Gündem Körfez Köprüsü’nde gecikme olmayacak

Körfez Köprüsü’nde gecikme olmayacak

29.05.2015 - 02:30 | Son Güncellenme:

Kopan kedi yolu nedeniyle gecikme riski yaşanan Gebze-İzmir otoyolunun en önemli bölümü olan Körfez Geçiş Köprüsü’nde çalışmalar hızla sürüyor. Bu yılın sonunda bitirilmesi planlanan köprüde gecikme olmayacağı belirtildi

Körfez Köprüsü’nde gecikme olmayacak

Gebze-Orhangazi-İzmir otoyol projesinin en önemli bölümü İzmit Körfez Geçiş Köprüsü inşaatında köprü giriş viyadükleri tamamlandı. Geçtiğimiz Mart ayında kopan kedi yolunun tekrar yapılması için hazırlıklarda son aşamaya gelindi, 2015 yılı sonu olan köprü bitim tarihinde bir değişiklik olmadığı belirtildi. Proje tamamlandığında şu an 8-10 saat süren İstanbul-İzmir yolunun 3.5 saatte ineceği ve karşılığında yılda 650 milyon dolar tasarruf sağlanması öngörülüyor. Kedi yolunun kopmasından kendisini sorumlu tutan Japon Başmühendis Kishi Ryoichi, kazanın ardından bir mektup bırakarak intihar etmişti. Şu anda 5 bin 520 personelin aralıksız çalıştığı dev proje tamamlandığında İstanbul-İzmir arası 3,5 saatte inecek. Köprünün yılda 650 milyon dolarlık bir tasarruf sağlaması planlanıyor.

Haberin Devamı

330 bin metre kablo

Kedi yolunun tamamlanmasının ardından 330 bin metre ince kablodan oluşacak, ana kablonun yapımına başlanacak. Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından Yap-İşlet-Devret modeli ile ihale edilen Gebze-Orhangazi-İzmir (İzmit Körfez Geçişi ve Bağlantı Yolları Dahil ) Otoyolu Projesi, 384 kilometre otoyol ve 49 kilometre bağlantı yolu olmak üzere 433 kilometreyi kapsıyor.

Gebze-Orhangazi-Bursa kesiminde 12, Kemalpaşa Ayrımı-İzmir kesiminde ise 2 olmak üzere toplam 14 betonarme viyadükte çalışmaların devam ettiği projede, Gebze-Bursa arasındaki 6 adet viyadük tamamlandı. Bu projenin en önemli ayaklarından biri olan İzmit Körfez Geçiş Köprüsü inşaatında çalışmalar aralıksız sürüyor. Karada imal edildikten sonra denize batırılan 38 bin 404 ton ağırlığındaki keson temelleri üzerinde 2014 temmuz ayında inşa edilmeye başlanan köprü kulelerinin imalatı tamamlandı. Türkiye’de benzer köprülerden farklı olarak Gemlik’te imal edilerek inşaat sahasına getirilen yüksekliği 254 metreye ulaşan köprü kuleleri 88 çelik bloğun birbirine kaynaklanmasıyla yapıldı. Bu parçaların her birinin 350 tonla 170 ton arasında değişen ağırlıkta olduğu belirtildi.

Haberin Devamı

Kuzey viyadüğü tamam

Öte yandan Gebze tarafındaki 253 metre uzunluğundaki Kuzey Yaklaşım Viyadüğü tamamlandı. Yalova tarafında bulunan 1380 metre uzunluğundaki yaklaşım viyadüğünün ise 260 metrelik son parçası da yerine yerleştirilmek üzere. Bu yaklaşım viyadükleri köprü tabliyeleriyle birleşecek. Bu birleşmeyi sağlayacak çelik kirişlerin konma çalışmalarının devam ettiği öğrenildi. Dev projeyle ilgili Gebze-Gemlik kesiminde yüzde 78, Gebze-Orhangazi-Bursa kesiminde ise yüzde 68, Kemalpaşa-İzmir kesiminde yüzde 33’ünün tamamlandığı öğrenildi. Projenin toplam tamamlanma oranın ise yüzde 40’ı aştığı belirtildi. Proje tamamlandığında şu an 8-10 saat süren İstanbul-İzmir yolunun 3,5 saatte ineceği ve karşılığında yılda 650 milyon dolar tasarruf sağlanması öngörülüyor.

Dünyanın 4’üncü büyüğü
Toplamda 2 bin 682 metre olarak planlanan köprünün orta açıklığının 1500 metre olacağı ve dünyanın en büyük orta açıklığa sahip dördüncü köprü olacağı belirtildi. Köprü bittiğinde 3 gidiş ve 3 geliş olmak üzere 6 şerit olarak hizmet verecek. Köprüde ayrıca bir de hizmet şeridi olacak. Körfez geçiş köprüsü tamamlandığında, şu anda körfezi dolaşarak 2 saat, feribot ile bir saat olan körfez geçiş süresi 6 dakikaya inecek. 1.1 milyar dolarlık yatırımla gerçekleştirilen Körfezi Köprüsünden geçiş bedeli 35 dolar artı KDV olacak.