Otomobil Konfor soslu Accent

Konfor soslu Accent

04.06.2000 - 00:00 | Son Güncellenme:

Konfor soslu Accent

Konfor soslu Accent


Otokolik / LEVENT KÖPRÜLÜ


       Tamamen yenilenen Hyundai Accent’ın 1.3 litre motorlu, otomatik vitesli seçeneği ile 400 km.’lik yol arkadaşlığı

       Bundan yaklaşık altı yıl önce dünyaya gelen Accent, herkesin malumu üzerine şubat ayından itibaren yenilenmiş haliyle Türkiye'de de üretilmeye ve satılmaya başlandı. Bazı pazarlarda "Verna" adıyla da tanınan bu yeni Hyundai, birçok ülkede olduğu gibi Türkiye'de de "Accent" olarak satılıyor. Ülkemizde piyasaya çıktığı günden bu yana oldukça ilgi toplayan bu aracın, sizlere otomatik şanzımanlı ve 1.3 litre motora sahip versiyonunu denemeye karar verdim. Eh denedim de... İşte, yeni Accent'in bende bıraktığı izlenimler...
       Accent, Hyundai mühendisleri tarafından yeniden tasarlandığında, anlaşılan o ki, daha çok Avrupalı tüketiciler düşünülmüş. Zira yuvarlak hatlar, Avrupai etkilerle yerini köşeli hatlara bırakmış. Bunu hem önde, hem de arkada görmek mümkün. Köşeli farlar, mütevazı olmasına rağmen saldırgan bir görünüm sağlayan ön ızgara ve yine köşeli arka farlar. Tabii bütün bunlarla beraber, yeni yaşın da etkisiyle hem içte hem de dışta "büyümüş." Ancak bendeniz gibi biraz uzun boyluların kullandığı bir Accent'ta, arkada ferah bir diz mesafesi kaldığı söylenemez. Yeni jant kapakları ve üst modellerdeki alaşım jantlar da bu aracın "havasını" tamamlıyor. Tamamen yeniden tasarlanan iç mekanda ise, konsolun ve koltukların ergonomikliği dikkat çekici. Yerden yüksekliği, Türkiye koşullarına göre bir miktar artırılan ve süspansiyonu sertleştirilen yeni Accent'te, buna rağmen süspansiylonların konforlu bir yolculuk sağladığı dikkat çekiyor.
       Motor ve yol sesi insanı rahatsız etmeyecek boyutlarda. Plastik aksamdan bozuk ortamlarda ses gelmemesi de, onun Türkiye yollarında sürücünün suratını buruşturmamasını sağlıyor. Bu gerçekten de önemli. Konsolun tasarımı, kumanda düğmelerinin kolay ulaşılabilir olması, göstergelerin sadeliği, gece ışıklandırması, küllük dışında başka birşeye engel çıkartmayan bardak tutucular, hoşuma giden yönler. Teybin ses kalitesinin yeterli olduğunu, küllüğü ise, fazla sigara içenler için biraz ufak bulduğumu söyleyebilirim. Test otomobilimizdeki klimanın, yaz günlerinde içeridekileri oldukça rahat ettireceği de şüphesiz. (Kullanıcı notu: 10 dakikada ayaklarım buz gibi oldu nitekim.)
       Gelelim sürüş ve performansaaaa... 1.3 litrelik çok noktadan enjeksiyonlu motor, 85 beygir güç üretiyor. Aracın 0 - 100 km / s hızlanması, fabrika verilerine göre 12.5 sn. olsa da, otomatik vitesten ötürü bir miktar daha yavaş kalabiliyor. Ancak son hızı 160 km / s'nin üzerinde. Accent'in ortalama yakıt tüketimi ise zorlu şartlarda ortalama 100 kilometrede 7 litreyi bulabiliyor. Hidrolik direksiyonu yolda aracın bulunduğu şeridi terketmemesini sağlarken, özellikle park manevralarında büyük kolaylık gösteriyor. Dönüş çapı sürücüyü zora sokmayacak türden. Frenler ise, güvensiz bir ortam yaratmıyor.
       LS ve LX donanımlarıyla satılan 1.3 motorlu Accent'in kullandığımız otomatik vites seçeneğinde (LX) donanımında elektrik kumandalı ön ve arka camlar, merkezi kilit, immobilizer, klima gibi aksesuarlar bulunmaktaydı. LX versiyonunda ayrıca isteğe bağlı ABS + EBD, çift hava yastığı, yükseklik ayarlı hidrolik direksiyon ve radyo teyp (seçmeli olarak) sunulmakta. Fiyatı ise 8 milyar TL civarında.
       Kısaca geçersek, bu aracın neden ilgi gördüğü, kendisini belli ediyor.

AUDI'nin arazi kozu

Alman otomobil üreticileri arasında dört tekerlekten çekiş sistemi konusunda hemen hemen en tecrübeli firma olan Audi, bu tecrübesini ilk olarak bir arazi aracına aktarıyor. Bu aracın adı ise Allroad Quattro. Kasım ayında Türkiye'de de satışa sunuluyor. İlk kez mart ayında Cenevre Fuarı'nda sergilenen ve A6 platformu üzerine oturan Allroad Quattro, hız ve teknolojiyi birarada sunuyor.
       Allroad, dört kademeli yükseklik ayarlı hava süspansiyonu ve zor yol şartlarında aracın çekişini artırmak için hızı olması gereken sınırlarda tutan vites sistemi gibi özelliklere sahip. V6 motorla üretilen Allroad Quattro'da iki motor seçeneği var: 2.7 biturbo benzinli motor ve 2.5 TDI dizel motor. Allroad, Türkiye'ye öncelikle 2.7 benzinli motor seçeneğiyle getirilecek. Allroad, güçlü ön ve arka tamponları, kaporta altı koruması, yeni ön ızgara tasarımı ile dikkat çekiyor.

HAFTANIN GÜZELİ

Ciddiyetini adından alıyor
       Başlıkta böyle dedik diye, adını hemen söyleyelim: Hindustan Ambassador. Yaklaşık 50 yıl önce üretildiği zamanki adı ise Morris Oxford imiş. Tabii ki Hindistan'da değil, İngiltere'de. Hint motor endüstrisinin temel taşlarından biri olarak kabul edilen, özellikle taksiciler ve resmi daireler, hatta Hindistan hükümet tarafından halen büyük ilgi gören Ambassador, garip bir çekiciliğe sahip. Bu basit yapılı, modern antika, geçen yıllarla birlikte birkaç teknolojik özelliğe de kavuşmuş. Nitekim klima, dijital saat, iki adet dizel motor ve yeni göstergelerle üretiliyor. Anavatanı olan İngiltere'ye de satılan Ambassador, onu hala bir Morris Oxford gibi gören otomobilseverler tarafından satın alınıp, özenle korunuyor. Hatta hayranlarının bir ucu, Japonya'ya kadar bile uzanıyor. Sizin anlayacağınız, o bir büyükelçi gibi saygı görüyor.