Ege

15.05.2017 - 02:30

Otogara 30 ay sonra metro

Sitene Ekle
--  |  Mustafa Yılmaz ege@milliyet.com.tr Tüm Yazıları »
İzmir’de 2000 yılına kadar kullanımda olan bir kilometre bile metro hattı yoktu. 
Bugün ise 130 kilometrelik hatta kentiçi raylı sistem kullanılıyor. 
Eylül ayında Selçuk hattındaki 26 kilometre de açılacak.
Karşıyaka Tramvayı yolcu taşımaya başladı. Konak Tramvayı’ da yakında devreye alınacak.
Bu yıl sonunda 50 kilometrelik ilave ile İzmir’deki raylı sistem, 180 kilometreye ulaşacak.
Mevcut metroyu Üçkuyular’dan Narlıdere’ye ulaştıracak proje başladı. 
Üçyol’dan Buca Tınaztepe ve Çamlıkule’ye ulaşacak 13 kilometre derin tünel hattının temeli de 2017 yılı içinde atılıyor.
53 kilometrelik Aliağa-Bergama hattının inşaat ihalesi de gelecek yıl yapılacak.
2019 yılında İzmir kent içindeki raylı sistem hattı, 250 kilometreye ulaşacak.
10 Nisan’da “Raylı Sistem her yere var, otogara yok” başlıklı yazımda bu bilgileri hatırlatıp konuya dikkat çekmiştim.

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu’nun konuyla ilgili soruya, ”Metroyu otogara kadar uzatmak bizim önceliklerimiz arasındaydı. Hatta projesini bile hazırladık. 2005 yılında Halkapınar ile otogar arasındaki Kamil Tunca Bulvarı’nın tapusunu 22 milyon lira vererek TCDD’den satın aldık. Ama bize bu bölgeden hızlı tren hattı geçireceklerini ve raylı sistemin otogara ulaşmasının bu şekilde çözüleceğini bildirdiler. Biz de bu hattın yapım işini TCDD’ye bıraktık” dediğini belirmiştim.
Konuyla ilgili olarak önceki hafta önemli bir gelişme yaşandı. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı otogar-Halkapınar hattı için hazırladığı projeyi, Çevre İl Müdürlüğü’ne sundu. Böylece Çevre Etki Değerlendirme süreci başladı.
Toplam maliyetinin 531 milyon lira olacağı hesaplanan projenin 30 ayda tamamlanacağı belirtildi.

Toplam 4.5 kilometre olacak hatta beş istasyon bulunması planlanıyor. 
Proje kapsamında; Halkapınar’da bulunan depo ve bakım sahasındaki bölgede aktarma istasyonu inşa edilecek. 
Halkapınar İstasyonu’ndan başlayacak, Şehitler Caddesi (Vakıflar İstasyonu) altından ve Kamil Tunca Bulvarı (Altındağ ve Çamdibi İstasyonları) altından devam edecek.
Halkapınar-Otogar Metro Projesi aç-kapa yöntemi ile yapılacak. Bu yöntemle İşletme ve yapım maliyetlerinin düşürülmesi planlanıyor.
Aç-kapa sistemi ile çevredeki yapılara zarar verilmesinin de önüne geçileceği belirtiliyor.

Otogara raylı sistem hattının ulaşması İzmir için çok önemli. 
Selçuk ve Bergama gibi kentin merkezine 100 kilometre uzaklıktaki yerlere bile raylı sistemle gidilirken, Çankaya’ya 10 kilometre uzaklıktaki otogar gibi önemli bir merkeze gitmemesinin ulaşım planlaması açısından tuhaflığı ortada.
İzmirliler bir an önce bu projenin tamamlanmasını bekliyor.
 
Türkiye Cumhuriyetinin 2. Cumhurbaşkanı Kimdir ?
©Copyright 2017 Sitemizde yayınlanan haberlerin telif hakları gazete ve haber kaynaklarına aittir, haberleri kopyalamayınız.