"Küçük detaylar, kullanıcıların dolandırılmasının önüne geçebilir"
Serdar Bağtır, aynı sorunun Google için de geçerli olduğunu, son zamanlarda Google Türkiye'den aradığını ve reklam hesabına destek vereceğini söyleyen kişilerle sıklıkla karşılaşıldığını, hesaba erişim aldıklarında ise kredi kartından, başka firmalar için çok yüksek bütçeli reklamlar oluşturup kullanıcının borçlandırılabildiğini anlattı.
Uzun zamandır, özellikle Twitter'da özel mesaj (direkt mesaj-DM) yoluyla yapılan sahteciliklere ve şifre çalma işlemlerine şahit olduklarını, burada sorumluluğun, sosyal medya mecralarından çok kullanıcılara düştüğünü ifade eden Bağtır, her gelen mesajın içindeki veya iletilerdeki linke tıklamamanın, bunun iyi niyetle gönderilmediğini anlamanın, tamamen kullanıcının internet okuryazarlığı ve bilinçlenmesi ile doğru orantılı olduğunu söyledi.
Bağtır, devamla şunları kaydetti:
"İş, reklamlardaki sahteciliğe gelince; sorumluluk doğrudan mecra yönetimine düşüyor. Büyük sosyal medya mecraları, para kazanma değil, güven odaklı düşünerek işletme hesaplarından, reklam vermeden önce güvenlik doğrulaması istemeli ve bir reklam hesabından başka bir firma için reklam verilmemeli.
Kullanıcılar da örneğin, bir bankanın resmi sosyal medya hesabı nasıl olur, resmi sitesi nasıl kopyalarından ayırt edilir, bilmeliler. Büyük sosyal medya mecralarındaki hesapların yanında bulunan mavi tik, hesabın onaylanmış olduğunu ve kesinlikle o kuruma ait olduğunu gösterir. Bir bankanın sitesinin başında 'http' olmaz 'https' olur ve alan adı '.com' değil '.com.tr' olacaktır. Bu küçük detaylar, kullanıcıların dolandırılmasının önüne geçebilir."