Otomobil Keyif otomobili 607

Keyif otomobili 607

05.11.2000 - 00:00 | Son Güncellenme:

Keyif otomobili 607

Keyif otomobili 607


Otokolik / Levent Köprülü


       Peugeot'nun Türkiye'de piyasaya sunduğu lüks modeli 607, arka koltukta oturmaya tahammül edemeyeceğiniz kadar kışkırtıcı ve alımlı...

       Otomobili teslim almaya gittiğimde, açıkçası biraz ürktüm. Zira sevgili Citroen'imden bariz şekilde daha geniş ve daha görkemli bir araçla, "güzelim" İstanbul trafiğinin içinde dolaşmak biraz sıkıntılı olabilirdi. Teslim alıp da, otoparkın kapısından çıkana kadar bu düşüncelerim halen vizyonda kalmaya devam ediyordu. Ancak sinyali verip, sağa doğru kıvrıldığım andan itibaren Fransız konukseverliği, "Üç gün boyunca misafirimizsiniz" mesajını verdi. Zevkli bir 310 kilometre sonrasında vedalaşırken, 3 yıllık aracımdan ayrılırmışçasına buruktum...
       Bu kadar laf kalabalığı etmemin ilk nedeni, aracın 4.8 m. uzunluğa ve 2.8 metre genişliğe sahip olması. Aslına bakılırsa, Peugeot 607, eski 605'in yerine geliştirilmiş, genel olarak işadamlarının arka koltukta seyahat etmesi için üretilen lüks bir sedan. Ancak, sahip olduğu özellikler, onun direksiyonuna oturmak için insanı kışkırtıyor. Nitekim, daha ilk bakışta büyücek bir 206 izlenimi veren çekik gözlü farlar, geniş radyatör ızgarası, Yan çamurluğa kadar uzanan stop lambaları, geniş lastikleri ve başarılı tasarımı, cezbedici bir otomobille karşılaştığınızın işaretlerini veriyor. Hele de 607 yazısının içinden açılan bagaj kapağı yok muuu...
       İç mekana girildiği zaman da, bambaşka bir dünya ile karşılaşıyorsunuz. Hele de tam donanımlı versiyonunu seçtiyseniz, hergün aracın yeni bir özelliğini keşfederek, rahatın tadına varıyorsunuz. Ön ve arkadakiler için cömertçe sunulan diz mesafeleri, koltukların yormayan ergonomik yapısı, iç mekanda yer verilen (mesela üç fonksiyonlu kol dayama yeri gibi) ince detaylar, yuvarlak göstergelerin nikelajlı çerçeveleri, herşeyin derli toplu tutulduğu orta konsol, bu etkiyi pekiştiriyor.
       Yoltutuş konusunda ise, söylenecek birşey kalmıyor. Zira, gerek Elektronik Stabilite Programı (ESP), gerekse de AMWAR adı verilen otomatik süspansiyon ayarı, çok uç örnekler yaşamadığınız sürece aracın şerit dışına taşmasına izin vermiyor. Spor kullanımları için de, süspansiyonun özel bir konumu mevcut. Genel olarak baktığınızda ise amörtisörler yumuşak ve konforlu. Direksiyon üzerinden kontrol edilebilen birçok unsur, örneğin müzik sistemi ayarlarını, dikkatinizi dağıtmadan yapmanızı sağlıyor. Başarılı iç yalıtımı, motor sesini içeri vermiyor. Koca bebeği parketmek, park sensörü sayisinde kolaylaşıyor. Kapıyı anahtarla kilitlediğinizde, aynalar kendiliğinden katlanıyor. Eh, daha ne olsun ki?
       Biraz da motordan bahsedelim. Kullandığımız 3.0 litre altı silindirli motor, 210 beygirlik. Bir de 2.2 litre seçeneği var ki, o da 160 beygir gücünde. İstenildiğinde manuel kullanım imkanı da veren otomatik şanzuman, elektronik program seçenekleri sayesinde motorla çok uyumlu. Özellikle 2000 devirden sonraki ataklığı, o koca cüssesinden beklenmeyen bir ataklık sergiliyor. Süratlendiğizde yumuşaklığını ayarlayan hidrolik direksiyon ise, ona kolayca hükmetmenizi sağlıyor.
       Bütün bunların ardından, iki cümle daha söylenebilir: Eğer kıskanç biriyseniz, onunla dolaşırken yönelecek bakışlara hazırlıklı olun. Zira cazibesine engel olamazsınız...

       Donanımları
       ABS, sürücü, yolcu, yan ve perde havayastığı, deri kaplı hidrolik direksiyon, sağ ve sol bağımsız ayarlı, topridoyu da soğutabilen elektronik klima, yol bilgisayarı, lastik basınç dedektörü, yağmur sensörlü silecek, otomatik farlar, elektrik ısıtmalı, katlanabilen aynalar, uzaktan kumandalı bagaj kapağı, yükseklik ayarlı sürücü koltuğu, Elektronik Değişken Amortisör, ESP, 6'lı CD çalar (standart değil), hafızalı, ısıtmalı ve elektrik kumandalı deri koltuklar ve liste uzayıp gidiyor...

       3.0 V6 Otomatik özellikleri
       Motor hacmi : 2946 cc.
       Güç : 210 HP
       0 - 100 km / s hızlanma : ort. 9.5 sn.
       Son hız : 235 km / s
       100 km.'de tüketim : ort. 13 lt.
       Yakıt deposu : 80 lt.
       Fiyat : 3.0 donanımlı + otomatik 35 milyar TL.