Ekonomi Lükse hücum

Lükse hücum

15.11.2016 - 02:30 | Son Güncellenme:

Lüks sınıftaki bazı modellerin ÖTV’sinde artış beklentisi ve kurun daha yükselmesi endişesi pek çok markanın showroom trafiğini artırdı. Markaların kampanyaları da buna destek oldu

Lükse hücum

Bir süredir özellikle lüks sınıfta olan ancak düşük motor hacmine sahip modellerde farklı bir ÖTV oranı uygulanacağı yönündeki beklenti ve açıklamalar, premium markaların showroom trafiğine yansıdı. Buna, kurlarda daha fazla artış olacağını düşünenler ve markaların başlattığı uygun kampanyalar da eklenince, özellikle lüks sınıftaki modellerin satışlarında görece bir artış yaşandığı bildiriliyor.

Haberin Devamı

Taşıtlara bugüne kadar motor silindir hacmine ya da elektrikli/hibrit olup olmadığına göre uygulanan Özel Tüketim Vergisi’nin (ÖTV), vergisiz fiyatına ya da emisyon değerine göre farklı oranlarda belirlenebileceğine ilişkin söylentiler, özellikle düşük motor hacmine sahip lüks modellerde fiyatların artacağı şeklinde bir beklenti yaratmıştı. Bu beklenti, “Kamu Mali Yönetim ve Kontrol Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Tasarısı”nın Meclis’e sevk edilmesiyle daha da artmıştı.

Öne alınan talep

Yakın zamanda döviz kurlarında yaşanan artış ve markaların, yol sonuna yaklaşırken uygulamaya başladıkları cazip kampanyalar da buna eklenince, son bir ayda lüks modellere yönelik talepte önemli artışlar olduğu belirtiliyor. Bununla birlikte, bazı filo kiralama şirketlerinde de lüks modellere yönelik alımlarda bir miktar artışlar olduğu da, gelen haberler arasında.

Haberin Devamı

Sadece ÖTV değil, kurlarda da yükselişin sürebileceği yönündeki beklentilerin, bu hareketliliği yaratmış olabileceğini belirten yetkililer, kampanyaların da bunu tetiklemiş olabileceğini, ancak filo kiralama şirketlerinden gelen taleplerin, yüksek olmadığını ifade ediyor.

BMW, MINI, BMW Motorrad Genel Müdürü Ayhan Ölçer, yaklaşık bir aylık dönemde showroom trafiklerinde ve satışlarında gözle görülür bir artış gerçekleştiğini kaydederken, bunu tek bir nedene dayandırmadıklarını söyledi. Özellikle BMW’nin üç önemli modeli için bir finans kampanyası düzenlediklerini hatırlatan Ölçer, bu yüzden artışın, söz konusu kampanyadan da kaynaklanabileceğine işaret etti. Bununla birlikte söz konusu alımların, Aralık ayındaki talebin öne çekilmesinden de kaynaklanabileceğini anlatan Ölçer, filo kiralama sektöründen talep geldiğini, ancak bunun, alışılmışın dışında bir satışla sonuçlanmadığını da bildirdi.

Doğuş Otomotiv Audi Genel Müdürü Gino Bottaro da, benzer bir durumun kendileri için de geçerli olduğunu söyleyerek, “Ekim ayında başlattığımız, sıfır faiz seçeneği de olan bir finans kampanyası başlattık. Bu sayede geçen ay yüksek satış adetlerine ulaştık. Bu ay da kampanya sürüyor ve talepler de gayet canlı” dedi.

Haberin Devamı

Diğer markalar

Ancak kasım ayındaki canlılığın, sadece lüks modelleri olan markalarda değil, diğerlerinde de görüldüğü belirtiliyor. Toşota Pazarlama A.Ş CEO’su Ali Haydar Bozkurt, bunun Toyota için de geçerli olduğunu söylerken, talebin, dövizde aşırı artış olabileceği endişesi duyanlardan kaynaklandığını belirtmişti. Bozkurt, firmaların yükselen kurlar nedeniyle, yıl sonuna kadar yüzde 3’ü aşan zamlar yapmak zorunda kalabileceğini ifade etti.