Teknoloji Eugène Viollet-le-Duc bakın neden doodle yapıldı

Eugène Viollet-le-Duc bakın neden doodle yapıldı

27.01.2014 - 12:05 | Son Güncellenme:

Google bugüne doodle sürpriz ile başladı. Eugène Viollet-le-Duc Google tarafından doodle yapıldı. Tüm dünyada Eugène Viollet-le-Duc doodle'ı büyük merak konusu oldu. Herkes Eugène Viollet-le-Duc'un kim olduğunu merak etti. Peki kimdir Eugène Viollet-le-Duc. Eugène Viollet-le-Duc hakkındaki tüm detaylı bilgi bu haberde... Peki kimdir Eugène Viollet-le-Duc

Eugène Viollet-le-Duc bakın neden doodle yapıldı

Eugene Viollet-le-duc

Google bugüne doodle sürpriz ile başladı. Eugène Viollet-le-Duc Google tarafından doodle yapıldı. Tüm dünyada Eugène Viollet-le-Duc doodle'ı büyük merak konusu oldu. Herkes Eugène Viollet-le-Duc'un kim olduğunu merak etti. Peki kimdir Eugène Viollet-le-Duc. Eugène Viollet-le-Duc hakkındaki tüm detaylı bilgi bu haberde... Peki kimdir Eugène Viollet-le-DucEugène Viollet-le-Duc'un hayatı ve eserleri bu haberdeEugène Viollet-le-Duc 27 Ocak 1814 tarihinde Paris'te doğmuş, tarihe adını yazdıran en önemli mimarlardan biridir.

Haberin Devamı

Eugène Viollet-le-Duc mimar, mimari restorasyon uzmanı, araştırmacı, kuramcı, eğitimci ve yazar kişiliği ile 19. yüzyılın en etkin mimarlarından biri olmuştur. Mimar kimliğinin yanı sıra yazdığı çok sayıda kitap ile mimarlığın, Ecole des Beaux-Arts’ın önderliğinde benimsenen neo-Klasik üslubu yineleyen biçimlenişine karşı, Fransa için ulusal özellikler taşıması nedeniyle ortaçağ mimarlığının mantığıyla biçimlenmesi gerektiğini savunmuştur.

Eugene Viollet-le-duc

Yaşadığı dönemde bulunduğu çalışmalar sayesinde, Fransa'nın Ortaçağ yapılarını inceleyip restore ederek günümüze kadar ayakta kalmalarını sağlamıştır. Viollet-le-Duc, Gotik mimarlığın strüktürel mantığının ve biçimsel geometrisinin akılcı prensiplerini belirlemeye çalışmıştır. Çağdaşlarının aksine, Gotik mimarlığı tekrar eden mimari biçimler üretmeyi değil, bu mimari mirasın dehasıyla her çağın ihtiyaç ve teknolojisine göre dönüşebilen; ulusal, akılcı ve modern yapılar yapmayı amaçlamıştır.

Haberin Devamı

Pierrefonds Şatosu

Google'nin fotoğrafını koyduğu Pierrefonds Şatosu, Fransa’nın Oise departmanında, Paris’in kuzeyinde, Compiegne ve Villers-Cotterets arasında, şato ile aynı ismi taşıyan Pierrefonds ormanında yer alır.

Pierrefonds Şatosu, Orta Çağın karakteristik askeri savunma kalesi özelliklerini taşımaktadır. 19.yy.da ünlü Fransız restoratör mimar Eugène Viollet-le-Duc tarafından renovasyonu ve iç dekorasyonu yapılmıştır.

12.yy. da şatonun bulunduğu yerde bir kale yapısı mevcuttur. İki yüzyıl sonra 1392 de Kral Charles VI, kaleyi kardeşi Orleans Düküne vermiştir. 1393 ‘den 1407 deki ölümüne kadar şato, mimar Jean Le Noir tarafından onarılmıştır.

