Teknoloji Haberleri HP'den digital patlamaya destek!

HP'den digital patlamaya destek!

08.02.2008 - 00:00 | Son Güncellenme:

HP, bireysel tüketicilerden büyük ölçekli şirketlere kadar bütün müşterilerinin yayınlanmayı bekleyen çok sayıda dijital içeriği etkin bir biçimde kullanmalarını mümkün kılacak bir strateji geliştirdi.

HPden digital patlamaya destek

HP, bu duyurunun bir parçası olarak, Photo Marketing Association (PMA) fuarında çeşitli fotoğraf baskısı çözüm ve hizmetlerini de tanıttı. Bunlar, müşterilere, fotoğraflarını kişiselleştirmek ve kendilerine özel yaratıcı çıktıları yayınlamak için gerekli araçları sağlarken, mağaza sahiplerine de verimliliği maksimum düzeyde tutma imkanı veriyor.

Film, telefon, TV alanında analogdan dijitale geçiş sürecinin başlamasıyla ve kitap basımı gibi gittikçe daha fazla analog sürecin dijitale dönüşmesiyle, dijital içerik artışında patlama yaşanıyor.

Sektör analizi firması IDC'ye göre, her yıl dijital evren'e eklenen bilginin, 2006-2010 arasında, 6 katından fazla artarak, 161 milyar gigabyte'tan 988 milyar gigabyte'a ulaşması bekleniyor. Yalnızca 2006'da, yaratılan, toplanan ve kopyalanan dijital bilgi miktarı, bugüne kadar yazılmış bütün kitaplardaki bilginin yaklaşık 3 milyon katıydı.

Söz konusu fırsatı değerlendirmek isteyen HP, dört temel alana odaklı bir strateji geliştirdi. Bu alanlar, yaratılan içerik ile gerçekte yayınlanan ve tüketime sunulan içerik arasındaki boşluğu doldurmak üzere tasarlandı:

Müşterilere, içeriklerini yaratma, bunlara erişme, bunları yönetme ve yayınlamada yardımcı olmak
Yeni yayın fırsatları yaratmak
İçerik yaratma, yönetme ve yayınlama ekosisteminin tamamını var etmek için web ve diğer yazılım varlıklarını kullanmak
Bu yetenekleri yüksek büyüme gösteren dikey pazarlara uygulamak

Bütün bu çalışmalar, HP'nin Görüntüleme ve Baskı Grubu içinde geçtiğimiz sonbaharda kurulan Web Hizmetleri ve Yazılım birimi üzerinden yürütülüyor.

HP Türkiye Görüntüleme ve Baskı Grubu Ülke Müdürü Fikret Ergüder, konu hakkında şunları söylüyor: "En basit şekliyle, müşterilerimizin, ellerindeki içeriği canlandırabilmelerini istiyoruz. Baskı ayrıcalığımızı dünya çapında yazılım ve web varlıkları ile birleştirerek, kapsamlı dijital tedarik zincirine dönüşümü yönlendirecek biçimde dengelenmiş milyar dolarlık bir işkolu yaratıyoruz."

Dijital dönüşüm

Dijital içerik yaratma ve yayınlama arasındaki kopukluk, hiçbir alanda dijital fotoğrafçılıkta olduğundan daha yaygın değil. Bu pazarda, çekilen görüntü sayısı ile gerçekte yayınlanan ya da basılan fotoğraf sayısı arasındaki fark devasa ve büyüyor.

HP, bu boşluğu doldurmak amacıyla, tüketicilere, fotoğraflarını kişiselleştirmek ve özel yaratıcı içerik yayınlamak için gerekli araçları sunuyor. Perakende alanında, geleneksel fotoğraf laboratuvarları dijital baskı merkezlerine dönüştürülüyor. Bu merkezlerde, baskının ötesinde fotoğraf kitapları, posterler, takvimler ve diğer yaratıcı fotoğraf ürünleri gibi zengin dijital ortamlar yaratılıyor.

HP, bu amaçla, portföyüne yeni eklemeler yapıyor. Yeni HP Fotoğraf Merkezi bunlardan biri. Çokyönlü, ölçeklenebilir ve mekan tasarrufu sağlayan bu dijital baskı çözümü, mağazanın mevcut laboratuvar altyapısına kolayca bağlanacak biçimde tasarlandı. Sistem, pazardaki en hızlı ve çokyönlü kuru mürekkep püskürtmeli fotoğraf yazıcı sistemi olarak tasarlanan yeni HP Photosmart ml1000 Minilab yazıcıyı ve kolay kullanımlı yeni HP Photosmart pm2000e Microlab yazıcıyı içeriyor. Her iki ürün de DIMA 2008 Yenilikçi Dijital Ürün Ödülleri'nde birinci geldi.

HP Fotoğraf Merkezi, aynı zamanda, fotoğraf kitapları, takvimler, tebrik kartları ve diğer basılı içerikleri üreten yeni HP Photosmart cl2000 Creative yazıcıyı ve navigasyon özelliğine sahip 17 inçlik ekranıyla tüketicilerin yaratıcı içerik yayınlamalarını kolaylaştıran yeni bir sipariş istasyonunu da kapsıyor.

HP Fotoğraf Merkezi, mağaza sahiplerine cihaz konfigürasyonu, faturalama ve raporlama gibi arka ofis hizmetlerini etkin bir biçimde yönetmede yardımcı olmak üzere yenilikçi bir yazılım seti sunuyor. Sistem ayrıca, işlerin başarıyla tamamlanması için sipariş yönetimi işlevselliği ve sistemlerin sürekli olarak müşterinin hizmetinde olması için uzaktan yönetim sistemi sağlıyor.

Webden mağazaya baskı pazarı

HP ayrıca, ABD'de yeni bir hizmet başlatıyor. Snapfish üyelerine sunulacak bu hizmetle, online verilen poster siparişleri aynı gün herhangi bir Staples kopyalama ve baskı merkezinden teslim alınabilecek. Posterler, mağazada HP Designjet yazıcılarda basılacak; 13x17 cm ve 17-28 cm olmak üzere iki ayrı boyut halinde sunulacak. Müşteriler, tek bir görüntü kullanma ya da en fazla 30 görüntüden bir kolaj yapma seçeneğine sahip olacaklar. Postere bir isim verebilecek ve 14 artalan rengi arasında seçim yapabilecekler.

HP verilerine göre, 2004-2007 arasında, webden mağazaya pazarı, ABD'de %1200'den fazla büyüyerek 1,2 milyar baskıya ulaştı. 2007'de, Snapfish online fotoğraf sitesi ağı, bu rakamın 1 milyarın üzerindeki kısmını üretti.