Otomobil Volkswagen’in çiçek çocuğu

Volkswagen’in çiçek çocuğu

28.06.2006 - 09:23 | Son Güncellenme:

30 yıldan bu yana üretilen Volkswagen’in uzun soluklu modeli Golf, beşinci nesilde, özellikle konfor ve yol tutuşuyla iddiasını sürdürüyor

Volkswagen’in çiçek çocuğu

Volkswagen’in çiçek çocuğu

Levent KÖPRÜLÜ
Bir sabah kalkıp sebepsizce, atlayıp arabaya, yollara vurmak... Asfaltın, bazen de toprağın renginde yeni yollar, yerler keşfetmek... Kulağını okşayan, sevdiğin bir müziğin ritmiyle kıvamını bulmuşken, bilmedik, gitmedik diyarlara ulaşmak, belki de güneşin en güzel battığı yerleri görmek, uzaklarda bir yerlerde, dalgalarla birlikte gelen duyguları karşılayabileceğin mekanları aramak...
Eskiden nasıl ki suya düşen “karpuz kabuğuö, deniz mevsiminin geldiğini müjdelerdi, okumakta olduğunuz bu sürüş izlenimi yazısı da, baharın geldiğini, haber veriyor!..
Sarı papatyaların kendiliğinden fışkırdığı topraklarda, güneşin batmak üzere olduğu bir zamanda fotoğraf çekimi yapınca, böyle oldu... Eh, sağolsun, bu diyarlara bizi götüren Golf’ün de katkısı var tabii... Sahi, biz, esasen onu anlatacağız, bahar, zaten aynı bahar...
Daha saldırgan görünüm
Ülkemizde de bu yılın ilk aylarında satışına başlanan yeni, yani beşinci nesil Golf, bir yandan günümüzdeki sınıf arkadaşlarının popüler özelliklerini taşırken, diğer yandan da bir Golf olmanın inceliklerini sunuyor.
Bir önceki modele göre daha agresif ve dinamik bir görünüme kavuşan Golf, bununla birlikte ana hatlarına sadık bir yapıyla karşımıza çıkıyor. Tabii eskisinden daha geniş, daha uzun ve yüksek olduğunu unutmadan...
Kompakt sınıfın temsilcisi olmasına rağmen, lüks unsurlar (tıpkı aynalarındaki sinyaller gibi) sunması, onu yine farklı yapıyor. Zira ön farları, VW’nin lüks aracı Pheaton’daki gibi, sinyallerin de entegre edildiği geniş lenslerden oluşan bir bütün. Ayrıca orta konsolda, tutamağı andıran iki çıkıntıya, Porsche Cayenne’de bile rastlayabilirsiniz. Geceleri, orta konsolun, iç dikiz aynasındaki iki kırmızı lamba tarafından tatlı bir şekilde aydınlatılması da öyle...
Gelişimlerle birlikte, genişleyen iç mekan, daha rafine bir hal alan, modernleşen ama abartıya kaçmayan gösterge tablosu ve konsol, kalitenin ön planda tutulduğu malzemeler, rahat koltuklar ve sessiz iç mekan, yeni Golf’ün iç mekanında sizi karşılayan unsurlardan birkaçı...
Yol tutuşu gelişmiş
Başarılı ses yalıtımı, sertliği iyi ayarlanan, yoldaki bozuklukları iyi emen tamamen yeni süspansiyon sistemi ve tüm bunlara eşlik eden CD - çalarlı müzik sistemi, konfor için gerekeni fazlasıyla yapıyor. Süspansiyon sistemi, yol tutuş konusunda da bir hayli başarılı. Kullandığımız 1.6 FSI’ın “Sportlineö donanımındaki standart ESP (Elektronik Denge Kontrol Sistemi) de, yardımlarını esirgemiyor tabii...
Gelelim, aracın motoruna. VW’in yeni nesil, doğrudan püskürtmeli benzinli 1.6 FSI motorunun, öncelikle standart 6 ileri manuel vites kutusuyla (otomatik isteğe bağlı) desteklenmesi, Golf’te bir “ilköe daha imza atıyor. Özellikle alt devirleri atladıktan sonra daha iyi coşan motor, tüketim konusunda kullanılan teknolojinin hakkını veriyor. Nitekim, karma kullanımda 100 km.’de 7.5 litreye kadar düşebilen tüketim, uzun yolda ve 120 km/s’yi aşan süratlerde, 9.5 lt. civarında dolaşıyor. Şayet “efendiö kullanıma uyarsanız, o zaman bir depoyla ortalama 700 kilometre, hatta fazlasını yapmak olası gibi. Bununla birlikte, frenlerinin, kısa sürede aracı durdurması, yeni Golf’ün alkışlık yönlerinden...
1.6 FSI’ın (Sportline) üzerinde ABS + EBD, EDL (Elektronik Diferansiyel Kilidi), ASR (Elektronik Patinaj Önleme Sistemi), ESP, ön, yan ve perde havayastıklan, otomatik çift yönlü ayarlanabilen klima, CD çalarlı müzik sistemi, yüksekli ayarlı sürücü koltuğu, yükseklik ve derinlik ayarlı direksiyon simidi, elektrikli ve ısıtmalı yan aynalar, yol bilgisayarı, uzaktan kumandalı merkezi kilit, katlanabilir arka koltuklar, elektrikli camlar ve niceleri mevcuttu. Açılır tavan ise isteğe bağlı olanlardan...
1.6 FSI’ın anahtar teslim fiyatlarıysa 36.4 ile 43.8 milyar arasında değişiyor.
GOLF 1.6 FSI
Motor hacmi 1998 cc.
Motor Gücü 115 HP
0-100 km / s 10.8 sn.
Azami hız 192 km / s
Tüketim (lt / 100) 6.4 lt.*

* Fabrika verisi, manuel vites.