Kültür Sanat Hakikisinden sanat ve kopya

Hakikisinden sanat ve kopya

28.02.2003 - 00:00 | Son Güncellenme:

Hakikisinden sanat ve kopya

Hakikisinden sanat ve kopya





Hakikisinden sanat ve kopya
Ocak ayının son haftasında, Fransız Kültür Merkezi’nde ‘En Hakiki Öz Sanat Videoları’ başlığıyla sürpriz bir sanat filmleri festivali tertipleyen güncel sanatçı Serkan Özkaya, Borusan Sanat Galerisi’nde 22 Şubat’a kadar düzenleyeceği ‘En Hakiki Öz Kopyalar’ sergisiyle de gündeme adını yazdıracak.
Kendisi, "Bir romanı önce elle kopyalayıp, sonra bu kopyadan da bir dizi yeni kopya basılmasından oluşan bir düzenlemeden oluşan sergi" dediği ‘En Hakiki Öz Kopyalar’ı bir hafta boyunca her gün yapılan konuyla ilgili tartışmalarla da taçlandıracak. Özkaya, etkinliğin ‘ana malzemesini’ ise Ahmet Karcılılar’ın "Fotoğraf Hikâyeleri" kitabı olarak seçmiş.
"Kendine Maletme", "Sanatçı ve Ödünç Alma", "Müze ve Coğrafi Aidiyet", "Paylaşım ve Mülkiyet" ve "Sanatta Çoğaltma" gibi başlıkların tartışılacağı platformlarda Özkaya’ya, sanat tarihçi ve sanatçı Erden Kosova, sanatçı Hüseyin Bahri Alptekin, sosyolog - küratör Ali Akay, küratörler Vasıf Kortun, ve Charles Esche gibi isimler de eşlik ediyor.
Özkaya aslında sanat eserinde özgünlük ve kopya meselesini uzun süredir sorguluyor. Geçtiğimiz yıl İsveç’in Rooseum bölgesindeki sanat müzesinde yaptığı "N’olur dur deme bana" isimli benzer yapıtında, "Training Day / İlk Gün" filmine ait korsan bir kopyasını, bir atölyeye dönüştürdüğü müzede yüzlerce kez çoğaltarak sanatseverlerin ilgisine sunmuştu. Özkaya’nın bir diğer çoğaltma girişimi de ‘Dünyanın Bütün Proleterleri’ adlı binlerce sünger işçi heykelciğiyle gündeme gelmişti.

En Hakiki Öz Kopyalar Sergisi ve Tartışmaları
Borusan Sanat Galerisi
(0212 292 06 55)






























Yazarlar