Otomobil SÜRÜŞ İZLENİMİ : Peugeot 207 CC

SÜRÜŞ İZLENİMİ : Peugeot 207 CC

14.08.2007 - 00:00 | Son Güncellenme:

Metal tavanı kapatıldığında, "hiç cabrio değilmiş gibi" davranabilen otomobiller sınıfının da yeni üyesi olan 207 CC, Peugeot'nun 206 ile başlattığı trendi sürdürme görevini üstlenmiş durumda

SÜRÜŞ İZLENİMİ  :  Peugeot 207 CC

Levent KÖPRÜLÜ

Haberin Devamı

Prensip olarak üstü açık otomobilleri her zaman çok beğenmiş, ama test için aldığımda cesaret edip de, bir türlü üstü açık şekilde gezememişimdir. Bu otomobillerin kötülüğünden değil, İstanbul trafiğinde "yabancı madde" sendromu yaşama korkusundan filan kaynaklanıyor tabii. Ancak üstü açık otomobille örneğin güzel bir havada manzara seyretmenin ne kadar huzur verici olacağını da kelimelerle anlatmak pek bir zor... Bir de bu tip otomobillerin tutkunları var tabii.

İşte bu "üstsüz" alemine en son düşenlerden biri de, uygun fiyatlı "si-si" (CC yani-coupe+cabriolet) modasını başlatan Peugeot'nun 207'si oldu. Metal tavanı kapatıldığında, "hiç cabrio değilmiş gibi" davranabilen otomobiller sınıfının da yeni üyesi olan 207 CC, Peugeot'nun 206 ile başlattığı trendi sürdürme görevini üstlenmiş durumda.

Haberin Devamı

Müdahaleye gerek yok!

207'nin saldırgan ön görünüm özelliklerini aldıktan sonra, geri kalanında "kendi başının çaresine" bakan CC, arkada bambaşka bir tasarımla karşımıza çıkıyor.

LED görünümlü arka stoplar, geniş tampon, kromajlı egzost çıkışı ilk dikkat çeken unsurlardan. Aracın, aynı zamanda üstü açıldığında tavanına gizlenme imkanı sunan bagaj kapağının cama yakın bölümü, siyah ve metal görünümlü olarak tasarlanmış. Bu da, araca bir miktar rakiplerine benzetilme tehlikesi doğurmuş tabii.

25 saniyede açılıp-kapanabilen metal tavan, bu kez hiçbir ek işlem gerektirmiyor. Yani sizin kilitlemenizi ya da açmanızı gerektiren bir kilit sistemi yok. Herşeyi kendisi hallediyor.

İç mekanı ise, yine 207'den alınma. Sportif koltuklar, gerçekten de keyifli bir oturma pozisyonu sunuyor. Her ne kadar dört kişilik olsa da, arka koltuklara kimin sığabileceği konusunda tartışma yapmanın gereği bile yok. Sürücü uzun boylu değilse, orta boylu yetişkinler oturabilir...

Motoru gösteren şanzımandır

"Kumaşı gösteren ütüdür" özdeyişinde olduğu gibi, motoru gösteren de şanzımandır. Bu mantık, gerçekten de 207 CC'de geçerli.

BMW ile birlikte geliştirilen motorlardan olan 1.6 lt turbo beslemeli makine, 120 HP üretiyor. 160 newtonmetre tork olan motor, her nedense 4 kademeli, Porsche destekli, tiptronik özellikli otomatik vites kutusuyla donatılmış. Tabii dört ileri vites kutusunun uzun oranları, böylelikle motorun gücüyle alacağınız sürüş keyfini bir miktar köreltiyor. Turbonun da etkisiyle gaz pedalına iyi tepkiler beklediğinizde, devir bantlarını doldurmaya çalışan motorla karşılaşıyorsunuz. Şayet 'spor' düğmesine basar ya da manuel vites değiştirirseniz, biraz daha farklı bir kullanımla karşılaşmak da mümkün.

Haberin Devamı

Tüm bu saydıklarımız, yakıt tüketiminin 100 km'de ortalama 8.5-9 lt civarında gerçekleşmesine neden oluyor. Bununla birlikte 0-100 km/s hızlanması 12.5 sn civarında olan araç, maksimum hızı olan 195 km/s'ye ulaşmakta o kadar da zorlanmıyor.

Tüm bunlara karşın, sert süspansiyonu sayesinde gayet başarılı yol tutuş performansı gösteren araç, her şekilde keyifle kullanılabilecek bir otomobil. Herşey performans demek değil ne de olsa.

Neleri var?

-----------

207 CC 1.6 120 HP

ABS+EBD, ön, yan ve sürücü diz hava yastıkları, takla barları, klima, soğutmalı ve kilitli torpido gözü, yükseklik ve derinlik ayarlı direksiyon simidi, radyo/CD çalar, yol bilgisayarı standartlardan...