19 Mart 2000  
 ANA SAYFA
 SİYASET
 HABER
 EKONOMİ
 DÜNYA
 SANAT
 YAŞAM
 SPOR
 YAZARLAR
 ENTELLEKTÜEL B.
 ÇİZERLER
 İNTER EKRAN
 HAVA DURUMU
 GAZETE PAZAR
 VİTRİN
 İNTER@KTİF
 21.YÜZYIL
 PAZAR SOHBETİ
 SAĞLIK HATTI
 E-POSTA
 ARŞİV
 KÜNYE
 TÜRKÇE KARAKTER
 REKLAM TARİFESİ
 YARDIM SAYFASI


İnternet’te otomobil satılamıyor

Porno mesaja
15 yıl hapis


Haydarabad Siberabad oluyor

Kısa... kısa...

İnter@ktif Yaşam

21.yy Arşiv

21.yy Güncel

İnternet’te
otomobil satılamıyor

Araba seçerken direksiyonu tutmak ve tekerleğini tekmelemek isteyen motor tutkunları, sanal ortamdan otomobil satın almaya bir türlü ikna olmuyor.

Bilgisayarın giderek daha çok eve girmesiyle birlikte artan internet trafiği, otomobilde de "tuşlu alışveriş" trendini patlattı. Bu durumdan şikayetçi otomobil satıcıları da, kendine yeni iş aramaya başlamıştı. Ancak tüketicilerden gelen şikayetler, klasik anlamda satış teknikleriyle çalışan bayilerin paniğe kapılmamaları gerektiğini ortaya koydu.

Müşteri şikayetleri arttı
Bayilerin "içine su serpen" bu haber, Internetten otomobil satışlarının en fazla yapıldığı ülke olan Amerika’da yayınlanan "Consumer Reports" dergisinin Nisan sayısında yer aldı. Derginin, 1056 kişi arasında yaptığı anketin sonucunda, tüketicilerin büyük bölümünün diledikleri modeli, ucuza ve kısa sürede teslim alabilmek için bayileri tercih ettiğini ortaya koydu. Derginin araştırmasına katılan kişiler, elektronik otomobil alışverişi konusunda ABD’de en fazla söz sahibi olan "AutoVantage", "Autoweb", "Cars.com" ve "CarPoint" sitelerinden, altı değişik model ve markada otomobil için fiyat istemişler.

Çabuk, yakın ve ucuz
Araştırmaya katılanlar, söz konusu sitelerden bu fiyatların, kendilerine 48 saat içinde belirtilmesini, araçların teslimatının yapılacağı noktaların da, kendilerine 160 km.’den daha uzakta olmaması şartını koymuşlar. Dergiye göre araştırmaya katılanlardan sadece yüzde 35’i iki günde fiyat öğrenebilmiş. Ancak bu fiyatların da, tercih edilen azıl modelin değil, aynı modelde, başka donanımlara sahip araçlara ait olduğu ortaya çıkmış. Sonuçta, araştırmaya katılanların yüzde 22’si, otomobil almak için klasik bir otomobil satıcısına gitmeye karar verirken, yüzde 60’ı da, ancak iyice araştırdıkları ve denenmiş sitelerden otomobil almayı düşünebileceklerini söylemişler.

‘En az iki yıla daha ihtiyaç var’
Consumer Reports dergisinin editörlerinden Lou Richman, araştırmanın sonuçlarını değerlendirirken, internet yoluyla otomobil sahibi olmak için birkaç yıla daha ihtiyaç olduğunu söylüyor. Elektronik ortamda otomobille ilgili araştırmalar yapmanın ve fikir edinmenin oldukça yararlı olabileceğini söyleyen Richman, "Bilgisayarınızın monitöründen almak istediğini aracın lastiklerini tekmeleyemezsiniz veya farenizin yardınımıyla direksiyonunun başına geçip sağını solunu kurcalayamazsınız" diyor. Uzmanlara göre sanal galerilerin olgunlaşması için birkaç yıl daha ihtiyaç var.

Serhat Ayan Tel: 0212 505 68 21
interaktif@milliyet.com.tr
© 2000 Milliyet