortak olduğu PANKOBİRLİK’in en büyük hissedarı olduğu Konya Şeker AŞ, bugüne kadar etten süte, bisküviden çikolataya kadar çok sayıda gıda çeşidinde üretim yapıyor.
Temelleri geçtiğimiz yıl atılan, Bozkır‘daki meyve suyu fabrikası, Karapınar’daki bulgur fabrikası ve Çumra’daki un fabrikasını 3 ay içerisinde hizmete sokan Torku’nun bu üç fabrikası, üreticilerinin ürünlerini işleyerek ekonomiye katkı sağlıyor.
Hedef ilk 5’e girmek
Dünya’nın en büyük beş gıda markasından birini dünyanın en önemli 10 tarım havzasından biri olan Konya Ovası’ndan çıkarma hedefini belirleyen ve bu hedef çerçevesinde market raflarındaki yerini her geçen gün hızla genişleten Konya Şeker, Türk mutfak kültürünün geleneksel ürünlerinde de hem pazarı boş bırakmıyor, hem de pazarı büyütecek yatırımları gerçekleştirmeye devam ediyor.
AK Parti Karaman Milletvekili, TBMM Tarım, Orman ve Köyişleri Komisyonu Başkanı ve Pankobirlik Genel Başkanı Recep Konuk, Konya Şeker’in 2017 yılının üçüncü ayı dolmadan iki yeni üretim tesisini daha başta Konya çiftçisi olmak üzere ülke ekonomisine kazandırdıklarını belirterek, “Konya Şeker’in sloganı Türkiye’nin üreten gücü. Bizim tarafımız belli, biz üretimden yanayız ve üretenin yanındayız. Biz yapacağımız yatırımlarla üretimimizi çeşitlendireceğiz ve üretim hacmimizi artıracağız ki, tarladaki üretim de çeşitlenecek ve artacak. Biz bununla da yetinemeyiz, üreticinin zaten çok ürettiğinin de değerini arttırmak da bizim vazifemizdir” dedi.
Anadolu’nun öz lezzeti Torku’dan
Türkiye’nin en genç gıda markası Torku, Türk mutfağının klasiği olan bulgur üretimine başladı. Türkiye’nin en çok buğday üreten çiftçisi unvanına sahip üretici ortaklarıyla çalışan Konya Şeker, Bulgur Fabrikası için yatırımlarını tamamladı. “Tarımın Ana Yurdundan Dünyaya” sloganı ile Torku Çatalhöyük Bulgur, çok yakında tüketiciyle buluşacak.
Geleneksel ürünler
Konya Şeker, bölge çiftçisinin buğdayını değerlendirmek adına ‘Bisküvi, kek ve gofret üretim tesisleri’ ile Un Fabrikasından sonra Bulgur Fabrikası yatırımını hayata geçiriyor. Market raflarındaki yerini her geçen gün hızla genişleten Konya Şeker, Türk mutfak kültürünün geleneksel ürünlerinde de hem pazarı boş bırakmıyor, hem de pazarı büyütecek yatırımlar gerçekleştirmeye devam ediyor. Ürettiği geleneksel ürünleri hem iç pazara hem dış pazarlara arz eden Konya Şeker, özellikle dış pazarları yeni tatlarla tanıştırarak geleneksel ürünlerin pazar hacmini de artırıyor. Bu çerçevede Konya Şeker, Torku Markası ile Türk mutfağının bilinen ilk ürünlerinden olan ve besin değeri ile sağlıklı beslenme açısından üstünlükleri tartışmasız olan bulgur üretimine de başladı.