Otomobil Koreliler Türkiye’nin Ortadoğu atağını sevdi

Koreliler Türkiye’nin Ortadoğu atağını sevdi

21.06.2010 - 01:26 | Son Güncellenme:

Hyundai Assan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kibar, Koreli ortaklarının Türkiye’nin bölgesinde daha etkin olma çabasına olumlu baktığını söyledi

Koreliler Türkiye’nin  Ortadoğu atağını sevdi

Türkiye’nin son dönemde bölgesinde etkin bir rol alma konusundaki çıkışları, ABD ve Avrupalıların aksine bazı yabancı yatırımcılar tarafından olumlu karşılanıyor.
Hyundai Assan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kibar, Türkiye’nin Ortadoğu’daki önemini artırması ve Körfez ülkeleriyle ilişkilerini geliştirerek liderliğe soyunması konusunu, Koreli ortaklarıyla da zaman zaman değerlendirdiklerini belirterek “Koreli ortaklarımız, bu konuya olumlu yaklaşıyor” dedi. Korelilerin zihninde, “bölgenin lider ülkesi Türkiye” imajı oluştuğuna dikkat çeken Kibar, “Onlar, Türkiye’nin Ortadoğu’da öneminin artmasının, henüz tam olarak yer almadıkları pazarlara giriş için bir fırsat olduğunu düşünüyorlar. Yani Türkiye üzerinden bu ülkelere açılım olabileceği görüşündeler” diye konuştu.
Korelilerin, bu nedenle önümüzdeki dönemde Türkiye’ye bazı yeni yatırımlar olabileceği öngörüsünde bulunduklarını söyleyen Kibar, “Onlar, Türkiye’yi Rusya ve Ukrayna’dan daha istikrarlı görüyorlar. Bu yüzden Türkiye’yi merkez kabul ederek, Ortadoğu ve çevre ülkelere gitmeyi daha doğru buluyorlar” ifadesini kullandı.
Geçtiğimiz ay üretimine başlanan yeni i20’nin daha teknolojik bir ürün olduğunu, böylelikle yan sanayinin de teknolojisini yükselttiğini ifade eden Kibar, i20’nin kriz döneminde yükselen bir model olduğuna da dikkat çekti.

Kapasite 200 bin olmalı
Kibar, “Ekonomik kriz nedeniyle alt sınıftaki otomobillerde pazar büyümeye devam ediyor. Avrupa’da da özellikle Almanya, Hollanda, İtalya, ve Polonya pazarlarından iyi haberler geliyor” dedi.
Hedeflerinin uzun vadede fabrikanın kapasitesini 200 bin adede çıkartmak olduğunu söyleyen Kibar, “Şu an 100 bine ulaşan kapasiteyle buradaki yatırımın büyük kar sağladığını söylemek zor. Bunun için 200 bin civarında bir kapasite gerekiyor. Uzun dönemde bunu da sağlayabilmek için sürekli görüşmeler yapıyoruz” diye konuştu.
Accent Era modelinin üretiminin de iyi gittiğini vurgulayan Kibar, bu modelde talebi karşılamakta zorluk çektiklerini de belirtiyor. Ali Kibar, “Bu nedenle filo yerine perakende satışlara öncelik vermeye başladık. Fiyatta da taviz vermiyoruz. Accent Era üretiminin ulaştığı nokta çok iyi” dedi. Yeni Accent’in geleceğini de sözlerine ekleyen Kibar, buna karşın eski modelin üretimine bir süre daha devam edeceklerini de kaydetti.


‘Binek oto için düzenleme şart’

Haberin Devamı

Hyundai Assan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kibar, binek otomobilde özellikle 1.6 litre ve altındaki motor hacimlerine sahip araçlara yönelik vergilerin yeniden ayarlanması halinde, binek araç yatırımlarının daha da artabileceğine dikkat çekti.
Hafif ticari araçlardaki vergi avantajının, bu tip araçların üretimine yönelik yatırımları artırdığını hatırlatan Kibar, “Benzer bir uygulama da, düşük motor hacmine sahip, çevreci özelliklerde B ve C sınıfı binek araçlara uyarlanabilir. Örneğin Avrupa’da 1.2 lt motor hacimli araçlar daha uygun oranlarda vergilendiriliyor. Böyle olursa, binek modellerin üretimi için yeni yatırımlar gelebilir” diye konuştu.