2008'in bomba oyunları!

Starcraft 2, Fallout 3 veya Warhammer Online...2008 yılında her PC oyuncusunun dileği kabul olacak.

CHIP Online


StarCraft 2, Fallout 3, Alan Wake... Bu yıl çıkacak oyunları merak eden veya bu oyunları heyecanla bekleyenler için, 2008'in patlamaya hazır bombalarını inceledik.

2008 yılı konusunda PC oyuncularının içleri rahat olabilir. Birçok 'bomba' oyun, 2008'de raflarda yerini almaya hazırlanıyor. PC'nin, bir oyun platformu olarak hala gücünü koruduğunu kanıtlayacak bu oyunları dört kategoride sizler için inceledik.


2008'in Aksiyon Oyunları

2007'yi 'FPS yılı' olarak nitelendirmek yanlış olmayacaktır. Crysis, Bioshock ve Call of Duty 4 gibi 'hit' oyunlar geçtiğimiz yıl ortalığı kasıp kavurdu. Peki hepsi bu muydu? Tabii ki değil: Oyun geliştiricileri 2008 için de aksiyon ve gerilim dolu oyunlar hazırlıyor.

Alone in the Dark 5, Alan Wake, Project Origin... Adrenalin zengini bu oyunları oynadıkça dudaklarınız uçuklayacak.

Tam anlamıyla tüyler ürpertici. Yapımcı Vivendi, hem oyunları hem de filmleriyle ünlü 'Hayalet Avcıları' (Ghostbusters) serisinin geri dönüşünü, bu sonbahar için müjdeledi. Filmde rol alan oyuncuların bu yapımda da yer alacak olması oldukça iyi bir haber. Taktik FPS severler için ise Operation Flashpoint 2 ve Rainbow Six Vegas 2, tahtı ele geçirmeyi planlıyor.

Alan Wake

Uzun zaman oldu: Max Payne ile tanıdığımız geliştirici Remedy, Alan Wake'i 2005 başında duyurmuştu. 2008, gerilim yüklü bu oyunun çıkış yılı olacak. Oyuna ismini veren kahramanımız ile gizemli Bright Falls şehrini keşfe çıkacaksınız. Alan Wake, 100 kilometrekareye yakın dev oyun alanı ile Oblivion'u dahi gölgede bırakıyor.

Yapı olarak, Konami'nin "Silent Hill" serisini andıran oyunda, gerilimi artırıcı efektlere önem verilmiş. Oyunun atmosferi, ölümün soğuk nefesini ensenizde hissetmeniz için özel olarak yoğunlaştırılmış. Remedy, bunun için gerçekçi gündüz - gece geçişlerine güveniyor. Alan Wake'de gölge ve ışık büyük bir önem taşıyor. Karaltılarda sizi bekleyen tehlikeler henüz gizli olsa da, en geç bu yaz bunları öğrenmiş olacaksınız.

Far Cry 2


Palmiyeler ve altın kumsallardan yoksun bir Far Cry hayal etmek oldukça zor. Bu oyunun, 2004'teki ada macerasıyla isim dışında fazla bir benzerliği yok.

Oyunun hikayesi baştan yaratılmış. Jack Carver artık grubun bir üyesi değil. Maceranın geçtiği ortam da oldukça değişmiş: Far Cry 2'de, çimenler ve yeşillikler yerine, Afrika'nın çöllerinde bulunacaksınız.

Oynanış açısından da birtakım değişiklikler söz konusu: Ateş ederek oradan oraya koşturmak yerine, daha çok 'Stalker'ı andıran bir stili benimsemeniz gerekecek. Aynı STALKER'da olduğu gibi, bu oyunda da görevler alıp, birbirine düşman grupları birbirine düşürmeniz mümkün olacak. Crytek, Crysis ile fazlasıyla meşgul olduğu için, Far Cry 2'nin geliştiricisi olma görevini Ubisoft Montreal üstlenecek.

Project Origin

Eğer Project Origin'i gördüğünüzde "ben bunu daha önce görmüştüm" dediyseniz, büyük ihtimalle gerilim temalı F.E.A.R'ı oynamış olmalısınız. Project Origin, korkutucu küçük kız Alma ve Paxton Fettel'in hikayesini kaldığı yerden devam ettiriyor. Bu noktada akıllara gelen "O halde neden bu oyunun adı F.E.A.R 2 değil?" sorusunun cevabı ise şu: Yasal sıkıntılar sebebiyle geliştirici Monolith bu ismi kullanamıyor.

