Ekonomi Maksat satış değil stratejik ortaklık

Maksat satış değil stratejik ortaklık

12.05.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:

Vakko’nun Başkanı Cem Hakko, şirket hisselerinin yabancıya satışıyla ilgili, “İlk günden bugüne buradayım ve bir yere gitmeyeceğim. Burada maksat satış değil, stratejik ortaklık” diye konuştu.

Maksat satış değil stratejik ortaklık

Ünlü giyim markası Vakko’nun Başkanı Cem Hakko, bir süredir gündemde olan markanın satışıyla ilgili, “İlk günden bugüne buradayım ve bir yere gitmeyeceğim. Burada maksat satış değil, stratejik bir ortaklık” dedi. Şirket geçen yılın kasım ayında özel durum açıklaması yaparak Credit Suisse ile danışmanlık sözleşmesi imzalamıştı.

Haberin Devamı

Gazetecilerinin sorularını yanıtlayan Cem Hakko ve Vakko CEO’su Jaklin Güner, zor bir dönem içerisinde bile kar dağıttıklarını söyledi. Hakko, “Kurumlar sıkıntılıyken kar dağıtmaz. Vakko’nun büyüme ivmesi ve bu tecrübeler açıkçası bizi son derece cesaretlendirdi. ‘Acaba bizim gücümüze güç katacak stratejik bir ortaklık içinde olabilir miyiz?’ dedik. Bu bizi hem daha hızlı büyütebilir hem de yurt dışında daha rahat hareket etmemizi sağlayabilir” dedi.

Maksat satış değil stratejik ortaklık

‘Adaylar hep vardı’

Karlı ve değerli şirketlerin her zaman kapısının satış ve ortaklık konusunda çalındığını, adayların henüz Vakko bu kararı almadan önce de olduğunu anlatan Hakko, bu teklifleri değerlendirme aşamasında olduklarını kaydetti. Hakko, “Finansal olarak bize güç katacak bir birlikteliğe ihtiyacımız yok. Planladığımız yatırımlarımızı yapıyoruz. Rahat bir şekilde finanse edebiliyoruz. Biz 1+1’i 3-4 yapabileceğimiz bir ortaklık, birliktelik istiyoruz” ifadelerini kullandı. Jaklin Güner ise, “Vakko’nun başardığı büyüme ivmesi, çoğalttığımız Vakko deneyimleri bizi daha da iyisini yapmak için cesaretlendirdi. Bu cesaret ve kararlılıkla tempomuzu arttırarak yolumuza devam etmek için belirlediğimiz strateji içinde yönetim kurulu olarak Vakko markasına güç katacak stratejik opsiyonları yurtdışı ve içinde olmak üzere değerlendirme kararı aldık” diye konuştu.

Haberin Devamı

Maksat satış değil stratejik ortaklık

Lüks pazar büyüyor

Güner, “Global giyim pazarı 2016’da 1.3 trilyon $’a, lüks giyim ise 161 milyar dolara ulaştı. Türkiye giyim pazarı 29.3 milyar dolarken, lüks giyim 3.2 milyar dolara ulaştı. Lüks dünyada 1, Türkiye’de 2, Vakko’da 4 birim hızla büyüyor” dedi.

Doha’ya Vakko mağazası yolda

Jaklin Güner, globalde de büyüme hedeflediklerini söyledi. Güner, “İhracat yanında yurtdışında mağaza da planlıyoruz. Katar Doha’da bin metrekarelik bir Vakko mağazası konsepti 2018 sonunda hayata geçirilecek. Bölgede güçlü bir iş ortağıyla yürütülen bir proje” dedi. Güner, ayrıca Vakko Chocolate’ın İngiltere Londra’da satılması için hazırlandıklarını açıkladı.

1 milyar TL ciro hedefi belirledi

Haberin Devamı

Güner, 3 yılda elde edilen başarı sonrasında 31 milyon TL’lik temettü dağıttıklarını belirterek, son 4 yılda satışlarının yüzde 70 ve faaliyet karının yüzde 4.7 oranında arttığını kaydetti. 2016 ve 2017’de 100 milyon TL’lik yatırım yaptıklarını, 2018’de de 60 milyon TL’lik yatırım yapacaklarını dile getiren Güner, 2017’de 703 milyon TL ciro elde ettiklerini, 2018’de 1 milyar TL ciro hedeflediklerini aktardı.

Maksat satış değil stratejik ortaklık

Rakamlarla Vakko

- 2016-2017 yatırım rakamı: 100 milyon TL.

- 2017 mağaza sayısı: 160 nokta

- 2017 cirosu: 703 milyon TL.

- Çalışan Sayısı: 1.950

- 2018 ciro hedefi: 1 milyar TL

- 2018 yatırım rakamı: 60 milyon TL