Otomobil Sizi içine çekiyor...

Sizi içine çekiyor...

30.06.2006 - 19:55 | Son Güncellenme:

İnsanları ilk anda dıştan çok, iç mekan tasarımıyla tavlayan yeni Volvo S40, orta üst sınıfta, sportif ve güvenli bir sedan olarak tüm özelliklere sahip

Sizi içine çekiyor...
Sizi içine çekiyor...

Levent KÖPRÜLÜ
Genelde otomobiller insanları dış tasarımlarıyla cezbeder. Hele de üst sınıf otomobiller. Yani, en azından bilinen ilk inanış budur! Zira bu tip araçların benzin tüketimi, yok efendim yedek parça fiyatları gibi özellikleri, pek de konu edilmez. Ya, bir otomobilin iç tasarımı sizi cezbederse ne olacak? İşte bunun örneğini, yeni Volvo S40’da bizzat yaşamış bulunuyorum. Hatta, daha gerilere gidersem, bu aracın ilk fotoğraflarını gördüğümden beri aynı şeyi düşünüyorum... Yeni S40, önce iç mekanıyla sizi etkiliyor, dışına bakmaya vakit bırakmıyor! Tabii dış tasarımının kötü olduğunu söylemedim, sakın yanlış bir şeyler anlaşılmasın. Sadece ikinci planda kaldı zavallım!
İncecikten bir tasarım!
İç mekan için, anlaşılan Volvo tasarımcıları ekstra mesai yapmış. Çünkü bu aracın orta konsolu, Volvo ailesinin son dönemlerde dıştan birbirine benzer modeller yaratan Volvo için büyük bir “ayrıcalık" oluşturmuş.
Pahalı müzik setlerini andıran bir tasarım seçilmiş bu konsolda. Tüm müzik sistemi, telefon ve bilimum kontrollere ait tuşları, metal görünümlü bir zemin üzerinde, tek hat halinde aşağı doğru uzatmışlar. Yanlarına da, rahatsız etmeyecek şekilde dört adet düğme yerleştirmişler. Gerçekten şık bir düşünce...

Bunun dışında aracın kontrol paneli, gayet sportif planlanmış. İki büyük gösterge, direksiyon ve soluna dizilmiş diğer düğmeler, herşeyin kontrolünüz altında olduğunu size hatırlatıyor. Üstelik bunca şeye rağmen abartı yerine, sadelik göze çarpıyor...
Genelde aracın iç mekanı gayet sessiz ve kalite hissini 'hissettiren’ bir havaya sahip. Yol bilgisayarının Türkçe konuşabildiğini de bir kenara not edelim.
Sportif bir sedan
Eh, içeride bunca oyalandıktan sonra, zor olacak ama, biraz da dışından bahsedelim artık! Volvo’nun son dönemdeki modellerini andıran, aile geleneklerine bağlı ön burun tasarımı, yeni S40’ı, S60’a benzetmiş. Aslına bakılırsa, bu durum, bir miktar arka tasarım için de geçerli. Ancak, gerek boyutlarının diğerlerine göre küçüklüğü, gerekse de arka tasarımdaki bazı karakteristik ayrıntılar, ona daha sportif ve dinamik bir görünüm kazandırmış. 

Aracın beş silindirli, turbo beslemeli motor seçeneklerinin de, bunda payı büyük. Mesela kullandığımız araçtaki 2.5 litrelik, T5 motor, 220 HP gücüyle, bu imajı tamamlıyor. Üretici verisine göre 0-100 km/s hızlanma süresi 7.2 saniye, yetmez mi? Üstelik motorun hırıltısı, beş silindirin de hikmetiyle pek bir şirin!.. Manuel kullanıma olanak tanıyan otomatik vites kutusu ise, sağ ayağınıza, motora ve otomobile pek bir uyumlu.
Yol tutuş konusunda, içerdiği sistemlerin de yardımıyla, aşırı zorlanmadığı taktirde gayet iyi bir performans çizen Volvo S40’ta, STC (Denge ve Çekiş Kontrol) sistemi mevcut. Standart aksesuar ve güvenlik donanımları listesi hayli kabarık. Dolayısıyla saysak, külliyatlı bir yer işgal edebilir. (2004)

VOLVO S40 T5
Motor hacmi 2521 cc.
Motor Gücü 220 HP
0-100 km / s 7.2 sn.
Azami hız 235 km / s
Tüketim (lt / 100) Ort. 9.5 lt.
Depo kapasitesi 62 lt.