24.11.2017 - 16:18 | Son Güncellenme:
Onur Binay/milliyet.com.tr
McDonald's'ın yanlışlıkla Black Friday'yı desteklemek amaçlı atılacak olan ancak yapılamayan tweeti bir "sosyal medya başarısızlığı" nedeniyle alay konusu oldu.
Fast food devi, dünya çapında alışveriş yapanların çamaşır makinesinden alkollü içeceklere kadar uzanan ürünlerde yaptığı indirimleri 164 binden fazla takipçisine bir mesaj tweetle göndermek istedi. Firma bu amaçla Kara Cuma kampanyasının bilgilerini paylaşmayı amaçladı. Ancak kampanya detaylarının görüntüleneceği linki koymadan bu paylaşımı gerçekleştirdi.
Black Friday **** Need copy and link****
— McDonald's (@McDonaldsCorp) 24 Kasım 2017
Atılan tweette "**** Need copy and link ****" yani "*** Bir link gerekiyor ***" yazıyordu. Kullanıcılar McDonald's'ın tweetini okudular ve mesajın farkında olmadan erken hazırlandığını söylediler.
İnternet kullanıcılarının birçoğu şaka yaparak restoranın zinciriyle eğlendiler. Bu şirketin sosyal medya ekibi için bir "kabus". Yapılan paylaşımlardan bazıları da şu şekilde:
"Bu tweeti okurken McDonalds sosyal medya yöneticileri"Social media managers reading this tweet pic.twitter.com/38cwM4wdNR
— Matt Navarra (@MattNavarra) 24 Kasım 2017
"Birileri pazarlama stajyerlerinin maaşını ödememiş"someone's not paying their marketing interns
— the great british very fake-off (@VeryFakePhil) 24 Kasım 2017
— Framed Tweets (@framedtweets) 24 Kasım 2017"Sosyal medya yöneticisine kariyerinin en önemli tebrik plaketi."