22.02.2012 - 15:39 | Son Güncellenme:
2011 yılı Michelin için, stratejik vizyonunu tamamen doğruladığı bir yıl olurken, 2012’de daha geniş farklılıklar gösteren pazarlarda daha yüksek faaliyet geliri hedefi ve pozitif nakit akışı olacağı belirtildi.
Michelin 2011 yılını net satışlarında 2 milyar 828 milyon Euro yükseliş ile satışlarda %6,7 oranında artış; 1 milyar 945 milyon Euro veya net satışların %9,4’u oranında sağlam bir operasyon karı ve net karında %39 artış ile geride bıraktı.
2011 yılında yatırım planının hızlı şekilde hayata geçirilmesi ve ham madde maliyetlerinin etkisine rağmen başa-baş serbest nakit akışı sağladı, sağlam bir bilanço ortaya çıktı.
Michelin 2015 yılı hedeflerini 2,5 milyar Euro’ya yükselti
Michelin, gerek yüksek kaliteli lastik alanında gerekse diğer faaliyetlerinde, ve 2012’de Brezilya ve Çin’de yeni fabrikaların işletime alınmasıyla daha da güçlenecek olan dengeli küresel kapsama alanı sayesinde bir dizi eşsiz rekabet avantajlarını sermayesine katacak.
Michelin 2011-2015 dönemlerinde asgari %25 büyüme ve pozitif bir nakit akışı gerçekleştirme hedefini teyit ederek, 2015 yılı faaliyet gelirleri hedefini 2,5 Milyar Euro’ya yükseltti.
Bu sürecin bir parçası olarak Michelin üretim faaliyetlerinin ve hizmetlerinin rekabet edebilirliğini iyileştirmek için beş yıl süreyle yaklaşık 1 Milyar Euro’luk yeni bir programı lanse etti.
Faaliyet karındaki artış ve, pozitif nakit akışı yıl içindeki yaklaşık 1,9 Milyar sermaye artırımı göz önünde bulundurulduğunda Grubun 2015 yılı hedefleri ile uyum içinde olduğuğunu gösteriyor.
2011 Yılında Öne Çıkanlar