Ekonomi Süper Lig’i 100 ülkede izletecek

Süper Lig’i 100 ülkede izletecek

10.08.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:

Digiturk CEO’su Yousef Al-Obaidly, Türk futbolunun 100 ülkede izlenmesi için çalıştıklarını belirterek, “Avrupa, Balkanlar, Afrika, Asya ve Güney Amerika’da Süper Lig maçlarını yayınlayacağız” diye konuştu

Süper Lig’i 100 ülkede izletecek

Digiturk’u satın alan Katarlı beIn Media Group, Türk Süper Lig’i maçlarını 100’den fazla ülkeye ihraç etmek için harekete geçti. Süper Lig karşılaşmaları halihazırda beIN’in faaliyet gösterdiği Fransa, ABD, Ortadoğu-Kuzey Afrika ve Asya Pasifik bölgeleri ile Sahra Altı Afrika’da yayınlanmaya başladı.

Haberin Devamı

Digiturk’ün yeni CEO’su Yousef Al-Obaidly, Türk futbol maçlarını 100’den fazla ülkede yayınlamak istediklerini belirterek, yeni ülke ve bölgelerin Balkanlar, Güney Amerika, Sahra Altı Afrika, Hollanda, Kanada ve Japonya olacağını söyledi. Al-Obaidly, bu ülkelerde liglerin tamamının yayınlanmayacağını, ülkeye göre haftada bir ya da dört maç yayını yapılacağı bilgisini de paylaştı.

Dünyaya açacak

Premier League’den La Liga’ya, Bundes Liga’dan Şampiyonlar Ligi’ne kadar dünyada en çok izlenen lig ve en popüler spor organizasyonlarına sahip beIN Media Group’un prestijli portföyüne Süper Lig ve TFF 1. Lig’i eklemekten memnuniyet duyduğunu da vurgulayan Al-Obaidly, grubun spor yayıncılığı alanındaki küresel birikimi ve güçlü grup sinerjisi sayesinde Süper Lig’in marka değerini uluslararası alanda daha güçlü bir noktaya taşıma kararlılığında olduğunu kaydetti. Al-Obaidly, “Amacımız, Türk futbolunu globalleştirmek. Çünkü Türk futbolu bunu hak ediyor” dedi.

Haberin Devamı

Al Obaidly, son 17 yılda olduğu gibi gelecek 5 yılda da Türk futbolunun en büyük destekçisi olacaklarını ifade ederek, Digiturk’ün bugüne kadar toplam 6 milyar doları aşan yatırımla Türk futbolunun en büyük destekçisi olduğuna dikkat çekti.

Yousef Al Obaidly, geçen yıl kasım ayında gerçekleşen Süper Lig yayın hakları ihalesini 5 yıl için KDV dahil 3 milyar dolarlık teklifle kazandıklarını da anımsatarak, bu rekor rakamın Türkiye’ye duydukları güvenle birlikte Türk futbolunun taşıdığı yüksek potansiyele duydukları inancı da gösterdiğine vurgu yaptı.

Son bir yıl içinde, Süper Lig maçlarının yanı sıra beIN Gurme tarafından üretilen yerli içeriklerin uluslararası arenaya ihracı yönünde önemli bir yol kat ettiklerinin de altını çizen Al-Obaidly, “Digiturk’ün 60 mühendisinin beIN Connect için ürettiği üstün teknoloji de beIN’in faaliyet bölgesi olan Asya-Pasifik’te Tayland, Avustralya ve Yeni Zelanda’ya ihraç edildi. Benzer bir girişim çok yakında Singapur, Endonezya ve Hong Kong için de gerçekleşecek” diye konuştu.

12 milyar TL yatırım

Haberin Devamı

Bir yıl önce Türkiye pazarına adım atan beIn Media Group, yatırımlarını da sürdürecek. Yousef Al-Obaidly, Digiturk’un Süper Lig yayın haklarıyla beraber, Türkiye’de toplam 12 milyar TL’lik bir yatırım hacmine ulaşacaklarını ve bu yatırımların gelecek beş yılda tamamlanağını ifade etti. Digiturk için yeni stüdyolar kurulacak, teknolojik altyapıya ve insan kaynağına yatırım yapılacak.

Ayrıca telekom ve ulaştırma gibi yeni alanlarda işbirliklerine imza atılacak.

Türkiye’ye duydukları yüksek güvenin altını çizen Al-Obaidly, genç nüfusu, büyüyen istikrarlı ekonomisi, insanların spor tutkusu ve içerik geliştirme konusunda bölgesel bir merkez olarak sunduğu fırsatlarla Türkiye’nin, beIn Media Group için çok cazip bir yatırım ülkesi olduğunu da dile getirdi.

Yeni spor haber kanalı geliyor

Yousef Al-Obaidly, 2017-2018 futbol sezonunda, yayın hayatına başlayacak yeni ve şifresiz spor haber kanalı ‘beIN Sports Haber’i kurduklarını da açıkladı. Al-Obaidly, “Her gün 4 ana haber kuşağı ile her saat başı haber programı yayınlayacak kanal tüm sporseverlerin ulaşımına açık olacak. Alanında uzman isimlerden oluşan güçlü ve iddialı bir kadro ile yayın yapacak. Yayın akışında özel haberler, özel röportajlar, özel dosyalarla yarışmalar ve spor magazin programları da yer alacak” diye konuştu.

Haberin Devamı

Dört tane yayın paketi

Digiturk’ün 3 milyon abonesi var. Son iki ayda 60 bin yeni abone kazandı. Yeniden yapılanma sürecinde eskiden 3 bin olan yayın paketi sayısı dörde düşürüldü. Yeni paketler, Ailenin Yıldızı, Filmin Yıldızı, Sporun Yıldızı ve Yıldız Dolu olarak adlandırıldı. Yousef Al-Obaidly, yeni paketlerle daha yalın ve daha rekabetçi olacaklarını belirterek, iki ay içerisinde binlerce abonenin yeni paketlere geçtiğini söyledi.

Digiturk’ün 3 milyon abonesi var. Son iki ayda 60 bin yeni abone kazandı. Yeniden yapılanma sürecinde eskiden 3 bin olan yayın paketi sayısı dörde düşürüldü. Yeni paketler, Ailenin Yıldızı, Filmin Yıldızı, Sporun Yıldızı ve Yıldız Dolu olarak adlandırıldı. Yousef Al-Obaidly, yeni paketlerle daha yalın ve daha rekabetçi olacaklarını belirterek, iki ay içerisinde binlerce abonenin yeni paketlere geçtiğini söyledi.

Haberin Devamı