Ekonomi Parex gözünü zirveye dikti

Parex gözünü zirveye dikti

24.05.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:

Yüzde 100 yerli temizlik malzemeleri üreticisi Parex, bu yıl hem Türkiye’de, hem de dünyada yatırım atağına kalkıyor. Digicom Grup Şirketleri çatısı altında yer alan Parex, Türkiye’nin hızlı tüketim ürünleri sektöründe Turquality’i alan en genç Türk markası oldu.

Parex gözünü zirveye dikti

Çerkezköy’de kendisine ait fabrikada, 30 bin metrekare alanda üretim yapan Parex, bu yıl 10 milyon dolar daha ek yatırımla fabrikanın yıllık üretim kapasitesini 25 bin tona çıkardı.

Yerli üretime büyük önem verdiklerini söyleyen Digicom Grup Yönetim Kurulu Başkanı Sabri Yiğit, “Fabrikamıza bu yıl Endüstri 4.0 devrimi ile bütünleşik bir yatırım yaptık. Bugüne kadar Parex’e 450 milyon TL yatırım yaptık. Bunun büyük bir kısmını da inovatif ürünler geliştirmek için üretim ve Ar - Ge’ye harcadık” dedi.

33 ülkeye ihracat

Yurtdışında da Parex’in önünün çok açık olduğunu vurgulayan Yiğit, şöyle devam etti:

“Parex olarak şu anda 33 ülkeye ihracat yapıyoruz. 2020 yılı itibariyle 50 ülkeye ihracatımızı yayarak Parex’in sınırlarını genişletmek istiyoruz. Özel olarak yatırım yapmayı planladığımız coğrafyalar var. Bunların başında Cezayir geliyor. Cezayir ve Ürdün’de pazar lideriyiz. Bu nedenle o bölgedeki yerli partnerimizle üretim yatırımı yapmayı bu yıl içinde planlıyoruz. Hazar Bölgesi’nde de mutlaka bir yatırım gerçekleştireceğiz. Bu yatırım ile global oyuncular arasına gireceğiz. Özellikle 2020 yılı itibariyle EMEA Bölgesinde ilk 3 marka arasında yer alma hedefimiz var. Parex, 2016 yılını 200 milyon TL ciro ile kapattı. 2020 yılındaysa 500 milyon TL ciro yapmayı hedefliyoruz. İhracatın payı da her geçen yıl artacak.”

Parex Genel Müdürü Atalay Yumurtacıoğlu ise Parex’in Türkiye’de modern ticaret ve indirim marketleri olmak üzere toplamda 28.500 noktada ürünlerini tüketiciyle buluşturduğunu, ayrıca distribütörleri aracılığıyla direkt veya indirek 20 bin markete ulaştığını söyledi.