Gündem Suriyeli öğrencilere psikososyal destek

Suriyeli öğrencilere psikososyal destek

26.03.2019 - 01:30 | Son Güncellenme:

Suriyeli Çocukların Eğitimi Araştırması’na göre; Suriyeli çocuklar en çok psikososyal desteğe ihtiyaç duyuyor.

Suriyeli öğrencilere psikososyal destek

Mavi Kalem Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği’nin İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü ile yürüttüğü Suriyeli Çocukların Eğitimine Dair Model Oluşturma Projesi (SUÇEM) kapsamında gerçekleştirilen Suriyeli Çocukların Eğitim Araştırma Raporu’nun sonuçları dün Taksim’de bir otelde düzenlenen toplantıda açıklandı. İstanbul’daki 5 resmi okulda 252 öğretmenle yüz yüze yapılan görüşmeler sonucu hazırlanan raporda genel bir değerlendirme yapıldı.

Haberin Devamı

Öğretmenlerin yüzde 24.3’ü, öğrencilerin Türkçe dil bilgilerinin geliştirilmesi gerektiğini, yüzde 18,9’u psikososyal desteğe ihtiyaç duyulduğunu belirtirken, yüzde 18.9’u da öğretmenlere yönelik çalışma, yüzde 17.3’ünü kitap eksiklerinin giderilmesi, yüzde 14.4’ü ders saatlerinin düzenlenmesi, 9.5’i ek kurslar, 8.2’si Suriyeli öğrenciler için ayrı sınıf yapılmasını istedi.

Uyum etkinliği

Öğretmenlerin yarıdan fazlasının (yüzde 67.1) müfredatın Suriyeli çocuklar için geliştirilmesi gerektiği yönünde fikir beyan etti. Öğretmenlere Suriyeli öğrencilerin ihtiyaçlarıyla ilgili görüşleri sorulduğunda ise, büyük bölümü öğrencilerin ilk olarak psikososyal desteğe ihtiyaç duyduğunu beyan etti.

Öğretmenlerin 46.7’sinin vurguladığı Suriyeli öğrencilerin psikososyal destek ihtiyacı başlığı altında, rehberlik hizmetleri, farklı kültürlerden gelen öğrenciler için uyum etkinliği, sosyal etkinlikler ve psikolojik destek ihtiyaçları yer aldı.