23.05.2009 - 16:17 | Son Güncellenme:
LEVENT KÖPRÜLÜ
Kendisine has tasarımıyla başka dünyadan gelmiş sevimli bir böcek gibi duran eski Ka, bu aykırılığına rağmen oldukça sevilmiş ve uzunca yıllar hemen hiç değişmeden üretimde kalmıştı. Benim bile nacizane yarışmışlığım bulunan Ka, ikinci nesliyle ve farklı kimliğiyle yeniden Türkiye yollarına çıkmaya başladı.
Öncelikle şu şeker mavi rengine ve içindeki turkuvaz-beyaz karışımlı döşemelerine bayıldığımı itiraf ederek başlamalıyım. Tamam, kendim alsam böyle bir iç döşemeyi tercih etmezdim belki ama güzel durmuş ve ben de maviyi seviyorum... Hehh heee..
Minik Fiesta havası
Yeni Ka, eskisinden tamamen farklı ve daha sert çizgilere sahip bir tasarımla karşımıza çıktı.
Hemen hemen aynı dönemde piyasaya çıkan büyük kardeşi Fiesta'nın küçük boyutlu bir kopyası gibi görünen Ka, çekik ve iri farları, geniş havalandırma ızgarası ve öne çıkık duran burnuyla bu tezimizi kanıtlıyor. Profilden bakıldığındaysa eski Ka'ya göndermeler yapan unsurlar da mevcut. Tıpkı arka yan camı, stop lambasından bile geride duran arka tekerlek ve tamponu gibi. Stop lambaları ise bir bumerangı andırmakta.
Eskisinden daha geniş (tabii o kadar da değil) bir iç mekana sahip Ka'nın modern gösterge paneli, benzer temelleri taşıdığı Fiat 500'ü andırıyor. Orta konsola entegre vites kolu rahat kullanımlı. Göstergeleri minik ama okunaklı. Kokpit ve direksiyonda kullanılan farklı renklerdeki plastik kaliteli görünüyor. Bununla birlikte metal kaplama bölgeler, sportif unsurlarından. Orta konsolu gayet modern ve kullanışlı olan aracın cam açma düğmelerinin vitesin iki yanında olmasına bir türlü alışamadım bu arada...
Tabii aracın küçük olması nedeniyle eşya koyma gözleri de biraz ufak. Ford, bunu dikiz aynasının üzerine küçük bir file raf koyarak çözmeye çalışmış. Ancak buraya telefon falan koymak biraz riskli olabilir gibi geldi abana.
Ekonomik bir seçenek
Sınıfına göre sessiz sayılabilecek bir iç mekana sahip olan Ka'da, arka koltuğa geçiş yapmak için biraz uğraşmak gerekiyor. Uzun boylular için biraz zor olabilecek bu işlemin zorluğu, koltuğun sırtlığı yatırıldığında yerinde sabit kalmasından kaynaklanıyor. Yani yatırınca kendiliğinden öne gitmiyordu. Ya da ben beceremedim...Daha çok gençlere ve kadın sürücülere hitap edecek bir otomobil olduğundan, bunun çok da sorun olmayacağını düşünüyorum.
Sadece 1.2 lt (69 HP) benzinli motorla getirilen araç, maalesef şimdilik otomatik vites seçeneğine sahip değil. Performans özellikli bir motor olmayan 1.2 lt'lik makine, bununla birlikte gerçekten ekonomik sürüş değerlerine imza atıyor. Nitekim 35 lt'lik deposuyla, karma kullanımda ortalama 490 km yol yaptı. Frenleri ve yol tutuş kabiliyeti kendisinden beklenmeyecek kadar başarılı olan Ka, bunun yanında kullanım kolaylığıyla da şehir içinde kendisine avantaj sağlıyor. Üstelik fiyatı da hesaplı görünüyor.
NELERİ VAR?
Ford Ka 1.2 Titanium
Araçta ABS, çift hava yastığı, acil frenlemede yanan dörtlü sinyal, çekiş kontrol sistemi, klima, yol bilgisayarı, uzaktan kumandalı merkezi kilit, MP3 özellikli radyo/CD çalar, elektrik kumandalı yan aynalar, çok renkli konsol ve iki renkli iç döşemeler...