ZOE’nin menzili 240km’ye yükseltildi ve sınıfının en iyi menziline sahip oldu
ZOE’nin menzili R240 adı verilen elektrikli motor sayesinde 240 kilometreye yükseltildi. Söz konusu motor, optimize edilmiş elektronik yönetim sistemi barındıran bir pil ile birlikte çalışıyor.
R 240 tamamen Renault yapımı bir motor: söz konusu motor Cléon tesisindeki ve Technocentre’daki mühendislerce tasarlandı.
ZOE artık ilave 30 kilometrelik menzile sahip: böylece ZOE sınıfının en iyi menziline sahip oldu.
Yeni motorda evde daha hızlı şarj imkanı sunan yeni Caméléonşarj sistemi bulunuyor (3kW ve 11kW). Pilin şarjda kaldığı her bir dakika için sürücü ekstra bir kilometrelik menzil elde ediyor (şarj süreleri normal şarj için yüzde 10 azaltıldı).
ZOE halen 22kW’lik hızlı şarj noktalarında şarj edilebiliyor.
Renault, elektrikli otomobil teknolojisini daha ileriye taşımaya kararlı
Renault’nun stratejisi, elektrik motorlu araç (EA) motorları ve pilleri ile ilgili teknolojisini daha da üst düzeylere taşımaktır.Renault, elektrik motor teknolojisini daha da iyileştirmek için araştırmalarına devam ediyor. Markanın FIA Formula E Şampiyonasında hem teknik ortak hem de e.dams-Renault takımının unvan sponsoru olarak yer almasının nedeni de tam olarak bu. Söz konusu şampiyona, EA teknolojisini zorlu yarış koşullarında test ederek hem performans hem de menzil açısından EA gelişimine büyük katkı sağlıyor.
Yeni Espace yepyeni pazarlar fethetmeye hazırlanıyor
2014 Paris Otomobil Fuarı’nda ilk gösterimi gerçekleştirilen yeni Espace, Nisan ayında satışa çıkmadan önce Cenevre bir kez daha sergileniyor. Müşterilerin beklentileri doğrultusunda adeta yeniden yaratılan Espace, büyük crossover’lar ile özdeşleştirilmiş olan özellikleri ve nitelikleri ile hemen göze çarpıyor:
Sürüş zevki ve seyahat konforuna adanmış olan Multi-Sense® sistemi farklı teknolojileri koordine ediyor ve kişiselleştirilmiş sürüş ve seyahat deneyimi sunuyor,
4Control® teknolojisi sayesinde (dört tekerlekten manevra) eşsiz çeviklik ve kontrol hissi,
Her süratte sıra dışı sürüş keyfi ve yüzde 20 daha az yakıt tüketimi ve CO2emisyonu. Yeni Espace bu sayede pazarın en iyileri arasında yer alıyor.
Yeni Espace şu motorlarla donatıldı:
EnergyTCe 200 EDC: 200bg güç ve 260Nm tork 2,500 d/d’den itibaren elde ediliyor. Söz konusu turbo şarjlı, doğrudan enjeksiyonlu benzinli motor Renault Sport motorundan türetildi. Bu yeni motor, birbirine yakın oranları, yedi vitesli çift kavramalı EDC vites kutusuyla dinamik performans sunuyor. CO2 emisyonları: 140g/km / yakıt tüketimi: 6.2 litre/100km.
EnergydCi 160 EDC Twin Turbo:bu yeni nesil dizel motorda 160bg ve 380Nm tork 1,750 d/d’den itibaren elde ediliyor.Sunduğu sürüş zevki ve yakıt tüketimi segmentin en iyileri arasında yer alıyor. CO2 emisyonları: 123g/km / yakıt tüketimi: 4.7 litre/100km.
Twin turbo teknolojisi: bu düşük ataletli turbo motor sayesinde düşük devirlerde bile seri kalkışlar ve hızlı tepkiler elde etmek mümkün oluyor. Böylelikle iki litrelik bir motordan beklenecek şekilde düşük devirlerde yüksek tork elde edilebiliyor (265Nm tork 1,250 d/d’den itibaren). Söz konusu motor, yerini aldığı 2 litrelik motordan 60 Nm daha fazla torküretiyor. İkinci turbo ise orta devirlerde sıra dışı hızlanmayı mümkün kılıyor.
EnergydCi 130: 130bg ve 320Nm tork 1,750 d/d’den itibaren elde ediliyor; bu dizel motor artı altı vitesli düz vites kutusuyla sunuluyor. CO2 emisyonları: 119g/km / yakıt tüketimi: 4.5 litre/100km.
Clio R.S. 220 edctrophy: Trophy ailesinin yeni üyesi
2005 yılındaClioR.S.’te kullanılan Trophy arması zarif ve sıra dışı tasarımla bir arada sunulan artırılmış performansı sembolize ediyor. Mégane R.S. Trophy’nin 2014’teki lansmanı ile birlikte Clio R.S. 220 EDC Trophy de söz konusu yüksek performans sunan ve Renault Sport mühendislerinin tutkusunu yansıtan limited-edition serileri arasındaki yerini alıyor.
Revize edilen motor yapısı sayesinde yüzde 10 daha fazla güç ve ilave 40 Nmtork elde ediliyor. Motor aynı zamanda daha büyük bir turboya sahip.
Maksimum güç 6,250 d/d’de 220bg’e yükseltildi.
Maksimum tork 260Nm’ye çıkarıldı (20Nm artış; ancak dördüncü ve beşinci viteslerde “torqueboost’ sayesinde 280 Nm’lik bir değere ulaşılabiliyor.
Euro6 emisyon standartlarına uyum sayesinde otomobilin CO2 emisyonu, 6 gram daha iyileştirilerek 138g/km olarak belirlendi.
Clio R.S. 220 EDC Trophy Haziran 2015’ten itibaren ilk olarak Avrupa’da satışa sunuluyor olacak. Ardından da Avustralya, Japonya, Singapur ve Hong-Kong dahil olmak üzere yaklaşık 10 ülkede satışta olacak.