Otomobil Toyota, Türkiye’yi özel izlemeye aldı

Toyota, Türkiye’yi özel izlemeye aldı

15.05.2011 - 21:03 | Son Güncellenme:

“2020 Global Vizyonu” ile büyümekte olan pazarlara ağırlık vermeyi hedefleyen Toyota, Rusya ile birlikte Türkiye’yi özel izlemeye aldı

Toyota, Türkiye’yi özel izlemeye aldı

Deprem ve tsunami felaketi nedeniyle dünya liderliğini geçici olarak GM’e kaptıran Toyota, bir yandan üretim kayıplarını telafi etmek için çalışmalarını sürdürürken, diğer yandan da Başkan Akio Toyoda’nın açıkladığı “2020 Global Vizyonu” ile yeni hedefler belirledi. Bu hedefler kapsamında büyümekte olan pazarlara daha çok odaklanacak Toyota, Rusya’nın yanı sıra Türkiye’yi de “özel takip edilen pazarlar” listesine koydu.
Büyük depremin sadece iki gün öncesinde açıklanan bu vizyon ve hedeflerde hiçbir değişiklik olmadığını vurgulayan Toyota Pazarlama ve Satış A.Ş CEO’su Ali Haydar Bozkurt, bu çerçevede Toyota’nın Brüksel’deki merkezine daha fazla özerklik verildiğini ve yetkilerinin artırıldığını söyledi. Brüksel’in, bölgedeki pazarlara ilişkin ihtiyaçları, ürün gereksinimlerini belirleyerek bunu doğrudan Japonya’ya bildireceğini anlatan Bozkurt, “Bu çerçevede bizim de daha önceden ilettiğimiz öncelikli taleplerin daha iyi değerlendirileceğini” kaydetti.

Etkileri hissedilecek
Türkiye için öncelikli taleplerinin B sınıfı bir sedan ve bir hafif ticari araç modeli olduğunu yineleyen Ali Haydar Bozkurt, “Brüksel’le ilişkilerimiz çok iyi. Toyota da, Türkiye’yi Rusya ile birlikte özel takip edilen pazarlar ilan etti. Avrupa merkezi, bundan böyle talepleri daha dikkatle değerlendirecek. Çünkü büyümekte olan pazarlardaki satışlarını artırmaya odaklanacaklar. Dolayısıyla Avrupa pazarına yönelik stratejilerin, Avrupa bölgesinin bir parçası olan Türkiye’de daha fazla hissedileceğini düşünüyoruz” dedi.
Deprem ve tsunami felaketi nedeniyle Toyota’nın yatırım stratejilerinde değişim olmadığını vurgulayan Bozkurt, Corolla yatırımıyla ilgili şimdilik somut gelişme olmadığını, ancak kişisel olarak bu yatırımın mutlaka gerçekleşeceğine inandığını söyledi.

‘Bu ay bir miktar zorlanabiliriz’
Tsunami felaketi nedeniyle bugüne kadar bir sıkıntı yaşamadıklarını, ancak bu ay bir miktar zorlanacaklarını kaydeden Ali Haydar Bozkurt, “Bu yıl 50 bin adetlik hedefimiz vardı. Aylık satışlarımız, ilk dört ayda hedeflerimizin üzerinde gerçekleşti. Sorun yoktu. Ancak bu ay için koyduğumuz 4 bin 500 adetlik hedefe ulaşamayacağız. Stokların durumu nedeniyle 2 bin 500 adet civarında kalabiliriz” diye konuştu.
Toyota’nın bugüne kadar 500 binlik üretim kaybı olduğunu hatırlatan Bozkurt, “Tedarikçiler yeni üretim planlarını yapıyor. Bunu Toyota’ya da iletecekler. Yıl sonu hedeflerimize ulaşıp ulaşamayacağımıza ilişkin tablo, gelecek ay netleşecek” ifadesini kullandı.