10.10.2016 - 02:30 | Son Güncellenme:
Hanife Baş / Tech Köşe
İnternetin nimetlerinden sadece yaşayanlar yararlanmıyor. Vefat edenlerin anılarını yaşatmak, fotoğraflarını paylaşmak ve yakınlarının taziye dileklerini yayınlamak için de artık internet kullanılıyor. Bu alanda bir Türk girişimcisi sosyal medya portalı da kurdu.
www.hatirasina.com bir taziye web sitesi. Siteye ölen sevdiklerinizle ilgili bilgiler, notlar, resimler ve daha fazlasını içerik olarak ekleyebiliyorsunuz. www.hatirasina.com portalı üzerinden merhumlar için oluşturulan web sayfasının altına, merhum yakınlarının taziye dileklerini ve hatıra fotoğraflarını iletebilmeleri sağlanıyor. Ayrıca en önemli özelliği, sizin haricinizde eklenen her türlü materyalinizin onayınız olmadan yayınlanmaması.
Barış Baykan, dünyada Hristiyanlara yönelik bu tarz taziye siteleri bulunduğunu ancak Müslümanlara özel başka olmadığını belirtiyor. Yaptıkları barkod uygulamasının ise örneğine rastlamadıklarını aktarıyor. Baykan, “Kendi yaptığımız programlarda barkod sistemini normalde kullanıyoruz. Oradan esinlenerek bunu siteye ve mezar taşlarına uygulamak istedik” diyor.
ÖLEN KİŞİLERİN SOSYAL MEDYA HESABI NE OLUR?
Sosyal medya kullanıcı sayısı milyarları geçmiş durumda. Sosyal medyanın popüler olduğu 10 yıllık süreçte ise kullanıcılar arasında hayatını yitiren pek çok insan var. Hayatını kaybedenlerin hesaplarının ne olacağı ise sosyal medya devleri için de önemli bir sorun. Her mecra bu konuda size yaşarken seçenekler sunuyor. Facebook’un, hesabınıza varis belirleme yanında pasife alma ya da anıtlaştırma seçeneği var. Twitter, varislere kısıtlı erişim veriyor. Instagram, hesabın anıtlaştırılmasını sağlıyor.