Otomobil Fiat'a yaşgünü hediyesi: Yeni 500

Fiat'a yaşgünü hediyesi: Yeni 500

09.07.2007 - 00:00 | Son Güncellenme:

Üretimden kalkmasından 32 yıl geçtikten sonra yepyeni bir biçimde ortaya çıkan Fiat 500, 2008'in ikinci yarısında Türkiye'de

Fiata yaşgünü hediyesi: Yeni 500
Levent KÖPRÜLÜ

İtalyan otomotiv devi Fiat, “küçük” otomobillerin efsanesi haline gelen 500 (Cinquecento) modelinin yeni versiyonunu “büyük” bir organizasyonla dünya basınına tanıttı. Bantlara veda edişinden 32 yıl sonra son tasarım trendleri ve teknolojik gereklerine uygun yenilenen 500’ün, 2008’in ilk yarısında Türkiye’de satışa çıkması planlanıyor.
Torino’da tanıtılan yeni Fiat 500, şimdiden 30 bin civarında sipariş almış. Tanıtım toplantısında konuşan CEO Sergio Marchionne, Fiat 500’ün marka adına çok şey ifade ettiğini belirterek, “Fiat’ın bugün neyi temsil ettiğini, gelecekte de neler yapmak istediğini gösteriyor” ifadesini kullandı. Marchionne, “Cinquecento, bizim yollardaki reklamımız olacak” dedi.

Haberin Devamı

Yaş günü armağanıŞirketin 108. yaşını Cinquecento ile kutladığını belirten Marchionne, ekip olarak son üç yıl içinde çok şey başardıklarını, sonuçta bu aracın da 18 ay gibi kısa bir sürede geliştirildiğini söyledi.
Yeni Cinquecento’nun Fiat’ın en çok satan ve şirketi sırtlayan modeli olmayacağını da söyleyen Marchionne, buna karşılık markanın yollarda tanıtımını gerçekleştireceğinin altını çizdi. Marchionne, Fiat için en önemli modelin, Grande Punto olmaya devam edeceğini de sözlerine ekledi.
Fiat CEO’su Sergio Marchionne, İtalyan La Stampa gazetesine verdiği demeçte de, Fiat’ı “otomotivin Apple’ı” yapmak istediğini, Cinquecento’nun da, “otomobillerin iPod’u” olacağını kaydetti.

Eskisinden büyük
Panda platformundan geliştirilen yeni Fiat 500, Polonya’daki Tichy fabrikasında üretilecek. Yıllık üretim miktarının 120 bin ile 140 bin arasında olması planlanıyor.
Eskisinden yaklaşık 58 cm daha uzun olan yeni 500, ilk etapta 1.2 lt 69 HP ve 1.4 lt 100 HP benzinli, 1.3 lt 75 HP dizel motorlarla satılacak. Cinquecento’da, aksesuvar ve donanım farklılıklarıyla 500 bin farklı araç yaratmak mümkün olacak. 
İtalya’da 10 bin - 14 bin 500 euro aralığında satış fiyatıyla pazara çıkacak. Binlerce eski 500, yenisini karşıladı  

Ucuz ve ekonomik olması nedeniyle özellikle İtalya’da büyük sükse yapan Fiat 500, 1950’lerde insanların yaşam standartlarını yükseltmesini ve scooter’lardan otomobillere geçiş yapmasını sağlamıştı.
1975’e kadar toplam 4 milyon üretilen Fiat 500, ilk çıktığında İtalya’da 300 bin lirete, bugünün parasıyla 225 euro’ya satılıyordu. Halen bir milyona yakın Fiat 500 faal olarak yollarda dolaşıyor.
Bu yıl aynı zamanda Cinquecento’nun 50. yaş günü. Yeni Fiat 500’ün tanıtım organizasyonuna, bu nedenle Avrupa’nın değişik ülkelerinden ve İtalya’dan yüzlerce eski 500 kente akın etti.
Asıl tanıtım, Po Nehri üzerinde aralarında Başbakan ve bakanların da bulunduğu yaklaşık 7 bin davetlinin huzurunda gerçekleştirildi. Kentin en önemli meydanlarında da konserler vardı.
Fiat CEO’su Marchionne, bu tanıtımın ne kadara mal olduğunu açıklamaktan kaçınırken, 12 milyon euro civarında bir maliyeti olduğu söyleniyor. Lansmana Koç Holding CEO su Bülent Bulgurlu, Otomotiv Grup Başkanı Turgay Durak ve Tofaş CEO’su Ali Pandır, Fiat Marka Direktörü Okan Baş da katıldı.

Haberin Devamı
Çocuklar terletti!
Basın toplantısında, CEO Marchionne’nin küçük çocuklarla sohbet ederken  çekilmiş videosu da gösterildi. Küçük çocuklar, sorularla CEO’yu terletirken, Marchionne odayı “Fiat’ı yönetmek, çocuklarla uğraşmaktan daha kolaymış” diyerek terk ediyordu. Pandır: Doblo üretimi başka ülkelerde devam ettirilebilir

Basın toplantısına katılmak üzere gelen Tofaş CEO’su Ali Pandır, 370 milyon euro’luk bir yatırımla üretileceği açıklanan “263” kodlu yeni ticari aracın, Doblo’nun yerini alacağını, bu konuyla ilgili önümüzdeki günlerde daha geniş bir açıklama yapmayı planladıklarını söyledi.
Aracın sadece Fiat için üretileceğini belirten Pandır, Doblo’nun Fiat’ın küresel stratejisi doğrultusunda Rusya gibi başka ülkelerde üretilmeyi devam edilebileceğini kaydetti. Pandır, Mini Cargo’nun aralık ayının ikinci yarısında Türkiye’de ve Avrupa’da satışa çıkması için çalıştıklarını da söyledi.
Avrupa’da Mini Cargo lansmanları için 2008’in belirlendiğini, ama talep üzerine bunun 2007 yılı sonuna çekilmesine çalışıldığını belirtti.
İyiden iyiye daralan otomotiv pazarının, seçimler sonrasında açılmasını beklediklerini de söyleyen Pandır, “Yaz ayları zaten durgun geçer. Ardından da bir yükselme yaşanır. Seçimlerden sonra sektörde bir canlanma bekliyorum” dedi.
Şu andaki duruma bakıldığında, iki siyasi partinin barajı aşarak Meclis’e girebilecek durumda göründüğüne dikkat çeken Pandır, “Üçüncü parti ihtimali biraz zayıf bir olasılık. İki partinin girmesi halindeyse tek parti hükümeti kurulacaktır. Bu, istikrar açısından olumlu sayılabilir” ifadesini kullandı.