12.08.2018 - 01:30 | Son Güncelleme: 12.08.2018-1:30 A-A+

NEDEN KAVUN TÜKETMELİYİZ?



Kavun, yaz aylarının en sevilen meyvelerinden biri... Sert görünür ama içi yumuşacıktır. Mis gibi kokusuyla sizi uzaklara götürür. Ara öğünlere çok yakışır, karpuz kadar olmasa da peyniri çok sever. Peki sağlık için ne gibi faydaları var?

Konu, beta karatone geldiği zaman, kavun en baş sıralarda gelir. ABD Tarım Bakanlığı’na göre kavun; kayısı, greyfurt, portakal, armut, mandalina ve mangodan daha fazla beta

karoten içerir. Beta karotenin ne olduğunu daha önce sizlere anlatmıştım ama kısaca tekrar bahsedeyim. Beta karoten, bir karotenoid çeşididir ve antioksidan özellik taşıyarak, serbest radikallerle savaşır. Karotenoidler, aynı zamanda meyve ve sebzelere rengini veren bir pigmenttir ve vücutta A vitaminine dönüştürülür. A vitaminiyse, gözler, iyi bir bağışıklık sistemi ve sağlıklı kırmızı kan hücreleri için önemlidir.

C vitamini ihtiyacını karşılar

Kış meyvelerinin C vitamini açısından zengin olduğunu biliyoruz. Peki yaz meyveleri? Kavun bu konuda en cömert seçeneklerden biri... 100 gramı günlük C vitamini ihtiyacımızın yaklaşık yüzde 60’ını karşılayabiliyor. Bir porsiyonu ortalama 200 gram yani C vitamini ihtiyacınızın tamamına denk geliyor. Araştırmalar, C vitamininin erişkinlerde soğuk algınlığının süresini azaltabildiğini gösteriyor. Çoğu meyve gibi, kavun da neredeyse yüzde 90 oranında su içeriğine sahiptir. Özellikle yaz aylarında karşı karşıya kaldığımız susuzluk; baş ağrısı ve dönmesi, halsizlik, kuru cilt ve hatta kabızlığa yol açabilir. Kavun tüketimi, sıvı ihtiyacınızın karşılanmasına destek olabilir.

Folik asit içerir

Folat, B-9 vitamini olarak bilinir. Folik asidin, spinal bifida gibi nöral tüp doğum defektlerini önlemeye yardımcı olduğu bilinir. Daha fazla araştırmaya ihtiyaç duyulmasına rağmen, bazı kanserlerin riskini azaltmaya ve yaşlanmaya bağlı gelişen hafıza kaybını engellemeye destek verebilir. Hamile ve doğurganlık çağındaki kadınların, günlük 400-600 mikrogram folat tüketmeleri gerekir. 13 yaşın üzerindeki erkeklerse, günde 400 mikrogram folat almalı.

1 porsiyon kavun, yaklaşık 40 mcg folat içerir. Kavunun lifi, genellikle kabızlığın çözümünde bir anahtar olarak görülür. Yüksek lifli bir diyet, kalp ve şeker hastalığı riskinizi azaltabilir, uzun süre tokluk hissi sağlayarak kilo kaybınızı destekler. Önerilen günlük lif alımı, ortalama 25-30 gramdır. 1 porsiyon kavun ise ortalama 1.5-2 gram lif içerir.

DONDURMALI KAVUN SORBE

Malzemeler

- 200 gram kavun

- 2 top sade dondurma

- Taze nane

- Tarçın

- Yarım limonun suyu

Hazırlanışı: Kavunu iki saat buzlukta dondurduktan sonra, diğer malzemelerle mikserden geçirin. Tekrar iki saat buzlukta bekletin ve aralıklarla karıştırın. Daha sonra servis edebilirsiniz.

 

Etiketler
Bilgi Yarışması"Kara Tren" adlı parçasıyla tanınan sanatçı kimdir?
Aradığınız
Evi Hemen
Bulun!
araDetaylı Ara
©Copyright 2015 Sitemizde yayınlanan haberlerin telif hakları gazete ve haber kaynaklarına aittir, haberleri kopyalamayınız.