25.10.2016 02:30 | Son Güncelleme:
Fisun Yalçınkaya

Sanatçı bölgesini nasıl keşfeder?

BerlınArtProject, İstanbullu sanatçıların bölge ve bağlılık kavramlarını sorgulayan sergisine ev sahipliği ediyor. Serginin küratörü Marie DuPasquier, bu kavramlara farklı açılardan bakan isimleri seçtiklerini söylüyor

BerlınArtProject, İstanbullu 6 sanatçının eserlerinden oluşan ‘Territories of Commitments’ (Bağlılık Bölgeleri) sergisini ağırlıyor. Sergi, çağdaş fotoğrafçılık alanında gerçekleştirilecek ‘Greetings From Now On’ serisinin ilk projesi. Ali Taptık, Yusuf Sevinçli, Zeynep Beler, Seza Bali, Buğra Erol ve Joana Kohen’in işlerinin olduğu sergide sanatçılar, sanatsal pratikleri; kişisel ve sosyo-politik bakış açıları üstünden bölge kavramını inceliyor. 23 Aralık’a dek sürecek sergiyi, küratörü Marie DuPasquier’le konuştuk.

Serginin başlığı, ‘Territories  of Commitments’ (Bağlılık Bölgeleri), nereden geliyor?

Türkiye sanatından ve Türkiye fotoğrafından konuşunca bölge meselesi de hemen gündeme geliyor. Bu ülkenin belirlediği bir bölge de olabilir veya tıpkı geçen yıl Roma’daki MAXXI müzesinde düzenlenen İstanbul sergisinde olduğu gibi şehrin belirlediği sınırlardaki bölge de olabilir... Elbette sergi, bir sanatçının bulunduğu bölgeyi bir keşif ve gözlem alanı olarak kullanması, bu bölgenin ona düşündürdüklerine nasıl yanıt verdiği, kendi bakışı ve kişisel görüşüyle neler kattığı sorusuyla ilişkili. Burada bahsettiğimiz bağlılık çok çeşitli nedenlerden kaynaklanabilir. Ancak sorumuz, ‘bu sebepler aracılığıyla başka bölgeleri keşfedebilir miyiz ve fiziksel bölgeyle hayali bölgeler arasında nasıl bir denge kurabiliriz?’ olmalıdır. Serginin başlığı bu çıkış noktalarından ve şehir filozofu Thierry Paquot’nun düşüncelerinden geliyor.  

İstanbul merkezli çalışan sanatçıları seçmenizin sebebi neydi?

BerlınArtProject, kimliği her zaman İstanbul’la ve Türkiye’yle güçlü bağlarıyla tanındı. Sergiye İstanbullu sanatçıları davet etmemiz de bununla alakalı. Galeri İstanbul’da ve Berlin’de yaşayan Türk ve Alman sanatçılara odaklanıyor. Bu 6 sanatçı farklı sesleri ve bakış açılarını temsil ediyor. Sanatçıların ifade biçimleri çok çeşitli, ayrıca sanatçı pratiklerinin çeşitliliğini de hedefledik. Örneğin, fotoğrafla çalışan ama kendini fotoğrafçı olarak tanımlamayan sanatçılar da var. 

‘Göçmenler son yıllarda sanatın konusu’

Sergide İstanbul ve değişimin önemli parçası olan göçmenler nerede duruyor?

Sergi direkt olarak göçmenlerden bahsetmese de, Türkiye’de sanatçıların son birkaç yılda ürettikleri işlerde göçmenlerin bahsi mutlaka geçiyor. Son yıllardaki sergilere baktığınızda mutlaka göç konusu yer alıyor.

Bu habere ifade bırak
  • 0Mutluyum
  • 0Şaşkınım
  • 0Kararsızım
  • 0Kızgınım
  • 0Üzgünüm
Toplam Oy0