Eugene Viollet-le-duc

Şato, 17.yy.da Louis XIII.zamanında, Savaş Bakanı Richlieue tarafından gönderilen grupları ağırlamıştır. İki yüzyıl boyunca harabe olarak kalan şato, 19.yy.da Napoleon I.tarafından satın alınmış, 1832’nin ağustosunda ilk Belçika kralı olan Léopold de Saxe-Cobourg Gotha’nın düğününe ev sahipliği yapmıştır.

1848 yılında Fransız Kültür Bakanlığı tarafından Pierrefonds Şatosu, ulusal anıt olarak tespit edilmiştir.

Haberin Devamı

Louis-Napoléon Bonaparte, 1850 yılında şatoyu ziyaret ederek imparator olarak, mimar Eugène Viollet-le-Duc ‘ten şatonun restore edilmesini istemiştir. Maliyetin yüksek oluşu ve Eugène Viollet-le-Duc ’ün 1885 de ölmesi üzerine salonların dekorasyonu bitirilememiştir.

Eugene Viollet-le-duc

Günümüzde pek çok filme sahne olan şato, özellikle son üç yıldır BBC kanalı tarafından çekilen Merlin dizisi ile yeniden popülerlik kazanmıştır.

EUGENE VİOLLET-LE-DUC'UN HAYATI

Eugène Viollet-le-Duc mimar, mimari restorasyon uzmanı, araştırmacı, kuramcı, eğitimci ve yazar kişiliği ile 19. yüzyılın en etkin mimarlarından biri olmuştur. Mimar kimliğinin yanı sıra yazdığı çok sayıda kitap ile mimarlığın, Ecole des Beaux-Arts'ın önderliğinde benimsenen neo-Klasik üslubu yineleyen biçimlenişine karşı, Fransa için ulusal özellikler taşıması nedeniyle ortaçağ mimarlığının mantığıyla biçimlenmesi gerektiğini savunmuştur.

Yaşadığı dönemde bulunduğu çalışmalar sayesinde, Fransa'nın Ortaçağ yapılarını inceleyip restore ederek günümüze kadar ayakta kalmalarını sağlamıştır. Eugène Emmanuel Viollet-le-Duc Gotik mimarlığın strüktürel mantığının ve biçimsel geometrisinin akılcı prensiplerini belirlemeye çalışmıştır.

Haberin Devamı

Çağdaşlarının aksine, Gotik mimarlığı tekrar eden mimari biçimler üretmeyi değil, bu mimari mirasın dehasıyla her çağın ihtiyaç ve teknolojisine göre dönüşebilen; ulusal, akılcı ve modern yapılar yapmayı amaçlamıştır.

Eugène Emmanuel Viollet-le-Duc'ün Osmanlı'ya etkisi oldu mu?

Osmanlı İmparatorluğu’na hiç gelmemiş olan Eugène Emmanuel Viollet-le-Duc'ün Osmanlı mimarlığını da onun düşüncelerini benimseyen ve uygulayan mimarlar ve mimarlık tarihçileri yoluyla etkilediği tespit edilmiştir. Osmanlı mimarlığı 18. yüzyıldan sonra modernleşme amacıyla Avrupa’nın benimsediği üslupları takip etmiş, neo-Klasik, neo-Rönesans, neo-Gotik, neo-Barok ve Oryantalist üslupların mimari elemanlarından seçmeci bir tutumla biçimlenmiştir. 1873 Dünya Fuarında Osmanlı mimarlığının tanıtılması amacıyla hazırlanan Usul-i Mimari-i Osmani kitabı Osmanlı mimarlığının kendi kimliğine dönüşünün başlangıcıdır. Viollet-le-Duc’ün öğretilerini uygulayan öğrencisi Leon Parvillée Osmanlı mimarlığının kurallarını, Celal Esat Arseven de Osmanlı mimarlığının diğer İslam ülkelerinin mimarlığından ayrılan özelliklerini belirlemişlerdir. Mimari eğitim ve uygulama alanında ‘Osmanlı’ kimliğinin ulusal bir mimarlık olarak benimsenmesinde Viollet-le-Duc’ün düşüncelerini benimsemiş olan Alexandre Vallaury ve Kemalettin Bey etkin olmuşlardır.