Oyun Bilgisayar oyunlarında reklam dönemi

Bilgisayar oyunlarında reklam dönemi

30.01.2006 - 00:00 | Son Güncellenme:

Bilgisayar oyunları da artık filmlerdeki gibi senaryoya reklam alıyor. İlk uygulamada Sony Ericsson P900 modeli tanıtılıyor. Nike, Mc Donald's ve Coca Cola ise sırada...

Bilgisayar oyunlarında reklam dönemi

Teknoçağ / ŞÜKRÜ ANDAÇ

Şirketlerin ürünlerini dizilerin ve sinema filmlerinin içine yerleştirmelerine alışmıştık. Kullanılan telefonlardan yiyeceklere, içeceklerden aktörlerin giydiği kıyafetlere kadar ürün yerleştirme dizi ve filmlerde sıkça rastlanan bir reklam yöntemi.

Bu yöntem artık bilgisayar oyunlarında da kullanılmaya başladı. Ürün yerleştirmenin kullanıldığı ilk oyun ise Tom Clancy’s Splinter Cell adlı ajan - aksiyon oyunu. Oyunun baş karakteri Sam Fisher gizli görevini yerine getirirken Sony Ericsson’un yeni model telefonu P900’ü kullanıyor.

13 milyon oyunsever

Aslında bu yeni uygulama iki tarafın da kazançlı çıktığı bir yöntem. Cep telefonu üreticisi olan Sony Ericsson bu sayede P900’ü dünya çapındaki 13 milyon oyunsevere tanıtıyor.
Aynı zamanda bilgisayar oyunu pazarına ise yeni bir gelir kapısı açılmış da oldu. Analistlerin tahminlerine göre 2005 yılında oyun sektörünün bu tip reklamlardan 1 milyar euro kazanması bekleniyor.

Sony Ericsson bu uygulamayla sektörde bir ilki başlattı. Onu dev markalar Nike, Mc Donalds, Coca Cola gibi şirketler takip ediyor. Bu şirketlerin oyun üreticileriyle görüşmeleri sürüyor. Yakında bilgisayar oyunlarındaki karakterleri Nike ayakkabı giyerken veya Coca Cola içerken görebilirsiniz. Özellikle hedef kitleleri oyunseverlerle kesişen firmalar bu uygulamayı tercih ediyor.
Oyunlar sayesinde ürünün daha iyi tanınması da reklam verenlerin tercihini etkiliyor. Oyunseverlere masum bir uyarı.... 

Yapılan araştırmalara göre, tüketici televizyon ya da gazete reklamında pasif konumdayken, oyun oynarken aktif olarak reklamı yapılan ürünü kullanabiliyor. Bu da tüketiciye ulaşmanın oldukça etkili bir yöntemi.

Göreviniz tehlike
Oyun pazarında bir ilki başlatan Clancy’s Splinter Cell oyununa gelince; ajan - aksiyon türüne, yeni, sofistike bir bakış getiren oyunda baş karakter Sam Fisher olarak riskli ve tehlikeli görevleri tek başınıza üstleniyorsunuz. Gölgelendirme, animasyon, genişletilmiş ışık efektleri ve ses efektleri oldukça etkileyici. Oyundaki en önemli detay ise, Sam Fisher’in sahip olduğu ileri teknoloji yüklü aletleri kullanıyor olmanız. Ayrıca oyundaki karakterler yapay zekaya sahip. Birden fazla oyuncunun eş zamanlı olarak oynayabileceği oyunun üretici firması ise Ubisoft.

DİJİTAL OYUNCAKLAR

Acil çağrı telefonu
Siemens Mobile’ın yeni model telefonu Gigaset E150, Alman Teknoloji Enstitüsü tarafından emniyet ve kullanım kolaylığına göre verilen GGT mükemmellik nişanı ödülünü aldı. GGT,bu ödülü büyük tuşları, ışıklı geniş ekranı, ekstra yüksek zil tonları, kullanıcıyı kolay yönlendirmesi, SOS tuşları ve teknolojik özellikleri nedeniyle verdiğini açıkladı. Gigaset E150’de dört numaraya kadar programlanan Acil Arama tuşu (SOS) bulunuyor. Her bir tuşa acil durum numaraları ve bu numaraların her birine gönderilmek üzere önceden mesajlar kaydetmek mümkün. E150’ye entegre dijital telesekreteri ile 15 dakikaya kadar olan mesajları kaydedebilmek mümkün. www.mysiemens.com/turkey

Düşmeye dayanıklı laptop
HP düşmeye, suya ve toza dayanıklı bilgisayar geliştirdi. Arazi kullanımına dayanıklı Rugged Notebook nr3600 ve Tablet PC tr3000, mobil çalışanların, polislerin, arazide görevli mühendislerin, işadamlarının ve özellikle askeri personelin kullanımı için geliştirildi. Her iki ürün de kablosuz geniş alan ağı (WAN), yerel ağ (LAN) ve kişisel ağ (PAN) kablosuz bağlantılarını birarada kullanma özelliği sunuyor. HP, testler sonucunda yeni model bilgisayarların 26 kez 90 santimetreden yere düşmeye, -23 ila +60 dereceler arası kullanıma, suya, sarsıntıya ve toza dayanıklı olduğunu açıkladı. HP Rugged 3.6, HP tr3000 ise 1.7 kilogram ağırlığında. www.hp.com.tr