27.07.2008 - 01:00 | Son Güncellenme:
MENDERES ÖZEL
Architon Türkiye Offshore Şampiyonası‘nın dokuzuncu ayağı geçen hafta sonu Van Gölü’nde düzenlendi. Artı-eksi 10, 225 beygir motora sahip özel yapım katamaran teknelerin yarıştığı Türkiye şampiyonası, en renkli fotoğraflarını oralıların deyişiyle “Van Denizi” yarışlarında verdi.
Yarış ve öncesini bazen Vanlı izleyicilerin içinde, bazen de pilotların, yarış destek birimlerinin arasında takip eden bu satırların yazarı da, tarihi etkinliğe ayrıcalıklı bir konumdan tanık olmanın gururunu yaşadı.
Yarışın cumartesi günü İskele’deki ilk etabında ve pazar günü Edremit’te düzenlenen ikinci etabında sıralama aynıydı; birinci olan Stihl’i, Miele ve Marmaris Yacht Marina izledi.
Dedikoduların aksine binlerce Vanlının büyük ilgi gösterdiği ve “Bu yarış her yıl burada düzenlensin” dediği organizasyon birinci gününün en dikkat çeken olayı, Finlandiya adına yarışan Lotus Jeans teknesinin, Marmaris Yacht Marina teknesiyle çarpıştığı andı. Çarpışmadan sonra Lotus Jeans’in tecrübeli pilotları Jane ve Karina Koho tekneyi iskele işlevi gören pontonun üstüne çıkararak batmaktan kurtardılar.
“Kahrolsun sınıf ayrımı”
Seyirci cephesindeyse en çok dikkat çeken olay, VIP seyirciler için ayrılmış bölümü işaret eden Vanlı bir gencin “Orası burjuvalar için”diye yakınmasına, arkadaşının verdiği “Kahrolsun sınıf ayrımı” yanıtıydı.
Yarışın Edremit ayağında da sıralama değişmedi. Sahili dolduran binlerce Vanlının coşkusu ancak bir gün önceki coşkuyla kıyaslanabilirdi. Bir gazetede yayımlanan “Vanlılar, kentte geçit yapan tekneleri taşladı” haberi, Vanlıların sevgisini doping olarak algılayan yarışçıların mücadele azmini daha da kamçıladı.
Offshore şampiyonasında takımlar, ikişer kişilik ekiplerden oluşuyor. Biri (driver) teknenin yönünü belirlerken, diğeri (gazcı) gaza basıyor. Takımların dikkat çeken özelliği, bazı üyelerinin birbirlerine yakınlıklarının “karı-koca”, “abi-kardeş” düzeyinde olması. Saygın işadamlarından oluşan ekipler bir turne olarak algılanabilecek yarışlara ailece gidiyor.