Ekonomi Moda Konferansı’na alım heyeti yağdı

Moda Konferansı’na alım heyeti yağdı

14.10.2016 - 02:30 | Son Güncellenme:

Tüm dünyadan satın alma grupları ile yerel üreticileri İstanbul’da buluşturan 9. İstanbul Moda Konferansı, 12-13 Ekim 2016 tarihlerinde Four Seasons İstanbul at the Bosphorus Hotel’de gerçekleşti. Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği’nin (TGSD) ev sahipliğinde gerçekleşen konferansın açılışını Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci yaptı.

Moda Konferansı’na  alım heyeti yağdı

Konferansın ikinci günü tüm gün süren ikili iş görüşmelerine (B2B), 40’a yakın firma ve alım grubu katıldı. Ekonomi Bakanlığı’nın desteklediği B2B görüşmelerinde 1000’den fazla görüşme yapılması ve moda sektöründe yeni işbirliklerine imza atılması bekleniyor.

Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci, konferansın açılışında yaptığı konuşmada, e-ticaretin önemine değinerek, Bakanlık olarak e-ticarete verecekleri desteklere açıklık getirdi.

“Madem moda konferansındayız kılık kıyafetimize dikkat edelim” diyerek espri yapan Zeybekci, “Modada farklılaşmak Türkiye için son derece önemli. İhracat seferberliğinin başlamasıyla Türkiye o günden bugüne inanılmaz bir mucize gerçekleştirdi. Tüm üreticilerimizle birlikte koyduğumuz 2023 yılında 500 milyar dolarlık ihracat hedefine ulaşmak için farklılaşmamız gerekiyor. Tüketim alışkanlıklarını belirlemeliyiz. Desenler, renkler ne olmalı, bunun için kapasitemiz var. Ülke olarak her şeyi ile marka olmak gerekiyor. Türkiye artık o noktaya geldi diye düşünüyoruz” şeklinde konuştu.

TGSD Yönetim Kurulu Başkanı Şeref Fayat da konuşmasında, hükümetin geçen ay açıkladığı Doğu ve Güneydoğu’ya Yatırım Teşvik Programı’nı hazır giyim sektörü için son derece olumlu bulduğunu söyledi. Devletin vereceği teşvikler ve Ar-Ge çalışmalarındaki artışa paralel olarak inovatif üretimi ve akıllı ürün yelpazesinin hızla genişleyeceğini belirten Şeref Fayat, “İnovatif ürün aynı zamanda katma değerli üretim demek. Markalaşma ve inovatif üretimde ne kadar hızlı ilerleyebilirsek ihracatta kilogram başına 50 dolar gelir hedefini de o kadar hızlı yakalayabileceğiz” dedi.

B2B görüşmelerine aralarında Adidas, Cherryfield, De Facto, El Corte Ingles, H&M, Koton, New Look, Spring Near East Manufacturing, Superdry Türkiye’nin olduğu firmaların temsilcileri ile Charles Vögele, Borussia Dortmund ve pek çok diğer firmayı temsil eden alıcılar katılıyor.

Yazarlar