Ekonomi Özene bezene yaratılmış

Özene bezene yaratılmış

16.07.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:

Çek üreticinin ilk büyük SUV modeli olarak Kodiaq, konforu, “bakış çalan” tasarımlı, donanımından sakınılmamış bir araç... Böyle olunca da, ister istemez “Skoda onu özene bezene yaratmış!” demekten kendimi alamadım...

Özene bezene yaratılmış

Kimse bana, yolda gördüğü yerden yüksek sürüş pozisyonuna sahip, heybetli görünen, araziye girmese de büyük lastiklerle donatılmış crossover ve SUV’ları sevmediğini söylemesin lütfen! Tamam “SUV ne kardeşim?” diyebilirsiniz, nitekim herkes “es-yu-vi” demek zorunda değil. Zaten bana kullandığım aracı gördüklerinde “Skoda’nın cipi mi?” diye soruyorlardı... Dolayısıyla amaaannn, içinizden nasıl geliyorsa öyle deyin, gitsin...

Haberin Devamı

Neyse, bu tip modellere Avrupa’dakiler de “hasta” olmaya başladıklarından, markalar da, SUV kuyruğuna girmiş durumda... “Mümkünse bir hatta birden fazla SUV olsun, varsın başka modelim olmasın!” diyen de vardır da, ben bilmiyorum tabii o kadarını!..

Skoda da, bu konuya biraz geç de olsa girenlerden... Ancak anladığım kadarıyla, bu konuda da bir hayli ciddi davranmışlar. Tabii bunu “geniş, üç boyutlu radyatör ızgarası ve ızgarayla bütünlük sağlayan, Çek kristal işçiliğinden esinlenilen detaylara sahip ince farları...” gibi laflarla anlatmayacağım. Buna karşılık, aracın zarif ve heybetli tasarımı olduğunu, bu sayede “bakış çalan” bir çekiciliğinin bulunduğunu söyleyebilirim. Sakıncası yok! Ayrıca Kodiaq’ın geniş iç mekanı, detayları, konfor özellikleri ve teknolojik donanımları, aracı ciddi bir rakip haline getirmiş bu piyasada. Kısacası, Skoda, Kodiaq’ı pek bir “özene bezene yaratmış” azizim...

Haberin Devamı

Küçük detaylar

Kodiaq için belki söylenecek çok şey var. Ancak, uzatmanın alemi yok. Bir kere, araca bindiğinizde, kötü anlamda değil ancak gerçek anlamda “yukarıdan bakma” lafının karşılığını alıyorsunuz. Çünkü gerçekten de yerden yüksek bir araç. Hatta kendisine Superb’in SUV hali diyenler bile var. Zira iç mekan bir hayli geniş, ikinci sıra koltuklarda oturanlar için ciddi bir diz mesafesi mevcut. Bir tek, en arkadaki üçüncü sıra koltuklar için durum farklı. Burası, daha çok çocuklar için düşünülmüş gibi görünüyor. Bununla birlikte üçüncü sıra koltuklar katlandığında ciddi bir bagaj kapasitesi sunan Kodiaq’ın, bagaj kapağının elektrikli olarak açılabilmesi ise son dönem modellerinin olmazsa olmazlarından. İnsanın birkaç kez arka arkaya açıp-kapatası geliyor ya, neyse... Şimdi oyun zamanı değil!

Benzinli ve 4x4 versiyonunu kullandığım Kodiaq’ta sessizlik bana göre en sevdiğim özelliklerden biri. Nitekim bu sessizlik, sadece motor sesi anlamında değil... “Fare tıkırtısı” dediğim, plastik parçalardan ses gelmesi olayı da yok gibi. Haaa, eğer bir “ses”ten bahsedeceksem, bu, müzik sisteminin sesi olabilir. Zira isteğe bağlı donanımlardan olan “Canton” müzik sistemi, mükemmel diyebileceğim türden bir şey! “Yok böyle bir keyif arkadaş!” diyeceğim neredeyse... Yoksa dedim mi?

Haberin Devamı

Bütün bunların yanı sıra “sürüş modu seçicisi” ve ayarlanabilir amortisör gibi özellikler sunması, sürücü kapısının içinde bulunan “şemsiye”, 360 derece aracın etrafını görebilen kamera sistemi gibi “şirin” şeyler, Kodiaq’ı çekici kılan özelliklerden birkaçı. Fiyatıysa, 114 bin TL civarından başlıyor...

‘İşte budur arkadaş!’

Neyin nesi?

Yüzyılın “standart” sorusu geldi! Arkadaşım, sevgili iç sesim, Kodiaq tamamen yeni bir model. Skoda’nın ilk büyük SUV modeli. 7 kişiliği de var, 5 kişiliği de. Yani anlayacağın, bu sorudan dolayı benden uzunca bir cevap alamayacaksın!

Neleri var?

Aslında yukarıda saymaya çalıştım biraz. Bir dolu standart güvenlik ve konfor donanımı var. Bunlar arasında “Çoklu çarpışma freni”, “Sürücü yorgunluk tespit sistemi”, dur-kalk trafikte hayli işe yarayan “Autohold” fonksiyonu, “lastik basınç kontrol sistemi”, anahtarsız çalıştırma, çift bölgeli otomatik klima, 8” dokunmatik ekranlı multimedya sistemi, en düşük donanım paketindeki standart unsurlardan bazıları. Ayarlanabilir amontisörler ise üst donanım seçeneklerinde istenirse bulunabilecek özelliklerden. Nitekim, araç ilk geldiğinde amortisörlerinin çok sert olduğunu düşünüp hayıflanmıştım. Ama “konfor” seçeneğine getirdiğimde “İşte budur arkadaş!” dediğimi hatırlıyorum. Çünkü “Sport” konumundaymış. Cehaletim işte! Bununla birlikte far şiddetini kendisi ayarlayan “Adaptif Ön Far sistemi”, “Sürüş Mode Seçicisi”, 360 derece kamera, Canton müzik sistemi, kablosuz akıllı telefon şarj bölmesi, yine bu araçla alınabilecek donanımlardan...

Haberin Devamı

Hangi motorlar var?

İki farklı 1.4 lt benzinli ve 2.0 lt dizel seçenekleri var. Başlangıç 1.4 lt (125 HP) benzinli TSI. Bendeniz, silindir kapama teknolojili 1.4 TSI (150 HP) olanını kullandım ki, 4x4 özelliği de var bu motorun. Tabii ki DSG otomatik şanzımanla. 100 km’de ortalama 8 lt ortalamayla, bu tür heybetli bir araç için makul değerler diyebilirim. Performans ise bir hayli yeterli...

Haberin Devamı

EDİTÖRÜN SON SÖZÜ

“Yazmadığım bir de şu şeyi vardı!” ruh halindeyim...