Otomobil Sadece yazlık mı? Kim demiş...

Sadece yazlık mı? Kim demiş...

14.10.2006 - 00:00 | Son Güncellenme:

SÜRÜŞ İZLENİMİ : Volkswagen'in zarif coupe-cabrio modeli Eos'la, sadece yazın üzeri açık kullanmak amacıyla alınacak bir otomobil değil. Bunu, birlikte olduğumuz sürede yaşadığımız yağmurla bizzat yaşadık...

Sadece yazlık mı Kim demiş...

Levent KÖPRÜLÜ

Haberin Devamı
Üzeri açılabilen otomobillerden bahsedildiğinde, genelde "hazır cevap" yanımız hemen yapıştırıverir: O arabalar olsa olsa yazın kullanmak için. Kışın nerede saklayacan?

Aslında bu tartışmanın pabucu dama atılalı, damda rahmet isteyeli bir hayli zaman oldu, ama bu şekilde düşünenler maalesef hala mevcutlar listesinde! Tabii onlar için yapacak bir şey yok! Aslında var...

Murat Günak ve ekibi, Eos'u öncelikle hakikaten hoş bir coupe otomobil olarak tasarlamış. Üzerine de, akıllıca ve farklı bir açılır tavan oturtmuşlar. Böylece ortaya coupe görünümlü bir cabrio çıkmış. Sadece benim değil, görenlerin de ilk tepkisi bu oluyor zaten. Tavanın açıldığını görenler bir şaşırma evresi geçiriyorlar o yüzden.

'Bu' hallerini de sevdim!

Evet, aslında bu otomobil, tavanı açık olarak, adını aldığı "şafak tanrıçası"nı beklemek için ideal.

Zira şafağı dört kişi rahatlıkla beklemek mümkün. Çünkü arka koltuklarının diz mesafesi pek de dar sayılmaz. Bunun yanında üstü açık otomobillerin tüm avantajlarını sunduğunu da söylemek gerek. Yani rüzgarı ve ortamı hissetmek, güneşin sıcaklığının üzerinizde gezdiğini hissetmek gibi. Tabii hava atma faslı da sizin bileceğiniz iş. Bunun için beş ana bölümden oluşan tavanın toplam 470 parçası, 25 saniyede açılıp-kapanmak için emrinize amade, bekliyor.

Ancak ben, onun üstü kapalı 'halleri'ni de sevdim. Zira Eos'la trafiğe çıktığım dönem, biraz "mevsim normallerinin altında" olduğundan, onun 'bu' hallerine daha fazla tanık olabildim. Allah'tan "ballandırdığım" tavanı, açılabilir camla kaplıydı. Bu da, serin havada bile güneşe bakabilme, yağmurun 'tıpırtıları'nı dinleme, deniz kenarında gökyüzünü kalorifer eşliğinde seyredebilme özgürlüğü (tipik sonbahar romantizmi sendromu) demek oluyor...

Sporcu tarafları

Tasarım açısından, Volkswagen'in artık olgunlaşan aile kimliğini yansıtan Eos, arkada da LED teknolojili, Jetta ve Passat'tan tanıdık stop lambalarıyla kendisini belli ediyor.

İç mekanda göstergeler, müzik sistemi, klima filan derken bir Golf'ün içine oturduğunuz hissine kapılsanız da, kapı içleri ve yan kaplamalar, havalandırma ızgaraları, arka koltuklar ve otomatik klima sistemi gibi ayrıntılar, "Hayır, ben Eos'um!" diyor.

Haberin Devamı
Eos'un, oturma pozisyonundan tutun da, yolda verdiği sürüş hissine kadar pek çok unsur da, elbette aracın kendisine has... Zira sportif bir coupe kullanma zevkini tattıracak her unsur mevcut görünüyor. Spor pedal kiti, deri kaplı direksiyon simidi ve vites topuzu, iyi ses veren bir müzik sistemi, kapalı durumdayken rüzgar sesini bile pek fazla duyurmayan başarılı izolasyon ve tabii motor.

Biz, en güçlü versiyonunu kullandık çünkü. 2.0 lt turbo beslemeli, FSI... Kendileri 200 HP gücünde olup, altı ileri manuel vites kutusuyla gaz pedalına "istekli" yanıtlar verebilen bir karaktere sahip. Bu, ara hızlanmalarda bile kendisini gösteriyor zaten. Gaz pedalına yüklendiğinizde duyduğunuz ıslık sesi "Buyrun, turbo emrinizde!" mesajı verirken, elbette durum biraz da tüketim hanesinin artmasına neden oluyor. Ancak her zevkin bir bedeli vardır... Yanılıyor muyum?

Zira, "efendi" kullanımda 8 litre civarına düşen tüketim, "zevk seansları" döneminde 10 litre ve üzerine çıkabiliyor. Hep söylerim: Tüketimin ayarı, sağ ayağınızın altında duruyor. Bununla birlikte, başarılı ses izolasyonu, üzeri kapalı durumdayken sanki lüks bir otomobil kullanıyormuşcasına motor sesini de gizleyebiliyor. Tabii illa ki duyacağım diyenler olabilir, saygı duyarım!

Bu arada aracın güvenliğinden kuşku duyanlara da belirtelim... Eos'un tavanında koruyucu barlar mevcut. Tavan açıkken de koruma için 6 hava yastığı var. Bunların içinde, adeta ön camın etrafını saran perde hava yastıkları da dahil. Ayrıca ABS+EBD ve ESP (Elektronik Denge Programı) da standart. Eh, sınırları zorlayın diye baskı yapan yok herhalde! Fiyatı 84 bin YTL.

 

Neleri var?

-----------

2.0 TFSI Highline

 ESP, Anti-patinaj Sistemi, Çekiş Kontrol Sistemi, 16 inç alüminyum jantlar, tam otomatik çift bölgeli klima, deri direksiyon simidi ve vites topuzu, ısıtmalı spor koltuklar, alüminyum pedal kiti, dinamik viraj farı, karanlık sensörlü xenon farlar, yol bilgisayarı, çok fonksiyonlu deri direksiyon simidi, aydınlatmalı ve entegre sinyallerin bulunduğu elektrikli katlanabilen yan aynalar, perk sensörü, yağmur sensörlü silecekler, yokuşta kaymayı önleyici sistem, rüzgar engelleyici (üstü açıkken), radyo/CD çalar ve dahası...  Kimlik Kartı

------------

Motor     : 2.0 lt turbo FSI

M. Gücü : 200 HP

0-100 km/s : 7.8 sn *

Mak. sürat     : 232 km/s *

Tüketim     : Ort. 8.2 lt * Fabrika verileri (*)