Ekonomi Ne çıkarsa bahtınıza!

Ne çıkarsa bahtınıza!

07.10.2016 - 02:30 | Son Güncellenme:

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) ve Etohum tarafından 6-10 Ekim tarihleri arasında gerçekleştirilen Startup Istanbul Konferansı, Türkiye yanında dünyadan pek çok girişimciyi bir araya getiriyor.

Ne çıkarsa bahtınıza

Milliyet Gazetesi’nin de sponsor olduğu zirvede, 63 ülkeden bin girişimci yatırım imkanı arıyor. Girişimciler, 6-7 Ekim’de İTÜ Süleyman Demirel Kültür Merkezi’nde iş modellerini değerlendirme fırsatı da yakaladı. Kısa listeye giren 50 girişimci dünyanın en önemli yatırımcılarına sunum yapacak. Zirveye katılan Türk girişimcilerden biri Ayşe Şimşekci Başer.
Ortağı Merdol Başer’le beraber www.bikutumutluluk.com girişimini kurdu. Bikutumutluluk, her ay farklı konseptte, kadınlar için tasarlanan sürpriz bir kutu servisi. Her ay içeriğini açıklamadığı bir kutu tasarlıyor. Servise abone olanlar kendilerine, arkadaşlarına ya da eşlerine sürpriz yapabiliyor.
Yurt dışı hedefi var
Ayşe Şimşekci Başer, ODTÜ’de Endüstriyel Ürünler Tasarımı eğitimi aldı. Bu alanda yüksek lisans yaptı. Tasarım ürünleri alanıda iş kurma kararı aldı. İki yıldır bu girişimi sürdürüyor. Ayda 3 bin kişiye ulaşır hale geldiler. Sürpriz kutlamalar için de tercih ediliyorlar. Başer, her ay bir tema düşündüklerini ve kutuları o temayla çıkardıklarını belirterek, bu ay kahve konseptiyle 23’üncü temalarını çalıştıklarını söyledi. Bugüne kadar, yeni yıl, dondurma, limonata, mimoza, karpuz, yeni başlangıçlar, pijama partisi kutusu gibi konseptler geliştirdiler.
Daha da büyüyüp bu konsepti yurtdışına açmak istediklerini dile getiren Başer, “Başka ülkelerden de talep geliyor bize. Azerbaycan ve İran gibi ülkelerden çok ilgi görüyoruz. Ancak henüz gönderim yapamıyoruz. Çok güzel tepkiler alıyoruz. Şu anda sadece kadınlara hitap ediyoruz. Erkekler ve çocuklara da hitap eden kutu tasarımı planımız var. Hatta hayvanları da eklemek istiyoruz. Dünyaya açılmak isteğindeyiz. Bizim tarzımızda kutular yapan çok girişimci yok. Daha büyümek için yatırımcı arıyoruz” dedi.
‘Oyun’la pazarlama

Ne çıkarsa bahtınıza

Polonyalı girişimciler Michal Filipek ve Tomasz Ozimek de zirveye katılanlar arasında. TapOn adlı, şirketlerin pazarlama anlayışlarına yeni bir vizyon getiren startup’ları bulunuyor. Ozimek, firmaların pazarlama bütçelerini azaltacak, gerçek hedef kitlelerine ulaşmalarını sağlayacak ve müşterileri istenmeyen mesajlardan kurtaracak bilgi teknolojileri tabanlı bir hizmet sunduklarını anlattı.
Firmaların ihtiyaçlarını daha iyi anlayabilmeleri için pazarlamayı oyunlaştırdıklarını da dile getiren Ozimek, “Sanal gerçeklik de kullanıyoruz. Pazarlamayı oyunlar üzerinden gösteriyoruz. Müşterilerin durumu görülüyor.
‘Global olmak istiyoruz’
Tam hedeflenen profili çıkarıyoruz. Güçlü bir pazarlama ve sadakat aracına sahibiz. Müşterinizi marka danışmanına çeviriyoruz” diye konuştu.
Girişimleri için Avrupa Birliği’nden fon aldıklarını da aktaran diğer ortak Michal Filipek ise, Türkiye’deki etkinliğe yatırımcılarla irtibata geçmek ve mentorluk faaliyetlerinden yararlanmak için katıldıklarını söyledi. Filipek, şu anda sadece Polonya’da faaliyet gösterdiklerini, yatırım alırlarsa Türkiye dahil diğer ülkelere de açılmak ve global bir firma haline gelmek istediklerini kaydetti. TapOn, kısa süre önce kurulmasına karşın 30 kurumsal firmaya ve 45 bin müşteriye hizmet veriyor.