Geliştiriciler oyun üzerinde, aynı atmosferi koruyacak kontrole halen sahip. Hikaye, ortam ve karakterler aynen korunuyor. Project Origin, F.E.A.R'ın sonundan yalnızca birkaç dakika sonrasında başlayan bir hikayeye sahip. Detaylar tamamen gizli. Bildiklerimiz ise, grafiklerin tamamen elden geçirildiği, ve dış mekanların hikayede eskisinden daha fazla paya sahip olduğu. 2008 içerisinde Project Origin'in hazır olması bekleniyor.


Her zevke göre: 2008'in Strateji Oyunları


Gerçek zamanlı strateji (real-time strategy - RTS) türünde, geçtiğimiz yıl çok fazla 'iyi seçenek' vardı: Bunun sonucunda, incelemeleri kasıp kavuran Company of Heroes veya World in Conflict gibi oyunlar, satış açısından beklentileri tamamen karşılayamadı. 2007'de yalnızca Command & Conquer 3: Tiberium Wars, yeterince oyuncuyu, kendini satın almaya ikna edebildi.

Geçtiğimiz yıl bu fırtınanın içinde, 2008 için planlanan oyunların duyuruları pek ses getiremedi. 2008'in geniş yelpazeli strateji koleksiyonunda bu yıl: Yaratıcılığınızı sınayacak Spore'un yanında, Diablo türü oyunların eşya toplama ve World of Warcraft'ın ani saldırılarını bir araya getirecek Worldshift, yeni bir açılım sayılabilir. Field Ops ise bir FPS ile RTS'nin karışımını oluşturacak. Oyundan gelen ilk görüntüler, kuş bakışı oynanan bir Battlefield'ı andırıyor. Panzers Cold War ve Warhammer 40K Soulstorm da bu yıl çıkması beklenen strateji oyunları arasında yer alıyor.

Starcraft 2

Starcraft, aradan geçen on yıla rağmen hala tüm zamanların en iyi gerçek zamanlı strateji oyunu ünvanını taşıyor. Bu ünvanın Blizzard'daki geliştiriciler için büyük bir motivasyon kaynağı olduğu söylenebilir. Starcraft'ın çoklu-oyuncu modu mükemmele yakındı. Devam oyunu için de aynı durum söz konusu olacak: Geliştiriciler, 2007'de oyunun duyurulmasından bu yana ünitelerin dengesi üzerine çalışıyorlar.

Oynanış konusunda hiçbir yenilik olmamasına karşın, yine de devam oyununun bir başyapıt olması bekleniyor. Online oyunların yine mükemmel olması, taktik uzmanları ve fırsat avcılarının, çeşitli ünite seçenekleriyle yine oyundan büyük zevk almaları bekleniyor. Oyunun hikaye (campaign) bölümü de herkesin merak ettiği bir başka husus: Acaba Raynor, Kerrigan ve diğerlerinin hikayesi nasıl devam edecek? Bu soruların cevaplarının 2008 içerisinde belli olacağını umuyoruz, çıkış tarihi ise şu an için henüz belli değil.

Spore

Normal oyunlar, kesinlikle yaratıcı tasarımcı Will Wright'a göre değil. Şehir kurma ve yönetme oyunu SimCity, türünün tek örneği ve başyapıtı Sims türü oyunları yaratan Will Wright, 'Spore' ile turnayı bir kez daha gözünden vuruyor: Maxis'in kurucu ortağı, basit ve akılcı bir oynanışa sahip Spore'da en az beş tür farklı oyunun olacağını ifade ediyor.

Uzaydan gelen bir canlının gelişim sürecini oynadığınız oyunda, canlınızın tek hücreli halinden başlayarak, zamanla galaksileri kontrol altına alacak kadar ilerlediğini göreceksiniz. Bir editör yardımıyla hayata getirdiğiniz yaratığınız, zaman içinde arkadaşlar bulacak, çoğalacak ve zaman içinde toplulukları yönetecek hale gelecek. Bu noktadan sonra strateji, yetenek, gelişim, toplum, hatta biraz da Sims karışımı bir oyun sizi bekliyor olacak.

