Instagram artık gönderilerin zamanlanmasına izin veriyor

Instagram, sosyal medya yöneticilerinin bir süre istedikleri şeyi sonunda hayata geçirdi. Instagram'da, işletmeler yayınlarını zamanlayabilecek. Şu anda, bu özellik yalnızca videolar için değil, fotoğraflar için de çalışıyor. Ancak üçüncü taraf sosyal yönetimi araçlarına ihtiyacınız var.

Instagram artık gönderilerin zamanlanmasına izin veriyor

Onur Binay/milliyet.com.tr

Instagram, sosyal medya yöneticilerinin uzun süredir beklediği zamanlama özelliğini işletme hesaplarının kullanımına sundu. Post zamanlama için resmi destek reklamları kapsamıyor ve doğrudan ürünün kendisi ile de mevcut değil.

Bunun yerine yeni gelen destek Instagram'ın API'sine ekleniyor. Yani Hootsuite, Sprout Social veya SocialFlow gibi sosyal medya yazılım uygulamaları daha sonra kendi ürünlerine ekleyebilecekleri bir işlevsellik kazanacak. Instagram, API'nın tüm Facebook'un Pazarlama Ortakları ve Instagram Ortakları tarafından kullanılabileceğini söylüyor.

API güncellemesi şu an için yalnızca büyük kuruluşlar tarafından kullanılabilecek. Küçük işletmeler için zaman ayarlı post paylaşmak için biraz daha beklemek gerekecek. Değişiklik, eski Instagram API Platformunu 31 Temmuz 2018'den başlayarak önümüzdeki iki yıl içinde kullanımdan kaldırılacak bir plan da içeren Instagram'ın API platformunun daha büyük bir yenilenmesinin bir parçası olarak bugün tanıtıldı.

Instagram artık gönderilerin zamanlanmasına izin veriyor

Eski API'nin yerine yeni Instagram Graph API, Instagram'daki iş performansıyla ilgili metrikleri ve analizleri analiz edebilme, yorumları orta seviyeye çekme ve işe ilişkin ek bilgilere erişme ve bunlara yanıt ekleme olanağı da içeriyor.

Bir başka yeni özellik ise, işletme profil bilgilerini ve medyayı görüntüleme olanağı sunan iş keşfini içeriyor. Şirketin notlarına göre, bu özellikler yalnızca işletmelerle sınırlı kalmayacak.

Hootsuite, API'yi uygulayan ilk ortaklardan biri. Hootsuite CEO'su Ryan Holmes, "Instagram içeriğinin planlanması ve yayınlanması, 16 milyon müşterimiz için bir numaralı talep oldu. Şimdi, takım üyeleri tarafından içerikler, birden fazla Instagram hesabı kolaylığı ve güvenliği ile yönetebilir. Hootsuite, bunu gerçekleştirmek için Instagram ile ortak olmaktan heyecan duyuyor" dedi.

Özellik şimdilik yalnızca işletme profilleriyle sınırlı olsa da, Instagram, güncellemenin 2019 yılının başında düzenli profillere geleceğini söylüyor.

22 Ekim 2019 Magazin Bülteni.

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber