12.09.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:
Aslı İzmirli
Sergi, başlığını Arap ve Fars kozmolojisinin efsanevi Kaf Dağı’ndan alıyor ve heykel, fotoğraf, baskı, nakış, video, yerleştirme ve minyatür gibi çeşitli mecralarda üretilmiş eserlere yer veriyor. Sanatçının pratiğini Cennet, Araf ve Cehennem kavramlarıyla okumayı öneren ‘Kaf Dağı’nın Ardında’ sergisinde, CANAN’ın ışık/gölge, iyi/kötü, içsel/dışsal, gerçeklik/hayal, aydınlık/karanlık gibi ikiliklere dayanan ve insan ruhunun bastırılmış yönlerini, cinleri, gerçeküstü yaratıkları ve arketiplere dayanan figürleri ele alan yeni üretimleri üç kata yayılıyor. Çok boyutlu, çok bedenli, mistik, sembolik, şaşırtıcı ve oldukça cazibeli bir evren yaratmayı hedefleyen sergide, sanatçının kişisel olanın politik olduğu düşüncesinden hareketle kendi bedenini kullandığı yapıtları da yer alıyor.
24 Aralık’a dek açık
‘Kaf Dağı’nın Ardında’, Arter’in üç katına yayılıyor ve Cennet, Araf, Cehennem olmak üzere üç farklı bölümden oluşuyor. CANAN, Cennet katını, Arter’in sokağa bakan katına koymayı tercih ederken Cehennem katını en üst kata yerleştiriyor. Araf katı ise iki katın ortasında bulunuyor. Sanatçı, Cennet’i ilk kata yani sokağa bakan kata koymayı, “cenneti ulaşılabilir kılmak” amacıyla tercih ettiğini de özellikle belirtiyor.
Sergiyi görmeye gelen izleyiciler ücretsiz sesli rehberleri kullanarak CANAN’ın sesinden, yapıtlar hakkında ayrıntılı bilgi edinme imkânı bulacaklar. ‘Kaf Dağı’nın Ardında’, 24 Aralık’a kadar Arter’de görülebilir.