Otomobil Opel'den 4x4'lük dönüş

Opel'den 4x4'lük dönüş

20.02.2008 - 00:00 | Son Güncellenme:

SÜRÜŞ İZLENİMİ : OPEL ANTARA

Opelden 4x4lük dönüş
Levent KÖPRÜLÜ

Köşeli hatlarıyla 1990'lı yılların başlarında herkesi şaşırtan bir şekilde arazi araçları sınıfında boy göstermeye karar veren Opel, o dönemde ilişki içinde bulunduğu Isuzu'dan yardım almıştı.

Haberin Devamı
Bu işbirliği, ortaya iki arazi aracı birden çıkarttı. Isuzu'nun Trooper modeli "Monterey", Amigo modeliyse "Frontera" olarak Opel cephesine katıldı. Monterey olmasa da Frontera, üretimi sona erene kadar Türkiye'de hayli popüler olmayı başardı o yıllarda. 2003'te üretimi sona eren Frontera'dan sonra Opel, uzun bir süre 4x4 sınıfında boy göstermedi. Ancak bu sessizlik, bünyesindeki Chevrolet markasıyla işbirliği sonucunda Opel Antara'yla sona erdi.

Sportif görünüm

Her ne kadar Chevrolet Captiva ile aynı genleri taşısa da, Antara ondan daha göçlü ve rafine görünümüyle kendisine bir kişilik yaratmayı başarmış. Nitekim bu formül, General Motors markalarından Saturn tarafından onun Amerika'da da piyasaya sürülmesiyle ödüllendirilmiş.

Önden Opel markasının aile çizgilerine tam uyum sağlayan bir tasarıma sahip Antara, gözyaşı şekilli ön farları, geniş kromajlı ön radyatör ızgarasıyla heybetini sürdürmeye devam ediyor. Metal karter koruması ise, sportif görünüm kaygılarının dışında hafif arazi şartlarında hayli işe yarayabilecek bir ayrıntı.

Bununla birlikte aracın sportif görünümü konusunda gerekli tüm düzenlemeler hemen hemen eksiksiz sayılabilecek türden. Zira bu hava, sadece ön tasarımdan kaynaklanmıyor. Nitekim alaşım jantlar, arka tamponun altına yerleştirilen metal geniş plaka ve bunun içine entegre edilen ama maalesef tek olan egzost çıkışı, arka tamponların içine entegre edilmiş iri "kedi gözleri", arka bagaj kapagı üzerindeki krom bant, yuvarlatılmış hatlar, çamurluğa entegre edilmiş motor havalandırma ızgaraları ve en nihayetinde tavana entegre krom raylar... Hepsi, aracı sportif görüntüye kavuşturmanın ana unsurları.

İç mekanda Opel kimliği

Aracın iç mekanında da sportif unsurların bazılarına yer verilmiş. Direksiyon simidi, vites topuzu, krom eklemeler, kapı tutamakları, uçak levyesini andıran el freni şık ve sportif sayılabilecek detaylardan.

Ancak Antara'nın gösterge panelindeki diğer bölümler, büyük ölçüde Astra'nın çeyizinden alınmış. Üçlü havalandırma ızgaraları hariç. Tabii hal böyle olunca da, Astra serisindeki bazı eksiklikler buraya da taşınmış. Tıpkı küçük eşya koyma gözlerinin yetersizliği gibi. Bu gibi durumlar için iki koltuğun arasındaki bölümle yolcu koltuğunun altındaki çekmece ya da kol dayama yerinin içi kullanıma açık.

Haberin Devamı
İç mekanda deri koltuklar çekici görünmekle birlikte, ön göğüste kullanılan plastiğin yumuşak olmasını aramıyor değilsiniz. Ancak bu, muhtemelen kolay temizlensin diye seçilmiş. Yani en azından böyle düşünmek istiyoruz.

Arka koltukların diz mesafesi gayet iyi. Ön görüş ise sorunsuz. Bununla birlikte sunroof sayesinde iç mekan hayli ferah ve aydınlık görünüyor. İç mekanda motor ve yol gürültüsü de pek duyulmuyor.

Motorun performansı

Chevrolet Captiva'da da kullanılan 2.0 lt 150 HP'lik dizel motorun bulunduğu test aracımızda, tiptronik özellikli 5 ileri otomatik vites kutusu bulunmakta. Zaten çoğunlukla bu kombinasyon getiriliyor.

Motor, aracın 2 tona yakın ağırlığını taşımakta zorlanmasa da elbette alt devirlerde bir miktar hantallık yaşanabiliyor. Turbonun devreye girişiyle birlikte canlanan motor, aracın hızlanmasında sorun arzetmiyor. Normalde önden çekişli olan ve gerekli durumlarda dört tekerlekten çekişi kendisi devreye sokan elektronik kontrollü diferansiyel, bu konuda motora da yardımcı oluyor. Tüm bunlar birleştiğinde 65 lt'lik depoyla 600 km civarında yol katedebiliyor.

ESP'nin de sayesinde virajlarda fazla sorun yaşamayan Antara'nın frenleriyse sorunsuz. Süspansiyon ise, şehir içinde bir 4x4'ten beklendiği ölçüde dengeli bir sertlikte seçilmiş. Yani kasislerde kafaların tavana vurması gibi bir dertle karşılaşılmıyor. Bu aracın tek dezavantajıysa, fiyat etiketi.

 

Neleri Var?

-----------

Opel Antara 2.0 CDTi

* ABS, ESP, CBC (Viraj Fren Kontrolü, Aktif Devrilme Koruyucu (ARP), Çekiş Kontrolü, Yokuş İniş Desteği, ön/yan/perde hava yastıkları, elektrikli katlanabilen ısıtmalı yan aynalar, deri direksiyon simidi, elektrikli ayarlı sürücü koltuğu, ısıtmalı ön koltuklar, deri döşeme, lastik basınç göstergesi, yol bilgisayarı, direksiyondan kumandalı MP3 özellikli radyo/CD çalar, elektronik klima, sunroof, hız sabitleme sistemi, yağmur ve far sensörü, ön ve arka park sensörü...