Command & Conquer 3: Kane's Wrath

C&C serisinin geri dönüşü oldukça görkemli olmuştu. Tiberium'la kaplanmış topraklarda Orca'ları, Mammoth Tank'ları yönetmek birçok oyuncuyu mutlu etmişti. GDI ve Nod'un renkli dünyasındaki maceraları yeterli bulmayanlar için ilk eklenti 2008'in ilk aylarında çıkmaya hazırlanıyor: Kane's Wrath.

Oyunun isminden de anlaşılacağı üzere, hikaye Nod'un megalomanyak lideri Kane karakteri üzerine yoğunlaşmış. Hikaye, ikinci Tiberium savaşı ve savaş sırasında meydana gelen olaylardan yola çıkarak şekilleniyor. Görkemli ara sahneler yerini aynen korurken, Zone Raider, Tiberium Trooper ve Spectre gibi üniteler oyuna eklenmiş.


2008'in Macera Oyunları

Geriye dönüp şöyle bir bakıldığında, 2007 yılını rol yapma oyunları açısından 'hiç yokmuş gibi' değerlendirmek en sağlıklısı. Hayal gücüne dayanan bu oyun türü şu an itibariyle can çekişiyor. Son zamanlarda zaten az sayıda çıkan oyunlar, ancak devasa yama dosyaları uygulandıktan sonra oynanabilir hale geliyor.

Ancak yine de umut var. Bioware'in RPG uzmanları 2008 için iki güzel haber getirdiler: Konsoldan uyarlanan Mass Effect ve klasik rol yapma oyunu Dragon Age. Bunların haricinde, geçmişten tanıdık bir sima da geri dönüyor: Fallout 3, üzerine ölü toprağı serpilmiş serisini diriltmeye geliyor. Ayrıca Chris Tylor, Dungeon Siege'in devamı olacak Space Siege'i; Flagship Studios ücretsiz Mythos'u geliştiriyor. A Vampire Story'i de bu listeye eklersek maceraseverler için mutlu olmak için bolca sebep var denebilir.

Sacred 2

Crysis, şu ana kadar yapılmış en yüksek bütçeli Alman yapımı oyun. Ancak bu uzun sürmeyecek: Ascaron, iki yıldan bu yana, başarılı Action-RPG oyunu Sacred'in devamını hazırlıyor. Sacred 2, 22 milyon Euro'luk geliştirme bütçesi ile Crysis'e meydan okuyor. Bunun sebebi ise açık: Oyundaki her bölüm artık daha büyük, eşya sayısı daha çok, karakterler daha gerçekçi. Oyun alanının iki katına çıktığını da eklemek gerekir.

Hikaye ilk canlıdan 5.000 yıl önce geçiyor. Buna bağlı olarak Sacred'daki birçok karakter ikinci oyunda yer almayacak. Zarif Seraphim dışında. En ilgi çekici yenilik ise, artık tamamen 'kötü' bir karakteri yönetme imkanına sahip olmanız. Ancak Sacred 2'nin neler yapabildiğini canlı olarak ne yazık ki en erken bu yazın sonunda öğrenebileceksiniz.

Fallout 3

Fallout 3, uzun zamandır gündemde olan bir oyun. Günün birinde yayıncı Interplay geliştirici Black Isle Studios'u kapatınca, proje bir yıl süreyle rafa kalktı. Oyunun fanatikleri için bu, nükleer kıyamet sonrası dünyaya gidiş biletinin yanması demekti. 2004'te, Bethesda Software (Oblivion) Interplay'den oyunun haklarını aldı ve o zamandan bu yana devam oyununu geliştirmekle meşgul.

Fallout 3, serinin önceki oyunlarından oldukça farklı olacak. Her şeyden önce dünyayı bir FPS'de olduğu gibi, karakterinizin gözlerinden göreceksiniz. Çatışmaları dilediğiniz zaman durdurup, sıralı oyuna (turn-based) dönmeniz mümkün. Bethesda sizi savaşa zorlamıyor: Dilerseniz karakterinizi 'tatlı dille', kaba kuvvet kullanmadan da oyunun sonuna getirebilirsiniz. Geliştirilmiş Oblivion motoru ile Fallout 3, görsel olarak güncel oyunlardan hiç geri kalmıyor.

Drakensang

"Haydi grubu toplayıp canavar keselim." Önümüzdeki yıl PC RPG oyuncuları Drakensang ile grup aktivitelerine geri dönecek. Drakensang, eskiden kağıt-kalem usulü (pen&paper) oynanan RPG'lerden esinlenen bir oyun dünyasına sahip.

