Snapchat, sosyal medyayı ikiye ayırıyor! Facebook ve Instagram'dan çok daha farklı

Snapchat yeni tasarımıyla kullanıcılarının karşısına çıkmaya hazırlanıyor. Mobil uygulama, sosyal ve medya olmak üzere iki farklı akış planı üzerine kuruldu. Yeni tasarımın tüm detaylarını ise CEO Evan Spiegel bir video ile anlattı.

Snapchat, sosyal medyayı ikiye ayırıyor! Facebook ve Instagram'dan çok daha farklı

Onur Binay/milliyet.com.tr

Snapchat, yaratıcılarının "sosyal medyadan" ayrılmasına yardımcı olacağını söylediği önemli bir tasarım değişimine geçmek üzere. Büyük güncellemenin önümüzdeki Cuma günü Android ve iOS kullanıcılarının küçük bir bölümünde kullanıma sunulmaya başlanacağı bildirildi. Önümüzdeki haftalarda daha geniş bir küresel katılım olacak.

Snap, bugüne kadar şirketin korkunç finansal yılını vurgulayan Q3 2017 kazanç raporunu yayınladıktan kısa süre sonra harekete geçti.

Düşen hisse senedi fiyatlarını, işten çıkarmalar, satılmamış gözlükler ve önemli ölçüde kullanıcı büyümesi eksikliği izledi. Ancak CEO ve kurucu ortak Evan Spiegel, firmanın geçmişini ve geleceğini ayırmak istiyor.

Spiegel, uygulamaya gelen değişikliklerin platformu rakiplerinden, özellikle de Facebook'tan nasıl uzaklaştıracağını açıkladı.

Yüzeyde, Snapchat'ın yeni stili öncekilere çok benziyor, ancak temel tasarımının ardındakiler çarpıcı bir şekilde değişti. Yeni başlayanlar için, Snapchat uygulaması, gerçek arkadaşlarınız ve medya markaları tarafından gönderilen anlık videolar, resimler ve mesajlardan fiziksel olarak ayrılacak. Yani arkadaşlarınızın gönderileriyle, medya akışı birbirinden ayrılacak.

Uygulama, her zamanki gibi kamera ile açılacak. Ekranı sağa kaydırıp sol sekmeye geldiğinizde, sadece arkadaşlarınızın Snap’lerini görebileceğiniz ve onlarla anlık olarak mesajlaşabileceğiniz bir ekran karşınıza çıkıacak.



Sahte haberleri de engelleyecek

Spiegel konuyla ilgili, "Bu sistem, yayıncıların Hikayelerini sunmalarını ve para kazanmalarını sağlamak için daha iyi bir yol. Üstelik arkadaşlarınızla iletişim kurmak ve onların içeriklerine göz atmak daha kolay ve kişisel bir deneyim sunuyor" dedi. Spiegel ayrıca, bu yeni yaklaşımın, hizmetinde 'sahte haberler' gelgitini potansiyel olarak engelleyebileceğini söyledi.

Snap, medya içeriğinin geniş bir seçimini her kullanıcıya özel olacak şekilde değiştirmeye çalışırken kişisel yönü de korumak istiyor. Son birkaç yıldır pek çok şirkette olduğu gibi çözüm, görünüşe göre AI tarafından yönlendirilen algoritmalar.

Spiegel, "Snapchat çözümü, arkadaşlarınızın çıkarlarıyla değil, çıkarlarınıza dayalı algoritmalara güvenmek ve medya şirketlerinin Discover platformu için ürettikleri içerikten kazanç sağladıklarından emin olmaktır" dedi.

Buna ek olarak, güncelleme, pek çok kullanıcının geçtiğimiz yıla ait kaybı şaşkına çevirdiği Hikayeler otomatik ilerletme özelliğini de eski haline getirecek. Şimdi, arkadaşlarınızın hikayelerini birbiri ardına izleyebilirsiniz.

Sonuçta, Snapchat'ın yeni görünüşü doğru yönde atılmış bir adım gibi görünüyor. Videoda yapılan değişikliklerin arkasındaki mantık konusunda Spiegel'den daha fazla şey duyabilirsiniz. Bunu izledikten sonra yorumlarınızda ne düşündüğünüzü bize bildirebilirsiniz.

15 Ekim 2019 Magazin Haberleri.

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber