Otomobil Saab'ın kışkırtıcı bebeği

Saab'ın kışkırtıcı bebeği

29.06.2006 - 20:10 | Son Güncellenme:

Isveçli üreticinin bu yılki en büyük yeniliği olan Saab 9 - 3 Sport Sedan, Saab geleneğini temsil etmede oldukça başarılı

Saabın kışkırtıcı bebeği

Otokolik
LEVENT KÖPRÜLÜ

Saabın kışkırtıcı bebeği

(2003)
Ister ukalalık deyin, ister vizyon olayı! Isveç'in sadece "çeliği" ile anıldığı günlerin, tarihin tozlu arşivine kalktığını çok önceden öğrenmiş olanlardanım. Tamam, anılan unsurların birçoğunda yine çeliğin katkısı var, ancak hammadde olarak!..
"Eeee, bay ükela, neyi menşurumuş bakem?" Söyleyivereyim... Mesela güvenli otomobilleriyle... Zira güvenlik standartları konusunda eline su dökülmezlik mertebesine ulaşmış iki aslan gibi otomobil markası var... Bunlardan biri de, uçak tasarımını, otomobile aktarma konusunda başarılı olmuş bir marka... Saab. Ve onun son bebeği de, 9 - 3 Sport Sedan.
9 - 3 serisini "adamakıllı" bir revizyondan geçiren Saab, kullanımı eğlenceli, donanım paketi güçlü bir otomobil yaratmış. Bu kez klasik 9 - 3'ün hatchabck çizgilerini terkeden Saab, onu bir Sedan'a çevirivermiş. Ancak hemen söyleyelim, 3 ve 5 kapılı coupe ve cabrio versiyonları da ileride gelecek...
Sürüş dinamiği
Saab, bu modeli yenilerken kasası ile birlikte sürüş dinamiği ve şasi konuşunda büyük değişiklikler yapmış. En basitinden, eskisinde performansa bağlı olarak kimi zaman çılgınlıklar yapan direksiyon, bu modelde sürücünün tepkisi dışına çıkmayan bir yapıya kavuşmuş.
Opel Vectra ile aynı platformu taşıyan Saab 9 - 3 Sport Sedan, buna karşın sadece dış görünüm değil, sürüş karakteri açısından kardeşinden çok daha farklı bir araç olmuş. Tasarım olarak önden ve arkadan bakıldığında Saab'ın model yelpazisinin etkilerini taşıyan bir tasarım ve silüet hakim. Sade bir tasarımı olmasına karşın, Aero paketiyle birden bire daha saldırgan bir görünüm alabilecek kabiliyette... Yol tutuş için biraz daha alçaltılan yeni Saab'da, şasinin uzatılması ve genişliğin artırılmasıyla içeride ferahlık elde edilmiş.
Iç kısımda tipik bir Saab karşılıyor sizi. Göstergeler diğişip, konsola yeni unsurlar eklense de, kıvrımları bile bir önceki modeli anımsatıyor. Ancak ahşap kaplama ve alüminyum unsurlar, sportiflikle lüksü birleştirmiş. El freni kolu oldukça estetik. Deri - kumaş karışımı koltuklar, gerçekten konforlu. Mükemmel müzik sistemi ve ses izolasyonuyla birleşince, pek tatlı Maaşallah... Bagaj kısmı geniş tutulan Sport Sedan'da, arka koltukların pratik bir şekilde yatırılmasıyla daha çok yer elde ediliyor.
2.0 t (175 bg'liği kullandık. Otomatik vitesle de olsa, turbonun açılışıyla elde edilen ivmelenme, insanı heyacanlandırıyor. 9.7 sn. verilen 0 - 100 km./s hızlanması biraz ağır görünse de, 215 km / s.'lik son sürate kolay ulaşıyor. Tüketim, performanslı kullanımda ortalama 9.5 lt'yi buluyor.
2.0t Vector üst donanım seçeneğinde elektronik klima, CD çalar, 6 havayastığı, elektrik kumandalı koltuk ve aynalar, park yardımcısı, ABS, EBD (Elektronik Fren Gücü Dağılımı), ESP (Elektronik Denge Programı), TCS (Cekiş Kontrol Sistemi), yağmur sensörlü silecekler, karanlıkta otomatik yanan farlar, yol bilgisayarı, sunroof, hız sabitleyici ve daha nicesi standart alınabiliyor.

Yazarlar