Gündem Muhafazakâr yaşam festivali

Muhafazakâr yaşam festivali

02.10.2016 - 02:30 | Son Güncellenme:

Feshane’deki “10. Zeruj Muhafazakâr Yaşam Festivali”nde 120 kadın girişimci ürünlerini sergileme imkânı buldu. Zeruj Fest Organizatörü Zehra Özkaymaz, “Kadın girişimcilere biraz destek gösterdiğiniz anda bu bomba etkisi yaratıyor” dedi

Muhafazakâr  yaşam festivali

Giyimden aksesuara, otellerden muhafazakar yaşam koçluğuna ve restoranlara kadar birçok ürün ve hizmetin yapıldığı ve 3 gün sürecek “10. Zeruj Muhafazakâr Yaşam Festivali”, Feshane Uluslararası Kongre ve Fuar Alanı’nda önceki gün başladı.
Tasarımlarını yaptıkları aksesuar, kıyafet, ayakkabı, züccaciye gibi ürünleri sosyal medyadan satarak girişimcilik örneği sergileyen ve fenomen olan 120 kadın tasarımlarını Muhafazakar Yaşam Festivali’nde alıcılarıyla buluşturdu. Feshane Uluslararası Kongre ve Fuar Alanı’nda başlayan ve yoğun ilgi gören festivalde tasarımcılar satıştan oldukça memnundu. Zaman zaman yoğunluktan dolayı yürümekte güçlük çekilirken, alışverişe aileleri ile birlikte katılan aileler de unutulmamıştı. Çocuklu aileler için boyama odası ve oyun odalarının hazırlandığı festivalde aileler alışveriş yaparken, çocuklar da boyama ve oyun odalarında zaman geçirdi.
Moda başkenti
Globalleşen ve internetin hakim olduğu dünyada, azalan komşuluk, dostluk, birlik, kardeşlik duygularını beslemek adına festivaller düzenlediğini belirten “Instagram fenomeni” ve Zeruj Fest Organizatörü Zehra Özkaymaz, “Kadın girişimcileri desteklemek üzere çıktığımız bu yolda beklediğimizden fazla ilgi gördük. Kadın girişimcilere biraz destek gösterdiğiniz anda bu bomba etkisi yaratıyor. Birkaç yıl önce sosyal medyada başlayarak büyük markalar haline gelen kadınlarımız var. Bu festivalle onları ve emeklerini sanaldan sosyalliğe taşıyoruz” dedi. Son yıllarda muhafazakâr giyimin çok fazla talep görmesiyle çıktıkları bu yolda büyük ilerlemeler kaydettiğini söyleyen Özkaymaz, “Özellikle Ortadoğu’da muhafazakâr modada Türkiye’nin başkent olması için çalışmalara başladıkları ifade etti. Özkaymaz, “Türkiye, Ortadoğu’nun Paris’i, Milano’su ve New York’u. Ortadoğu’nun moda başkentini İstanbul yapmak istiyoruz. Pazar olarak Ortadoğu’da büyük bir açık var. Burayı doldurabilecek en büyük üretici ülke Türkiye” diye konuştu.
Sürpriz hediyeler
Festivale katılan ve 10 yıldır kendi tasarımlarını yaptığını belirten 28 yaşındaki Gönül Kolat, “Birçok ünlü isim tasarladığım ürünleri alıyor. Sosyal medya üzerinde Türkiye geneli ve yurtdışına da ürün satıyorum. Amacım ürünlerimi daha fazla kullanıcıya ulaştırmak” dedi. Festivalde yapılacak çekilişle 1 kişi umre, 1 kişi Barcolona’ya, 2 kişi ise Paris’e gönderilecek.