Pen&Paper oyuncularını geçmişe götürecek birçok özellik bu oyunda mevcut. Örneğin, orklar alışılagelenin aksine yeşil değil, gri renk. Drakensang ismi ise, hikayenin büyük bir kısmının geçtiği mistik bir dağdan geliyor. Oyuncuları bu dağda tam olarak nelerin beklediğini ise geliştiriciler henüz açıklamak istemiyor.


Yeni Bir Soluk: 2008'in MMO'ları

World of Warcraft'ın inanılmaz başarısına imrenmeyecek oyun geliştiricisi, sanıyoruz ki yoktur. Bu yıl, MMO hazinesinden pay almaya çalışan tam yedi oyun sizleri bekliyor. Ancak oyunların hepsinin, sizi elflerin ve cücelerin dünyasına götürmesini beklemeyin.


Sony'nin "The Agency" isimli oyunu bir James Bond hikayesini andırıyor. Cep telefonunuzla oyun içerisinde telefon görüşmesi yapmanız dahi mümkün. "Aion: The Tower of Eternity" ise sizi meleklerin dünyasına götürüyor. Stargate Worlds'te bilimkurgu öğeleri ve antik efsaneler ön planda olacak. Chronicles of Spellborn ise, hareketli savaş sistemi ile türüne yeni bir soluk getiriyor.

World of Warcraft: Wrath of the Lich King

Blizzard, türünün en iyi örneği olan WoW'un yeni eklentisi için aceleci değil. Yeni kıta Northrend'i, yeni eşyaları, yeni skill'leri bekleyen 9 milyon oyuncuyu düşününce, bunun pek de iyi bir fikir olduğu söylenemez. Arthas'ın hüküm sürdüğü Northrend'de maceralara atılmak için can atan oyuncu sayısı gerçekten az değil.

Undead efendisini hazırlıksız yakalayıp alt edebilmeniz için Blizzard, karakterlerin seviye (level) sınırını 80'e çıkarmış. Oyunun çıktığı zamandan beri merakla beklenen "Hero Class" özelliği sonunda eklenmiş: Şu an için yalnızca "Death Knight"ı seçmeniz mümkün. Death Knight, oyuna 60. seviyeden giriş yapacak özel bir karakter olacak.

Warhammer Online

EA Mythic'in işi gerçekten kolay değil: Warhammer evreninde geçen bir MMO tasarlamak iyi bir fikir olsa da, sayısız masaüstü Warhammer oyuncusunun beklentilerini karşılayabilecek bir oyun yapmak oldukça zor. İşte bu yüzden, geliştirici EA Mythic, oyunu hazırlarken oyuncuların fikirlerini en ön planda tutuyor. Oyunculardan gelen yoğun geribildirimleri oyuna yerleştirmek için Beta testinin bir süre durdurulması bunun en önemli göstergesi.

Warhammer, şu an için World of Warcraft'ın karşısına çıkabilecek güce sahip tek oyun. "Collision detection" özelliği daha çekişmeli savaşlar vadediyor. PvP modu için Mythic'in büyük planları olduğu çok açık: Düşman kentleri ele geçirseniz de, krallıklar arası dev savaşlarda rol alsanız da, oyundan sıkılmayacağınız kesin.

Age of Conan

Conan'ın filmlerden ve televizyondan verdiği imaj kaba, kaslı ve az konuşan bir karakterdir. Hem konsol hem PC için çıkmış birkaç single-player oyundan sonra 2008'de Conan evreninde geçen bir MMO sizleri bekliyor. Robert E. Howard'ın kitaplarını temel alan Age of Conan, Hyboria çağındaki savaş ve yozlaşmanın hikayesini en gerçekçi şekilde ekranlarınıza getirecek.

Bir barbardan bekleneceği üzere, PvP ve PvE dövüşlerin hepsinin oldukça 'gerçekçi' olduğunu söylemek mümkün. Kombo vuruşlardan birini tutturabildiğiniz zaman, ekranda uçuşan uzuvlar görebilirsiniz. Oyun dünyasında yer alan üç dev kıtada ortalıkta dolaşan hayvanlar da mevcut. Bu, MMO nesli için yeni bir özellik. Şaha kalkan atlar, homurdanarak tüm hızıyla kalabalık gruplara saldıran gergedanlar, aklınıza ne gelirse...

İlker Düzgören
16 Eylül 2019 Magazin Bülteni.

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber