Teknoloji Sanal çöpçatanlar kârlılıkta rekor kırdı

Sanal çöpçatanlar kârlılıkta rekor kırdı

30.01.2006 - 00:00 | Son Güncellenme:

Siber aşk, bu alana yatırım yapan şirketlerin yüzünü güldürdü. Sanal çöpçatanlar 2000‘de cirolarını ikiye katladı.

Sanal çöpçatanlar kârlılıkta rekor kırdı

EKONOMİ SERVİSİ

2000 yılı "e - ticaret" açısından çok da parlak geçmedi. Amazon.com gibi sektörün lideri olan şirketler de dahil, siber ticaret yapan yüzlerce şirket ya iflas etti ya da zarar açıkladılar.

E - ticarette 2000 yılını kârlı kapatan şirketler ise aşka yatırım yapanlar oldu. İngiltere‘de yapılan bir araştırma, sanal çöpçatan şirketlerinin yılı 8 milyon sterlin (yaklaşık 8 trilyon lira) gibi büyük bir ciroyla kapattığını açıkladı.Siber aşka yatırım yapan şirketler cirolarını 1999 yılına göre yüzde 50 oranında artırdılar.

Abonelik patlaması
İngiltere‘nin en büyük sanal çöpçatan şirketi OneSaturday firmasının yöneticileri, 2000 yılında "huyu huyuna boyu boyuna" partner bulmak için yapılan başvuruların patlama yaptığını belirterek, cirolarının 2 milyon sterline yükseldiğini açıkladılar. Abone sayısının yüzde 60 arttığını açıklayan şirket, bunda sanal flörte olan önyargıların yıkılmasının büyük rol oynadığına işaret etti.

OneSaturday‘in pazarlama müdürü Luis Hanson, "İnternetten partner aramak, emlak bürosuna gidip satılık ev aramaktan farksız. Bu içinde yaşadığımız çağın zorunlu kıldığı bir durum" derken, müşteri portföylerinin özellikle kadın ya da erkek arkadaş bulmaya vakti olmayan profesyonellerden oluştuğunu ifade etti.

8 milyonluk ‘yalnızlar’ pazarı

İngiltere‘de faaliyet gösteren sanal çöpçatan şirketleri, şimdi gözlerini bu ülkede yaşayan ve 8 milyon kişi olarak tahmin edilen "yanlızlar pazarına" dikmiş durumda. Bu kitleyi, internetten partner bulmaya ikna etmek için şeytanın bile aklına gelmeyen yöntemler kullanılıyor. En çok ilgi gören promosyonların başında "gizli tatil randevuları" geliyor. İnternette tanışıp birbirinden hoşlanan çiftlere, tüm masrafları şirkete ait olmak üzere tatil seçenekleri armağan ediliyor.

Şirketler ayrıca, restoran, seyahat, otel rezervasyonları, tiyatro, konser, sinema gibi etkinlikleri de hizmet alanları arasında dahil etmeyi planlıyorlar.