Otomobil SÜRÜŞ İZLENİMİ : Peugeot Partner Tepee

SÜRÜŞ İZLENİMİ : Peugeot Partner Tepee

05.11.2008 - 23:03 | Son Güncellenme:

Türkiye'de de popüler olan Peugeot Partner'ın "Tepee" olarak nitelenen konforlu versiyonu, bu son nesil hafif ticarilerden. 308'de platformu üzerine inşa edilen araç, konfor ve yol tutuşta iddialı

SÜRÜŞ İZLENİMİ  : Peugeot Partner Tepee

LEVENT KÖPRÜLÜ

Haberin Devamı

Bunca yıllık gazetecilik ve otomotiv yazarlığı hayatımda işim gereği pek çok otomobil kullandım. Bunların bir bölümü, gerçekten de çekicilik düzeyi yüksek araçlardı. Dolayısıyla da kimi zaman meraklı, çoğu zaman da hayranlık dolu bakışlara hedef olmadım değil. Ama bunu, bir ticari araçla yaşadığımı pek hatırlamıyorum. Daha doğrusu, artık hatırlayacağım. Sağolasın Partner Tepee...

Son yıllarda hayli popüler olan ve stationwagon otomobillerin de pabucunu dama atan hafif ticari araçlar, öyle bir mücadeleye giriştiler ki, sonunda neredeyse binek otomobillerde ne varsa kullanıcılarına sunar hale geldiler.

SÜRÜŞ İZLENİMİ  : Peugeot Partner Tepee

İşte Türkiye'de de popüler olan Peugeot Partner'ın "Tepee" olarak nitelenen konforlu versiyonu, bu son nesil hafif ticarilerden. Partner Tepee, 308'de de kullanılan platformun üzerine inşa edilmiş. Yani süspansiyon konforundan yol tutuşuna kadar 308'in özelliklerini büyük ölçüde barındırıyor.

Haberin Devamı

Partner eskisine göre daha fazla otomobil gibi görünüyor. Daha doğrusu yükseltilmiş bir station ya da ticari özellikleri taşıyan bir minivan gibi. Marka kimliğine uygun tasarlanan araç, önden geniş havalandırması, çekik iri farlarıyla dikkat çekiçi. Krom çerçeveli sis farları ve tamponun altındaki metal koruma ise tam da bu sınıfı tercih eden sürücüleri hedefliyor. Yani havalı...

Aileler de kullanabilir

Eskisine göre daha geniş ve yüksek olan Partner, köşeli hatlarıyla dikkat çekerken, iri arka stop lambaları, 307'den tanıdık alaşım jantlar filan derken havasından geçilmiyor.

SÜRÜŞ İZLENİMİ  : Peugeot Partner Tepee

İç mekanıysa gerçekten konforlu ve pratik hale gelmiş. Gösterge panelinde ve kapı döşemelerinde dikkat çeken metal görünümlü kaplamalar hayli ilgi çekiyor. Bunu beyaz zeminli ve 207'den alınma göstergeler de tamamlıyor. Radyo/CD/MP3 çalar, hatta bu sınıfta pek görülmeyen çift bölgeli otomatik klima gerçekten de alkış alacak türden.

Aracın içine o denli eşya koyma gözü konulmuş ki, Partner Tepee sadece esnaflar değil aileler için de bir seçenek haline gelebilir. Nitekim kapılardaki cepler, göstergelerin önünde şer alan kapaklı bölme, orta konsolun iki yanında bulunan ve ince şişelerin sığabildiği oyuklar, ön koltukların arasındaki kapaklı ve devasa boyuttaki eşya bölmesi, tavan rafı, torpido, koltuk altındaki çekmeceler derken 76 litrelik yer yaratılmış.

Haberin Devamı

Zaten bagaj kapasitesi malum. Arkada cam hizası altında 675 litre olan bagaj hacmi, arka koltukları çıkarınca 3 bin litreye çıkarılabiliyor.

Aracın arka koltuklarının üçü de bağımsız. Hatta ortadakini yatırınca iki yandakilere masa görevi görebiliyor. Hoş, zaten ön koltukların arkalarında katlanır masalar mevcut.

Arkada oturanlara bunca rahatlık sunan Partner'ın tek dezavantajı ise arka kapılardaki camların sadece kelebek şeklinde açılması. Neyse ki klima var... Tabii bir de öndeki cam açma düğmeleri kapıda olsa daha iyi olurmuş. Alışana kadar ter dökmedim değil.

SÜRÜŞ İZLENİMİ  : Peugeot Partner Tepee

Tüketimi hayli düşük

İç mekanında başarılı bir ses yalıtımı ve plastik kalitesine sahip araçta, motor sesi de pek fazla duyulmamakta. Bununla birlikte 308'den gelen süspansiyon sistemi, aracın bozuk yolda bile bunu içeridekilere fazla hisettirmemesini sağlıyor ki, bir alkış daha geliyor...

Haberin Devamı

Bununla birlikte araçta kullanılan dizel motor seçenekleri, özellikle de 90 HP'den başlayanlar gerçekten başarılı sonuçlar veriyor. Performans açısından hiç de hantal olmayan 1.6 lt 90 HP'lik motor, kullandığım sürede kulunuzu hayli memnun etti. Tüketim açısından da. Nitekim bir depoyla, klimaya ve dur-kalk şehir trafiğine rağmen 850 km civarında yol gittim. Frenleri tatminkar olan aracın yol tutuşu da, gerçekten sınıfının en başarılılarından. Kullandığımız aracın fiyatı 31 bin 700. Daha az donanımlısı 27 bin 450 YTL'den başlıyor. Bir de 33 bin 700 YTL'lik en üst versiyon var.

NELERİ VAR?

-----------

Kullandığımız modelde ABS, Elektronik Fren Gücü Dağıtıcısı, Acil Fren Desteği, dört hava yastığı, çift bölgeli elektronik klima, direksiyondan da kumandalı radyo/CD/MP3 çalar, yol bilgisayarı, elektrikli ön camlar, çıkarılabilir eşya bölmesi, ön koltukların arkasında açılabilir masalar, yükseklik ve derinlik ayarlı direksiyon simidi, yükseklik ayarlı sürücü koltuğu, ön sis farları, hız sabitleyici, yağmur ve far sensörleri standarttı.