Teknoloji Nerede eğlence orada Sony!

Nerede eğlence orada Sony!

30.01.2006 - 00:00 | Son Güncellenme:

Sony firması, önümüzdeki üç yılda Türkiye'nin de içinde bulunduğu 22 ülke için 1 milyar euro pazarlama bütçesi ayırdı. Amaç, dijital eğlence dünyasının lideri olmak.

Nerede eğlence orada Sony
Teknoçağ
ŞÜKRÜ ANDAÇ

Nerede eğlence orada Sony

Japon elektronik devi Sony, dijital eğlence dünyasında lider firma olmak için yeniden yapılanma yolunu seçtiğini, geçtiğimiz hafta Fransa’nın Bordo şehrinde 600 basın mensubunun katılımıyla düzenlediği etkinlikle duyurdu.

Sony Avrupa Başkanı Chris Deering, bundan böyle ‘like.no.other’ (Benzersiz) sloganıyla Sony’nin yeni yüzünün tanıtılacağını, hedeflerinin 21’inci yüzyılın dijital dünyada lider firması olmak olduğunu söyledi. Deering bu iş için sadece Avrupa’da üç yıl için 1 milyar euro (1.29 milyar dolar) pazarlama bütçesi ayırdıklarını sözlerine ekledi. Sony’nin toplam cirosunun yüzde 30’unu sağlayan Avrupa bölgesi içinde Türkiye, Ukrayna ve Rusya gibi ülkeler de alıyor.

‘Türkiye’de büyüyoruz’

Türkiye pazarının vergiler hariç tutulduğunda Sony için yılda 100 milyon euro ciro yapan bir konuma ulaştığını böyleyen Deering, Türkiye’nin Rusya ve Ukrayna pazarıyla birlikte büyüme potansiyeli yüksek ülkeler içinde yer aldığını söyledi. 

Sony etkinlikte dijital eğlence konsepti içinde yer alan fotoğraf, müzik, televizyon, bilgisayar ve oyun kategorisinde pek çok yeni ürünü de tanıttı. Yeni ürünler arasında ince tasarımıyla dikket çeken T7 modeli dijital fotoğraf makinesi, 1 GB ve 20 GB hafıza kapasitesine sahip yeni nesil müzikçalarlar ve Qualia serisi lüks kategorideki ürün segmenti oldukça dikkat çekti. Yeni model ürünler Mayıs ayından itibaren piyasaya çıkarılmaya başlanacak.

Bu arada ABD ve Japonya’da geçtiğimiz haftalarda piyasaya çıkarılıp 500 binlik satışı yakalayan taşınabilir oyun konsolu PSP’nin, içinde bulunduğumuz günlerde Avrupa, dolayısıyla Türkiye’de pazara çıkarılması bekleniyordu. Sony PSP ürün müdürlerinden aldığımız bilgilere göre, yoğun ilginin ardından PSP’lerin Avrupa’da pazara girişi birkaç haftayı alabilir.

Dijitalde daha ince tasarım
Sony tarafından geliştirilen en ince dijital fotoğraf makinesi olan T7’nin üzerinde 2.5 inch boyutunda ekran var. 5.1 megapiksel çözünürlükte fotoğraf çekilmesini sağlayan ürün, boyutları sayesinde kolaylıkla cepte taşınabiliyor. 3 aşamalı yakınlaştırma özelliği de bulunan T7’de Carl Zeiss Vario - Tessar lens kullanılmış.

13 bin şarkı saklayabiliyor
Firmanın ses ürünleri kategorisinde tanıtımını yaptığı HD5 modeli müzikçalar, 20 GB boyutunda hafıza kapasitesine sahip. Dolu bir pille 40 saat müzik dinlenebilen ürün, içerisine 13 bin adet müzik parçasını sığdırabiliyor.

Her şeyin bir lüksü var

Sony etkinlikte ayrıca Qualia adını verdiği lüks kategorideki ürün yelpazesini de tanıttı. Bunlar arasında yüksek çözünürlükte görüntü sağlayan projeksiyon cihazı, LCD TV ve kulaklık var. Projeksiyon cihazı 6 milyon piksele ulaşan görüntü kalitesi destekli.

DİJİTAL OYUNCAK
Mobil baskı platformu
Cep telefonlarında çekilen dijital fotoğrafların direkt olarak yazıcıdan çıktı alınmasını sağlamak amacıyla Siemens ve Canon firması işbirliğine gittiklerini açıkladı. İşbirliği kapsamında ilk olarak Canon Pixma iP90 ve Selphy DS700 modeli foto yazıcılardan, S65 ve SF65 ile çekilen fotoğrafların çıktıları direkt olarak alınabilecek. Bu uygulama ile kablosuz olarak fotoğraf çıktısı alabilmek mümkün.

e - YORUM
ADSL’de limit zorlanıyor
Hızlı internet erişimi olarak bilinen ADSL alanında yapılan yatırımların ardından 600 binli abone rakamlarını yakalayan Türk Telekom, geçtiğimiz aylarda en düşük bağlantı hızını 256 Kbps’ye getirdiğini açıklamıştı. Ve ardından 128 Kbps bağlantı hızını kullanan aboneler de dahil olmak üzere yeni abonelikte alt limit 256 Kbps olmuştu. Telekom’da şimdiki hedef ise yaz aylarında alt limiti 512 Kbps’ye ardından da önümüzdeki yıl 1024 Kbps’ye çıkarmak. Bu iyi haber... Ama yapılacak kapasite artışlarının yanı sıra, özel sektörün de ADSL pazarında aktif oyuncu olması ve fiyatların aşağı çekilmesi hızlı internetin önünü açacak bir diğer önemli etken olarak gözüküyor.

e - NET
Osmanlı mutfağı net’te
Yemek tarifleri üzerine tasarlanan www.yemekicmek.com’daki tarifler arasında günümüz yemeklerinin yanı sıra, Osmanlı saray, yabancı mutfaklar ve yöresel yemekler de yer alıyor. Sitede ziyaretçilerin gönderdiği tarifler için hazırlanan özel bir bölüm var. Bu arada ‘Yiyecek - İçecek tarihi’ adlı bölüm ise oldukça kapsamlı ve bilgilendirici.

Yazarlar