Geri Dön

Bilim adamları gençlik iksiriyle yaşlanma sürecini geri çevirdi

Hollanda'nın Rotterdam kentinde Erasmus Üniversitesi'nde görevli bilim insanlarının yaşlanmayı önleyen bir ilacı farelerin üzerinde başarıyla test etti.

Bilim adamları gençlik iksiriyle yaşlanma sürecini geri çevirdi

Cell dergisinde yayınlanan makalede, yaşı ilerleyen insanın dokularında giderek biriken yaşlanan hücrelerin uzmanlara göre artrit ve diyabet gibi hastalıklara yol açtığı belirtildi. Hollandalı ekibin geliştirdiği 'gençlik iksirinin' ise söz konusu hücreleri yok ettiği ve bu sayede yaşlanma sürecinin tersine döndüğü kaydedildi. İlacın içinde yaşlanan hücrelerde kendilerini yok etme dürtüsü uyandıran peptid maddesinin bulunduğu ifade edildi.

İlacın uygulamasından sonra yaşlı farelerin fiziki dayanıklılıklarının arttığı gözlendi. Araştırmacılar, farelerin koşu çarkında daha çok zaman geçirmeye başladıklarını tespit etti. Ayrıca farelerin deneyler sırasında kat ettikleri mesafe, gençlik iksiri uygulamasından sonra iki kat arttı.

Bilim insanları ayrıca farelerin iç organlarının işlevlerinde de iyileşme olduğunu, hayvanların tüylerinin de gözle görülür şekilde düzeldiğini belirledi. Araştırmacılar, geliştirilen ilacın kanserle mücadelede etkili olabileceğini kaydetti. İleride ilacın insanların üzerinde de denenmesi planlanıyor.

Bakan Albayrak: Türk varlıklarına güvenenler ciddi anlamda kazandıHazine ve Maliye Bakanı Berat Albayrak'tan Davos Zirvesi'nin ikinci gününde önemli açıklamalarda bulundu. Bakan Albayrak, "Türk varlıklarına güvenenlerin ciddi anlamda kazandığı bir süreç. 2020 yılı daha sakin geçen bir yıl olacak; küresel büyüme tahminleri üzerinde beklentilerin daha olumlu olduğu bir yıl. Bu olumlu bir gelişme. Tabi ki küresel istikrardan yana olduk" dedi.

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler