Otomobil Milano'da gövde gösterisi

Milano'da gövde gösterisi

20.12.2006 - 00:00 | Son Güncellenme:

KEMAL MERKİT

Milanoda gövde gösterisi

Dünyanın en büyük motosiket fuarı olması nedeniyle 14-19 Kasım tarihlerinde gerçekleşen 64. EICMA Milano Motosiklet Fuarı’ndan bahsetmek istedim biraz. Benim Avrupa motosikletlerine daha ilgili olduğumu artık biliyorsunuz. Dünyanın en büyük motosiklet  fuarı olan bu organizasyon, motosiklet sektöründeki gelişmelerin ihtişamlı standlarda sergilendiği bir görsel şölen olarak yıla damgasını vurdu. Köln Fuarı'na fazla ilgi göstermeyen İtalyan markaları, Milano’da adeta gövde gösterisi yaptılar.
Italya’da herkesin motosikletle yaşadığını, motosikletin, onların hayatının parçası olduğunu her haliyle hissediyorsunuz. Özellikle Italyan üreticileri, Milano’da bir çok yeni ve çekici modelle dünya basınını ve ziyaretçileri etkilemeyi başardılar. Daha ilk günden itibaren tıklım tıklım dolu olan Ducati standının yıldızı yeni "1098", fuarın da en güzel motoru seçildi. Ducati standında ayrıca "Desmosedici RR" ve geçen yılki fuarın en güzel motosikleti seçilen Hypermotard'ın son halini almış şekli olan "Hypermotard 1100" de sergilenmekteydi.
MV Agusta standında, 100 bin Euro’luk F4Cc modelinin dışında, Italya Futbol Milli Takım’ının Dünya Kupası'nı kazanması onuruna çıkardığı özel "Brutale" modelinin lansmanı nedeniyle gelen milli futbolcular da büyük ilgi çekti.
Piaggio, Vespa, Gilera, Aprilia ve Moto Guzzi grubu da çekici standlarında yeni modellerini tanıttılar. Özellikle Piaggio’nun üç tekerlekli motosikleti ve Aprilia’nın 800 cc’lik yeni naked motosikletleri ilgili bakışları üzerilerine çekmeyi başardılar.
Bimota’nın seksi motorları dışında, yeni bir küçük Italyan üretici "VYRUS" adı altında, kendilerine özgü şasi ve yürüyen aksamın içinde Ducati motorlarının kullanıldığı son derece ilginç bir motosiklet yaratmış. Sunuşları da aynı derecede ilginçti. Bu en son teknoloji motosikletler, oryantal halılar üzerinde sergileniyordu.
KTM standının "690 Supermoto", "990 Superduke" dışındaki flaş modeli de, 690 motorunun uyarlandığı yeni "690 Rally" idi. Eski Rallye’ye göre ufaltılmış ebadları ve her noktada sunduğu kompakt çözümler beni iştahlandırdı. Eskisine göre daha güçlü olmasına rağmen ağırlığının çok daha azalması, zorlu şartlarda kullanımı oldukça rahatlatacak gibi görünüyor. Ne yazık ki bu yıl yalnızca fabrika yarışçılarına sunulan bu model, sanırım gelecek yıl bireysel yarışçılara da sunulacak. İlk müşterilerden biri oalcağımı sanıyorum...
Japonlar yeni modellerinin bir çoğunu Köln'de tanıtmayı tercih ettiklerinden, buraya fazla yenilik bırakmamışlardı. En çok ilgi çekenler ise Yamaha R1 ve Honda CBR600 RR’dı.
Motosikletler dışında aksesuvar, giyim ve bir çok değişik teknolojik yenilik de motosikletseverlerle buluştu. Motosiklet kullanımı ve güvenlik konusunda panellerin yapıldığı fuarda, bizim de ülkemizde büyük tehlike teşkil eden kötü yolların, Italya gibi gelişmiş bir ülkede de  da motosiklet kazalarının yüzde 41’inin ana nedeni olduğunu öğrenmek şaşırtıcıydı!
Kötü havaya rağmen 539 bin kişinin ziyaret ettiği fuar, yine en iyi motosiklet fuarı olma özelliğini korudu bence...

Yazarlar