Teknoloji Periscope Çizgisinden Şaştı Mı?

Periscope Çizgisinden Şaştı Mı?

28.07.2015 - 10:03 | Son Güncellenme:

Başka birisinin hayatını ve yaptıklarını izleme fikri her zaman insanoğluna cazip gelmiştir. Ülkemizde milyonları ekran başına kitleyen BBG evleri de bunun en büyük kanıtlarından bir tanesi. Senelerce bir düzüne insanın...

Periscope Çizgisinden Şaştı Mı

Başka birisinin hayatını ve yaptıklarını izleme fikri her zaman insanoğluna cazip gelmiştir. Ülkemizde milyonları ekran başına kitleyen BBG evleri de bunun en büyük kanıtlarından bir tanesi. Senelerce bir düzüne insanın bir ev içerisinde "Toplumun ahlaki değerleri içerisinde" neler yaptığını biraz sonra ne yapacağını heyecanla izledik. Benzer bir tema ve mobil dünyanın birleşimi ile de bu konseptin karşılığı Periscope oldu. Peki Periscope neden çıktı? çıkış çizgisinden ve amacından kaydı mı? nereye gidiyor? Aslında bu soruların kesin ve net bir cevabı yok. Bu soruların kesin cevaplarının olmayışının sebebi ise kültürel farklılıklar. Her ülkede farklı amaçlar için kullanılan Periscope 'un yetkililerinin uygulama hakkında yaptığı açıklama ise şu şekilde " Bir yıldan biraz daha fazla bir süre önce, olan biteni doğrudan başka birinin gözlerinden görme fikrinin çekiciliğine kapıldık. Ukrayna'daki bir protestocunun gördüklerini aynı anda görebilseydiniz ne yapardınız?

Haberin Devamı

Ya da Kapadokya'da güneşin doğuşunu balondan izleyebilseydiniz? Delice gelebilir, ama ışınlanmaya en yakın olanı gerçekleştirmek istedik. Her ne kadar etkinlikleri ve yerleri keşfetmenin pek çok yolu olsa da, bir yeri tam o anda canlı görüntüler aracılığıyla yaşamaktan daha iyisi olamaz. Bir resim bin kelimeye bedel olabilir, ancak canlı görüntüler sizi alıp başka yerlere götürebilir ve etrafı gezdirebilir." Eğer siz de Periscope kullanıyorsanız bu açıklamanın şuanki Periscope içeriklerinin yanında çok daha masumane olduğunu görebilirsiniz. İlk önce İOS için çıkan Periscope Android kullanıcılarının ısrarı üzerine kısa zaman sonra Android kullanıcıları için de indirilebilir duruma geldi. Günümüzde birçok kişinin kişisel pazarlama aracı olarak kullandığı periscope bir anda binlerce kişiye ulaşmak için oldukça etkili olabiliyor. Takipçi sayısı ve atılan kalplere göre hesabın ve kişinin popülerliği belirlenirken dünyanın en ücra kösesine evinizden bağlanmak veya bilet bulamadığınız bir konseri izlemek bu uygulama ile mümkün. Ancak... Periscope , barutun icadı gibi farklı farklı amaçlar için kullanıldığında tehlikeli bir hal alabiliyor. Son dönemde giderek yaygınlaşan pornografik içerikler ise bu tehlikenin en önde gelen konularından bir tanesi. Ünlü kişilerden sıradan vatandaşlara kadar birçok kişinin sadece popülerlik adına mahremiyetini tüm dünyaya açması giderek tehlikeli bir hal almaya başladı. İstanbul 'da okuyan bir kız öğrencinin yaptığı erotik yayından sonra bu yayının aile bireylerinin kulağına gitmesi ve genç kızın şiddet görmesi, kadınların haberi olmadan kafelerde gizli çekimle kadınların haberi olmadan yayın yapılmasının daha çok takipçi getirmesi sebebi ile Periscope günümüzün erotik yayın uygulaması haline geldi. Atılan yayın başlığına göre büyük kitlelere ulaşabileceğiniz Periscope uygulamasında son dönemde en çok merak uyandıran başlıklar ise şu şekilde: Kız arkadaşım, çıplak, dans, twerk, dans show, meme, frikik, boob, sexy, shower, sex, tanışmak isteyen,havuz canlı . Yazımın başlığına dönecek olursam "Periscope çizgisinden şaştı mı?" sorusunun cevabını "kesinlikle evet" olarak vermek yanlış olmaz. Peki Periscope 'u Bir Pazarlama Aracı Olarak Hala Kullanmak Mümkün Mü?

Haberin Devamı

Yukarıda bahsettiğim tüm olumsuz konuları bir kenara bırakırsak aslında Periscope bir digital pazarlamacı için bulunmaz nimet. Binlerce kişiye ulaşabildiğiniz bu mecrada yayında olan kişilerle birebir iletişim kurabiliyor olmanız ve yanı zamanda geri dönüşleri alabilmeniz Periscope 'u oldukça cazip bir uygulama haline getiriyor. Birkaç adımda ne yapmanız gerektiği konusuna gelirsek, 1) Yayınınız için uygun ve merak uyandırıcı bir başlık bulun. 2)Yapacağınız yayından önce hazırlık yapın. (Mümkünse dış çekimler yapın.) 3) İnternetinizin kesilmeyeceği bir yerden yayına başlamanız izleyici sayınızı kaybetmemeniz için önemlidir. 4) Yapacağınız yayını Twitter’da takipçilerinize önceden duyurun 5) Yayınınıza dahil olan kişilerin soru ve yorumlarına karşılık verin. 6) Yaptığınız yayınlarınızı kaydedin ( Kişilerin istek ve taleplerini inceleme ve analiz etme şansınızın olabilmesi adına) 8) Yapacağınız yayınlar için belirli zaman aralıkları belirleyin, yüzünüzü unutturmayın. Bu sayede takipçi kitlenizi küstürmemiş olursunuz. Periscope 'un tüm bu avantajları ve dezavantajlarını bir araya toplarsak yayın yapmak, kullanmak veya kullanmamak tabi ki sizin tercihinize kalmamış ancak pericope 'u doğru kullandığınızda binlerce kişiyi yayınınıza toplamanın mümkün olduğunu ve bunun tamamen ücretsiz bir pazarlama aracı olduğunu unutmayın. Peki siz periscope uygulaması ve geleceği hakkında ne düşünüyorsunuz?