19.12.2012 - 08:54 | Son Güncellenme:
“Sözleşmeyi güncellemedeki amacımız Instagram üzerindeki reklam verme seçeneklerinde inovasyon ve denemeler yapmaktı. Ancak bu pek çok kişi tarafından fotoğrafların karşılıksız olarak satılacağına dair bir düşünce uyandırdı ve bunun sözleşmedeki dilin karışıklığından kaynaklandığına inanıyoruz. Açık olmak gerekirse fotoğraflarınızı satmak gibi bir niyetimiz yok ve daha açık bir sözleşme üzerinde çalışıyoruz.” Açıklamalarına devam eden Systrom sözleşmedeki değişikliklerin hem kullanıcılar hem de markaların fotoğraflarını ve hesaplarını daha kolay bir şekilde öne çıkarmaları, katılım oranını arttırmaları ve daha uygun takipçiler elde etmeleri için hazırlandığını açıkladı. Yani kısaca belirtmek gerekirse Instagram üzerinde bir markayı takip ettiğinizde, sizinle ilgili diğer kullanıcılara sizin fotoğrafınızla birlikte o markayı takip ettiğiniz gösterilecek. Facebook'ta yer alan benzer uygulamalar hali hazırda yıllardır kullanılmakta. Ayrıca Instagram'ın kullanıcı fotoğrafları üzerinde herhangi bir sahiplik hakkı bulunmadığına da değinen Systrom, kullanıcıların eskiden olduğu gibi gizlilik ayarlarını istedikleri gibi düzenleyebileceklerini ve anlaşmanın kullanıcıların geri dönümlerini görmek için zaten 30 günden önce devreye sokulmayacağını duyurdu.