10.11.2008 - 00:05 | Son Güncellenme:
Levent Köprülü
2000 yılında ilk kez Türkiye’ye Çin yapımı araçları ithal eden Şahsuvaroğlu, döviz krizi nedeniyle bundan vazgeçip şansını Romanya ve Cezayir’de aramış. “O dönem Türkiye’ye getirdiğimiz JAC markalı araçlardan 90 tane sattık. Ancak döviz krizi olunca bunu yürütemedik diyen Nihat Şahsuvaroğlu, özellikle Cezayir’de Çinli markalarla başarılı olduklarını söylüyor.
“Türkçe isimler kullandık”
Hafei, JAC ve JMC firmalarının Cezayir distribütörlüğünü yaptıklarını söyleyen Şahsuvaroğlu, “Burada araçların bazılarını Türkçe isimlerle sattık. Örneğin Yavuz ve Yunus gibi isimler kullandık” diyor. Şahsuvaroğlu, bu araçların motorlarında da “Dadaş” adını kullanmış.
Şahsuvaroğlu, “Erzurumlu olduğumuzdan böyle bir isim kullanmayı istedik. Yani Dadaş motorlu otomobiller sattık” diyor. Türkiye’den Cezayir ve Afrika ülkelerine üstyapı sattıklarını da söyleyen Şahsuvaroğlu, Çin’den şasili ithal ettikleri ticari araçları çöp kamyonu gibi özel amaçlara uygun hale getirdiklerini kaydetti.
Şahsuvaroğlu Türkiye’de ise ilk etapta Çin’den A ve B sınıfı otomobiller getirecek. Araçlar muhtemelen 2009 Mart ayında piyasada olacak. Hafif ticari araçlarsa 2009’un ikinci yarısında.
Ssangyong’da da 2009’da yeni modeller olacağını hatırlatan Şahsuvaroğlu, MPV sınıfındaki 4x4 Rodius’un ticari versiyonunu, yeni Actyon’u ve markanın binek modellerini de getirecek. Rover’ı da satın alan SAIC tarafından geliştirilen 550 modeli 2009’un ilk yarısında, 750 ise ikinci yarısında Türkiye’de satışa çıkacak.