Otomobil Türkler artık bulduğunu değil, 3 ay bekleyip ‘yarattığını’ alıyor!

Türkler artık bulduğunu değil, 3 ay bekleyip ‘yarattığını’ alıyor!

17.10.2010 - 22:18 | Son Güncellenme:

Satın alma alışkanlıklarında Avrupalılaşan Türk tüketicisi, artık istediği otomobilin donanımlarını kendi belirleyip ısmarlıyor, bunun için gerekirse 3-4 ay beklemeyi de göze alıyor...

Türkler artık bulduğunu değil, 3 ay bekleyip ‘yarattığını’ alıyor

Son yıllarda Türkiye otomotiv pazarının boyutlarıyla birlikte, Türk tüketicisinin satın alma davranışları da değişim göstermeye başladı. Eskiden istediği özelliklerdeki otomobili bir markada bulamayınca diğerlerine bakan ve benzerini satın alan müşteri profili, artık istediği aracın markası ve donanımlarında ısrar eden, hatta gerekirse 3-4 aylık bekleme süresini göze alan bir hale dönüştü.
Türk otomobil müşterisinin satın alma alışkanlıklarının Avrupalı tüketicilere yaklaştığını söyleyen Doğuş Otomotiv Volkswagen Genel Müdürü Vedat Uygun, “Avrupa’da tüketiciler, istedikleri özellik ve donanımlara sahip aracın siparişini verip, 9 aya kadar bekleyebiliyor. Türkiye’de de müşteriler beklemeye başladı. Son yıllarda oluşan bir davranış bu. Yani müşteriler, artık istediği marka ve donanımdaki araç için 3-4 aylık bekleme süresini göze alıyor” dedi.
Eskiden bu tip müşterilerin beklememek için hemen başka markaların benzer modellerini satın aldığını hatırlatan Uygun, “Özellikle sabit fiyat garantisi, bunda büyük etken oldu. Sonuçta tüketici, beklediği sürede fiyatın artış olmayacağını biliyor” ifadesini kullandı.
Donanımlarda “kişiselleştirme” seçeneğini tercih eden yani renk ve donanımları kendi zevkine göre seçen müşteri sayısının giderek arttığını da anlatan Vedat Uygun, “Yani Türk tüketicisi, artık Avrupai bir mantıkla araç alıyor. Renginden jantlarına, donanımlarına kadar hepsini belirliyor. Biz de buna uygun çalışıyoruz” diye konuştu.

“İlk üçe oynarız”
Volkswagen’in tüm dünyada elde ettiği satış başarısının Avrupa ve Türkiye’de de kendini gösterdiğini söyleyen VW Binek Araç Genel Müdürü Vedat Uygun, “2010 yılı Ocak-Eylül döneminde VW Binek Araç, geçen yılın aynı dönemine göre satışlarını yüzde 30.5 artırarak 27 bin 43 adetlik satış elde etti. 2010 yılını, son çeyrekte pazara sunacağımız yeni modellerle birlikte 40 bin adet satış ve yüzde 9 pazar payıyla kapatmayı hedefliyoruz” dedi.
Gelecek yıl için 50 bin adetlik sipariş verdiklerini, şu anda 46 bin adetlik bölümünü garantilediklerini söyleyen Uygun, “Bu yıl da VW’den araç almakta zorluklar yaşadık. Pek çok modelde yeterli adetleri getiremiyoruz. Şayet alabilseydik, binek otomobilde bu yıl ilk 3’ü zorlardık” diye konuştu.
Uygun, gelecek yıl 50 bin adetlik satışa ulaşmaları halihde, binek otomobil sınıfında ilk 3 marka arasına girebileceklerini de sözlerine ekledi.


Hibrit Touareg geliyor
Autoshow fuarında pek çok yeni model sergileyeceklerini, bunların başında da yeni Passat ve satışa sunulması geciken Polo GTI modellerinin geldiğini hatırlatan Vedat Uygun, ayrıca yeni Jetta ve hibrit Touareg’in de standta yerini alacağını söyledi.
Yeni Jetta’nın satışa sunulmasının, üretimin yetmemesi nedeniyle 2011 yılının ocak ayını bulabileceğini belirten Uygun, gelen talepler doğrultusunda hibrit motorlu Touareg’i de satışa sunmayı kararlaştırdıklarını ifade etti.
Uygun, “Çevreye duyarlı politika izleyen şirketler, üst düzey yöneticileri için bu aracı talep etti. Biz de satışa sunuyoruz. Şimdiden siparişler var. Fiyatıysa, en pahalı Touareg’ten yüzde 15 pahalı olacak” dedi.


Yeni Passat eller doluyken bagajı kendi açıyor
Volkswagen’in orta üst sınıfta yer alan popüler modeli Passat, 7. nesil olarak fuardan hemen sonra Türkiye yollarına çıkmaya başlayacak. Ön ve arka tasarımı değişen Passat, özellikle de teknolojik donanımlarıyla ilgi çekerken, bazı versiyonlarının fiyatı güncel Passat modelinden düşük olacak.
VW Binek Araç Genel Müdürü Vedat Uygun, “D sınıfında yüzde 30’luk paya sahip bir araç. Yeni rakipler gelse de, yüzde 25’lerden aşağı inmez. Marka algısı yüksek bir model. Yılda 10 bin civarında Passat satmayı hedefliyoruz. Bunun yüzde 30’u filolara yönelik olur. 2015’e kadar 60 bin adet olur” diye konuştu. Uygun, şimdiden 400’ün üzerinde sipariş olduğunu, fiyatın açıklanmasıyla bunun 1000’i aşabileceğini söyledi.
Türkiye’de biri benzinli, toplam dört motor ve üç donanım seçeneğiyle satılacak yeni Passat, teknolojik donanımlarıyla göz kamaştıracak. Benzinli olarak 1.4 TSI (122 HP) yer alırken, dizeller 1.6 lt (105 HP) ve 2.0 lt (140 HP + 170 HP) TDI motorlardan oluşuyor. 1.6 TDI dışında tüm motorlar, DSG otomatik şanzımanla alınabiliyor.
Yakıt tasarrufu sağlayan ve dur-kalk trafikte motoru kendiliğinden durdurup başlatan “Start&Stop” sistemi, tüm versiyonlarda standart. Direksiyondaki sürücünün davranışlarını gözleyip, gerektiğinde direksiyonu titreten ve kahve molasını hatırlatan “Yorgunluk Uyarı Sistemi”, dikine alanlara kendiliğinden park edebilen “Park Assist”, ışık şiddeti otomatik ayarlanan farlar, Şerit İhlali Uyarısı gibi sistemler ise isteğe bağlı satın alınabilecek.
“Anahtarsız giriş” sistemine sahip Passat versiyonlarında ise sürücü, şayet elleri dolu bir şekilde bagaja yaklaşır ve ayağını belli bir alanda hareket ettirirse kapak kendiliğinden açılıyor. Tabii anahtar, sürücünün cebindeyse...
Fiyatı 51 bin 900 TL’den başlayacak.



Passat’a dair
- 1973’ten bu yana tüm dünyada 15 milyon adedin üzerinde satıldı
- Passat’ın bir önceki 6. nesli, Türkiye’de 5 yıld 43 bin adet satıldı
- Tüm dünyada 100’den fazla pazarda satılan Passat, 2009’da VW’nin 6.34 milyon adetlik satışlarının yüzde 12.6’sını oluşturdu. Bu oranla, Golf ile birlikte en çok satan iki modelden biri oldu.